Det går rykten om....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Torkel skrev:
Njae, tror inte det var oljespill faktiskt... Brutalt osmidig körning (våldsam motstyrning för feta nedlägg!) i kombination med liiite för kalla däck och kanske kanske lite olja på däcken gjorde att jag numera har en MyChron2 med knäckt kretskort, en kåpställning som kanske kan användas som abstrakt konst, inget kåpglas, våldsamt raserad toppkåpa, två krossade sidokåpor och i samband med grovjustering medelst den största polygrip jag äger så drog jag också av bromspedalen som var böjd. Dessutom ett skinnställ i behov av lite nål och tråd. Allt detta efter bara tre varv, det ni! :huvet
Watz körde en lånad 125 racer som skar, verkar som han bröt nyckelbenet tyvärr...

Surt som tusan! Var det med de nya fina kåporna dessutom?

Snart finns det väl inte något ben som Fredde inte har brutit...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Relapse skrev:
Det blev 4 varv idag.

Först 3 varv där jag på sista av dom hade bredsladd in i bergskurvan från min egen olja, då var det dax att slänga upp näven och besöka depån. Där såg jag ett mindre oljebad i "båten" så det var bara att ta bort kåporna och försöka att lokalisera läckan.

Efter att ha inpekterat motorn utan att se något uppenbart ställe där oljan kom ifrån så drog vi alla misstänkta bultar och körde ett varv till. Det hjälpte inte utan hojen rykte som den värsta tvåtaktare. :huvet

Efter ytterligare koll så verkade oljan komma från banjokopplingen till kamkedjesträckaren. Antagligen så beror det på att kopparbrickorna runt den kopplingen inte höll riktigt tätt utan började läcka med ökande varvtal på motorn. :död

Trist historia, men det är bara att ta nya tag nästa vecka.

PS. Jag hade en 125R som granne och jag var faktiskt lite avis på hur lättmeckad hans hoj verkade.
Men för i h-e nu kommer blåtaktarna att häckla oss :mad:
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jaaaaaa! :yoparty :tummenupp Låt även denna tråd förädlas till en givande diskussion om vad som är bäst, tvåtakt eller führtakt! oFFknuFF? Chrulle? Criss Cross? Humlan? Var är ni??? :arsele :lol
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Relapse skrev:
Jamen, det ÄR en fördel att ha tvåtaktare om man ska mecka i depån istället för att vara på banan.

Jamen, det ÄR ju säkrast att vara i depån, när fyrtaktarna sprider olja på banan :rolleyes:

eller när den läckande fyrtaktaren tycker det är en bra idé att åka ut igen på banan och leta efter läckan...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Min fyrtaktare går som en moraklocka

Jag törs bara varva 7000 sen blir det läskigt
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjena alla. Måste tyvärr säga att om det är illa nog så kommer jag inte ställa upp på Anderstorp. Och det skär i hjärtat på mig då jag var inställd på att åka dit och göra mitt allra bästa. Jag har t.o.m. lyckats få dit många "outsiders", som inte ens kör hoj, att titta på medans ... herr klant... kör.

Så vad hände för mig? jo... Jag kommer i rätt hög fart in mot torparn... och framför är en hoj jag vill köra om, men han började driftade åt vänster en del. Jag fick lov att köra förbi ändå, för att inte köra in i han. Vilket resulterade i ett allt för hett spår. Lutade... o lutade helt enkelt för mycket ... gick inte ta kurvan. Lowside i runt 50-60.

Läser lite på Netdoktor just nu, och det står att på en vecka kan man vara smärtfri. Detta vore ju något... isåfall kommer jag köra på Anderstorp. Ska låta det gå några dagar och äta massa goa piller.

Sitter förövrigt typ naken nu och foten i högläge samt lindad. Känns rätt ok just nu, men vet att jag inte kan ens peta på foten utan att böla. Jag har inte varit hos doktorn. Kommer gå dit om några dagar om det inte blir bättre.

Kändes gött att mosa förbi Nr:18 på rakan ;) Du körde 1:00:xx nått va? Å då var du ändå en bra bit för mig på detta varv. Brum brum :) jag körde väl fort ... innan jag kraschade.

Jag kände dock att det inte var myckte grepp på sviestad. Var ofta att jag kände att vid gaspådrag på 3an att bakändan flyttade ut sig.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Swedie skrev:
....
...
Sitter förövrigt typ naken nu och foten i högläge samt lindad. Känns rätt ok just nu, men vet att jag inte kan ens peta på foten utan att böla. Jag har inte varit hos doktorn. Kommer gå dit om några dagar om det inte blir bättre.
......

Det är ju naturligtvis ditt val men landade du på huvudet också? Du är i Sverige nu där ett läkarbesök kostar ett par hundringar. Har du satsat så lite och oseriöst på RR'en att det är ok att sumpa det på en misskött skada?

Eftersom du inte kan jobba så finns det väl inget som hindrar att du tillbringar dagen i ett väntrum nånstans?

Var rädd om kroppen.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Swedie skrev:
Jag kände dock att det inte var myckte grepp på sviestad. Var ofta att jag kände att vid gaspådrag på 3an att bakändan flyttade ut sig.

Duger för låga 53 tider för Miinin, Watz och grabbarna. :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Asså, det känns inte som mer än en vanlig stukning. Jag kommer gå till doktorn imorgon om jag känner att det inte har förbättrats. Men jag kan säga att från igår, har det redan blivit lite bättre. Jag har inte heller nån direkt svullnad eller blåmärken.

Vad jag troligen gjorde var att "vrida upp" min gamla "skada" .. vilket oxå var en stukning (fast på båda fötterna).

Fast vet du vad, ska följa ditt råd. Vill som du säger inte orsaka 'mer' av missköt vård. Åker till akuten ikväll och får foten kollad! Just nu går det inte då jag inte kan köra bil, så jag måste invänta skjuts. Taxi betalar jag inte för, jag är smålänning.

Goodstuff, jag vred lite mindre på rullen istället. Trots allt en hel del pulver som ska ner i backen. :)
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Swedie skrev:
....
Fast vet du vad, ska följa ditt råd. Vill som du säger inte orsaka 'mer' av missköt vård. ....:)

Rätt o riktigt. Var rädd om kroppen och kör hojen i atomer om något måste gå sönder. Räknar med att du kommer igen....

Tänk även på att ta det lugnt i början. Du vinner absolut inga rejs förrän tidigast den 25'e vettu. Träna på att köra om med marginal istället.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Depågroupierapport

Sammanfattning: Anti-klimax

Depågroupie 1 och 2 iklädde sig sporthoj.com-tröjor och drog till Sviestad i 180 (depågroupie 1 är "ung" och galen och det går mot dennas natur att köra långsamt när det sitter Monster Magnet i stereon). Väl där började säsongshysterin. Det blev stressigt för en ostrukturerad groupie som sökte uppskattning hos alla sina idoler på en gång, samtidigt, och bråttom var det innan dessa skulle ut på banan.

Och där satt den. Den där euforiska känslan. Road racing är så j-vla fräckt! Ljuden, lukterna, världens alla krafter som gudarna på hoj tyglar samtidigt. (Ja, ja, jag vet att jag borde tagga ner minst ett par snäpp...)

Det var då det började. Allas vår stora idol Swedie fick sin manlighet stukad (eller var det foten?). Depågroupie 1 hade stora förhoppningar på dennes manlighet och grät inombords när hon fick konvertera från groupie till mamma. :gnissla

Torkel, guden av tordön och blårök stukade inte sin gudomliga kropp :hihi, men däremot allt som hade med kåpor att göra. Till och med den så konstruktivt framfärdigade nummerskylten var förstörd. Misär för en depågroupie, som dock kunde trösta sig med tanken att hon tidigare fått en tur i Torkels andra berömda fordon, ambulansen. Jag var först. Jag misstänker att alla därefter bara ville härmas.

Min mekkamrat Relapse hade inte gjort sitt jobb, så Televerkshojen var oljesmord även utvändigt. Min mekguru Nr.18, som fått åtminstone oförstående mig att tro att vem som helst lätt plockar ihop en hoj, hade inte heller gjort sitt jobb. Han drog sig tillbaka och sög på sitt elfel. Inget av detta bådar gott för mitt eget mekande. Jag kommer stå med en oljegråtande Dolly, utan andra livstecken...

Men! Som mina goda vänner i Monthy Python skulle ha sagt: always look on the bright side of life. SjälFlyga håller internationell standard på standard numer, EasyLiving hade easy living på meklös hoj och med medhavd depågroupie, Mad Moose klotade inte nya fina hojen och Teddy sprang omkring och var mysfarbror. Dessutom fick depågroupie träffa likasinnade i oFFkeFFot, den blivande fadern till mina barn Mattias, och öl-Bj.O.rn som var macho nog att våga åka bil med mig.

Nu sitter jag hemma i min sängkammare och drömmer om att Relapse, Torkel och Nr.18 ska spendera många timmar i garaget och att Swedie ska sluta gnälla. Som äkta depågroupie tänker jag se till att hålla mitt mest åtråvärda objekt i god form, så kom igen nu Sweminem. Lite fighting spirit! Lär av Macho, bli macho, så ses vi på Anderstorp!
 
Last edited:

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
oFFkeFF skrev:
Jamen, det ÄR ju säkrast att vara i depån, när fyrtaktarna sprider olja på banan :rolleyes:

eller när den läckande fyrtaktaren tycker det är en bra idé att åka ut igen på banan och leta efter läckan...

Hmm.... Har du kort minne, Filip, eller har du förträngt ditt tvåtaktsoljespill?? :rolleyes:
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
EazyLiving skrev:
Hmm.... Har du kort minne, Filip, eller har du förträngt ditt tvåtaktsoljespill?? :rolleyes:

Jag, minne, komma ihåg vadå
:confused: :va
Vadfan, har inte jag mutat dig för att hålla tyst om det där :rolleyes:
 
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

Top