Mr K
I win, you loose!
Lungt och fint ...... Ljug inte nugamle skrev:hummpf A kort sedan 1974 (Utan Uppehåll )men jag kör ju bara 2500-3000 mil/år och alltid lungt och fint
Jag tycker du kör rätt för du kör inte över din förmåga ....... så ofta. Tänk om fler hade kört så. Jag har faktiskt inte kört i diket av egen maskin på "ringen" utan avprejjad av en bil. Dessa "älgar" måste finnas i beräkningarna.GSXR1100R skrev:Dock har du liksom många andra gjort ofrivilliga dikesbesök på denna "bana" jag drog igång snigeltruppen onsdagar för dom som är rädda om sitt eget och andras liv, visst jag har oxo kört som en dåre på dessa vägar, har säkert lagt 500 varv på "banan".
Det händer fortfarande ibland att jag får hjärnsläpp och gasar satan i häckeberga, jag vet inte varför och efteråt så funderar jag om det va värt det, förr eller senare så krockar man med en traktor eller något, dock aldrig när jag har folk som jag inte känner med mig, jag vill inte trissa upp tempot så att någon kör över sin egen förmåga.
På våren är det värst, man är körsugen som satan och vägen har fortfarande sand på vissa partier, men när polarna frågar varför jag kör saktare och saktare i häckeberga för varje år så vet jag att det går åt rätt håll.
Jag provade en -04 GSXR750 på små krokiga vägar och insåg snabbt att med en sådan lättkörd hoj så kör jag snart ihjäl mig, därför behåller jag mitt gamla ånglok som säger ifrån när det går för fort.
/Gammal men feg
Jag tycker att det är roligt att många är med på onsdagarna med sålite avåkningar som möjligt. Därför håller jag mitt lilla "tal" innan vi kör iväg för att påminna folk att det inte är en tävling och KÖR INTE ÖVER DIN FÖRMÅGA. Flera grupper som var ditt iniativ har oxå lett till mindre avåkningar .
Jag har inget emot folk som kan köra fort på allmänna vägar när de inte utgör någon fara för andra än sig själva. Jag är själv en notorisk fartsyndare men jag tar oxå mitt staff som en man när jag åker fast. Utom när det är orimligt.
Det gäller inte och vinna utan att komma först!
/Inte lika gammal men har oxå blivit fegare med åren