Det fick mig till sporthoj.com!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag var här första gången -02 när jag körde CBX, en klasskompis tipsade mig att titta in. Efter studier och annat köpte jag en ny hoj och reggade mig.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Hängde på Garaget tills jag köpte hoj. Nu hänger jag här trots att min hoj är allt annat än sportig.
Till mitt försvar så var dåvarande hojen ändå att anse som en sportmodell (fz 750 -86)

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Kommer ihåg att det fanns ett sporthoj.se för flera år sedan.

Men hur jag kom hit minns jag inte. En kvalificerad gissning är att se bilder från bankörning på Bike-Events.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tröttnade på att forumet på bike.se började spåra ur allt för mycket. I samma veva var det någon där som nämnde något om det nya häftiga forumet sporthoj.com. Först så tänkte jag att ett sporthojsforum var nog kanske inget för mig, så det blev att sitta kvar på bike.se ett tag till. Fast efter ett tag var bike.se så nedlusat av moppefuckon samtidigt som det rådde en total brist av moderering där så jag gick ändå över till den mörka sidan.

Och jag skådade ljuset!

:tummenupp

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Najs tråd. Tack TS. :bugar

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Alltid haft ett genuint motorintresse. Var medlem i en märkesklubb för ett italiensk bilmärke och lärde den vägen känna en kille med förflutet som aktiv motorcyklist många år, men som skadade sig allvarligt och lade mc-intresset på hyllan (åtminstone tillfälligt). Han var en av de tidiga medlemmarna här innan forumet kraschade och startade om. Tog körkort 2001, skaffade sedan mc och tillslut började jag läsa vad som skrevs på forumet. Var länge en passiv medlem som kunde sitta och flina åt vissa trådar man slumpvis hamnade på när man letade information om annat mer väsentligt. Sedan en dag på en bensinmack träffade jag en medlem härifrån som frågade om jag kände till forumet. Det gjorde jag. Jag till och med visste vem medlemmen i fråga var utan att han behövde presentera sig närmare. Medlemmen i fråga nämligen ökänd på forumet. Är fortfarande ökänd bland de äldre medlemmar skulle jag tro.

Hur som helst har jag haft stort nöje genom åren av SH. Träffat personer jag antagligen aldrig skulle kommit i kontakt med annars. Det tackar jag ödmjukast för. Vissa känner man bara genom forumet och PM, andra har man fått nöje att träffa i verkligheten på olika typer av aktiviteter. Det har varit ett sant nöje från min sida.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Vaknade upp bakis efter en kräftskiva vill jag minnas.. Som många andra gånger när jag vaknat upp bakis så hade jag en sån där bra idé, jag skulle ta mc kort och skaffa hoj.. Kom helt ur det blå.. Sprang å skaffa en cbr 600rr under vintern och kortet fick jag till sommaren.. Men under första googlingarna eller va man du använde då så hamna jag väl här :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lekte med trimmade Imprezor länge, en av grabbarna som var med från början i SSI åkte plastraket, och härjade här...lackade på att hitta nästa svaga länk, sålde Imprezan, började med enduro...tog kortet...resten är historia.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Körde med Potatisarna och hängde på deras forum tills det här startades, sen gled allt över hit, snart 10 år sen nu.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
När jag skulle ta kort förra året så sökte jag en del på Google och av någon anledning så fick jag alltid länkar hit. :tummenupp

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Så längesedan att jag inte kommer ihåg.

Jag körde moped.
Skrev ett tag och blev sedan Bannad i 8 (åtta) jävla år, vilket gjorde att jag tappade hojintresset då jag inte hade kamrater som gillade hojar. (Bakslag Swedie?!)
Som tur var så hittade jag tillslut en vän som fick mig att ta kortet och köpa hoj (Hej Daniel
Och Swedie obannade mig.

:va:D

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Har sedan 20-års åldern till och från haft ett öga för MC's. Provade Silverpilen på den tiden, allt rasslade på den. 2009 gick det inte längre. En broder på V-max och en brorson på en Fireblade. Det blev en Bandit 1200 som "första" cykel. Man började googla på tips och trix, och hamnade här. Registrerade mig i början av 2010. För mig är SH framför allt en källa till information och mektips. Är nu 60 och har hur kul som helst med mina två maskiner. Inget nyttokörande för mig, nädå rolig och inspirerande körning ska det vara.

hojcbr.gif

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Blev intresserad av MC för ett par år sedan.
Hade mycket frågor och google pekade alltid hit.
Här finns så mycket samlade kunskaper så det är nästan löjligt. :3freak
Tycker folk generellt är ruskigt duktiga på att argumentera för sitt.
Håller inte alltid med alla men man får ofta upp ögonen för/av andras syn. :tummenupp
Några få riktiga urspårningar och "citat-bråk" men inte farligt.

Keep up the good work all! :hej

EDIT: Blir glad som ett barn när jag får "gilla" :) och försöker själv vara generös med dem.

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Smygläste SH runt 2003 och reggade mig ett år senare. Hade uppehåll i mc-ägandet då men tror att jag reggade mig för att får något råd&tips inför kommande mc-köp.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO