irish
Full gas spar tid
Gör som jag gjorde i veckan. Ta en reflektion på hur det såg ut för några månader sen.
Det har gått framåt som fan eller hur?
Det har gått framåt som fan eller hur?
Välkommen tillbaka på 2 hjulIdag gjorde jag premiär på hojarna, KLR:en funkade bra men det kändes lite olustigt då jag kom ut på grusvägen är väl vetskapen om att inte kunna sätta ner vänsterbenet fullt om det skulle behövas. Hondan funkade inte alls, jag kunde inte växla den då benet är i en nog så extern vinkel då man har fötterna på fotpinnarna och dessutom är växelpedalen lite svår att komma åt, hade också på mig crosstövlar vila ju inte är så smidiga så det var nog att köra ca 2 km och jag kom bara upp till fyran för det fick räcka med att växla upp tre gånger.
Då jag satte på mig allväderstället och crosstövlana konstaterade jag att knäskyddet i stället sitter urkasst, detta borde man ju kanske reflekterat över då men nu gjorde jag inte det. Kan konstatera att brottet på mitt ben sitter i överkanten av stöveln och det är väldigt lätt att få en ordentlig glipa mellan knäskydd och stöveln och att förmodligen gjorde inte knäskyddet någon nytta.
Hur som helst var det både kul men lite olustigt då jag drog iväg på hojen men nu är det ju gjort.
Jepp! Åkte som mycket ung med bil av vägen nattetid på en skogsväg och satt sedan fastklämd i två timmar innan brandkåren fick ut mig. Därefter tre månader på sjukhus och flera år innan benen funkade någorlunda normalt.Ibland kan hjärnspökena vara svårare att hantera än dom fysiska skadorna.
Då jag satte på mig allväderstället och crosstövlana konstaterade jag att knäskyddet i stället sitter urkasst, detta borde man ju kanske reflekterat över då men nu gjorde jag inte det. Kan konstatera att brottet på mitt ben sitter i överkanten av stöveln och det är väldigt lätt att få en ordentlig glipa mellan knäskydd och stöveln och att förmodligen gjorde inte knäskyddet någon nytta.
Hur som helst var det både kul men lite olustigt då jag drog iväg på hojen men nu är det ju gjort.
Jättekul att du är tillbaka! Nu är det bara att jobba med hjärnspökena precis som Hoztic skriver.
En fråga bara, vad har du för knäskydd som inte går ner i stöveln? Nu kör jag med Leatts Kneebrace (C-Frame) som sitter stenhårt men även mina billiga skitskydd är långa nog att bilda ett hårt skydd framifrån eftersom de går ner ganska långt i stöveln...
Kul att du blir bättre o kan jaga dessutom fick skjuta för jämten. Själv gick jag med våran ung jämte fran 09:00 till 14:00 hade ko med kalvar med oss hela dagen förbi flera pass utan att någon skjöt. Hunden gick hem kl 14:00 o jag traskade på till 16:00 utan att nagon hade skjutit. 40,000+ steg enligt räknaren startade.
Så sant som du skriver.. vi har kommit så långt att han skiter i rådjur och allt annat men han har dåligt med ståndskall ännu, dock fungerar han jättebra med att vara borta i max.10 minuter sedan kommer han fram o visar sig innan han fortsätter söka.
Vi har järnväg genom markerna o den är otäck när man har hund lös, dock får väll sägas att rackas är jämte nummer 6 och ännu har vi o hundarna haft tur.
Såg även att hans kärvänlighet till folk minskade när vi drev han hälsade bara lite snabbt på min far och sedan vidare in i skogen.
Kan bil en vettig hund av honom det är ju inte över förrän i slutet av februari..
Mvh
4% låter rimligt med vad jag ögnat igenom.
Jag har fått några % lite varstans på kroppen, men jag tror det är mkt individuellt efter hur mkt man blir/är återställd efter skada.
Det senaste va nu i Juli då nyckelbenet slets loss från bröstkorgen, det gav 1%.
Innan det va 3 nackkotor som sprack på Falkenbergs Motorbana 2018, det gav 4% om jag minns rätt.
2016 sprack bäcken i massa delar och det va väl 8% inkl 4 frakturer i vänster fot.
Saker som hänt före detta är glömt och preskriberat
4% är ju bara för att dom ska kunna gå efter sin lista, och om jag minns rätt får man 100% av sin ersättning som 18 åring, och sedan sjunker det med 1% ju för varje år äldre man blir. Mao så får jag inte mkt
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|