"Det här köpte jag idag!"-tråden

Merovingian

Guest
De e rätt kul att den omnämns i din favoritbok fightclub som exempel på patetiska frågor (Speglar rislampan *** från ikea min personlighet?)

Har själv en så jag skrattade igenkänande åt det :D

Ja, boken vet jag inget om. Jag har bara sett och älskat filmen. :tummenupp
Den nämns i början där med, dock.

Rislampan satt i lägenheten när jag flyttade in. Jag har inte hittat något värt att köpa i lampväg för utbyte. Den får hänga kvar. :gnissla

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
121762.jpg

Köpte en KTM LC4 640 -03 i dag :)

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Råkade köpa en Harley evo motor :fatta!
Nu saknas ju bara allt förutom motorn innan projektet är klart...

Men jag känner mig ganska tillfreds ändå efter att ha skissat i mer än 5 år att jag äntligen kommit igång

Bifogat

• evo 2.jpg
    evo 2.jpg
    39.1 KB · Visningar: 137
  • evo3.jpg
    evo3.jpg
    62.7 KB · Visningar: 113

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Råkade köpa en Harley evo motor :fatta!
Nu saknas ju bara allt förutom motorn innan projektet är klart...

Men jag känner mig ganska tillfreds ändå efter att ha skissat i mer än 5 år att jag äntligen kommit igång

Det fanns ju en hoj (dresser) utan motor på blocket nyss, men du kanske bygger allt eget?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja, boken vet jag inget om. Jag har bara sett och älskat filmen. :tummenupp
Den nämns i början där med, dock.

Rislampan satt i lägenheten när jag flyttade in. Jag har inte hittat något värt att köpa i lampväg för utbyte. Den får hänga kvar. :gnissla
Läs den, den fokuserar mer på tankarna och mindre på våldet, även om våldet är råare beskrivet så får det inte lika mkt ljus som i filmen.

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Det fanns ju en hoj (dresser) utan motor på blocket nyss, men du kanske bygger allt eget?

Lutar åt att bygga eget, eventuellt köpa färdig ram och utgå därifrån.
Har alldeles för många ideér så jag har inte tagit beslut än om det blir chopper eller bobber.

Ska göra en byggtråd där det kommer läggas in lite funderingar och bilder på hur bygget tar sig.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har alldeles för många ideér så jag har inte tagit beslut än om det blir chopper eller bobber.

Ska göra en byggtråd där det kommer läggas in lite funderingar och bilder på hur bygget tar sig.
Bobber.
Basta.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag tänkte ju närmast på ramen/identiteten.

Chopper är min röst!

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
Jag tänkte ju närmast på ramen/identiteten.

Chopper är min röst!

Okej. Det hade ju varit superkul att bygga ramen själv, fick höra att en klubb i skellefteå har en ramjigg så man får väll kanske åka dit på ett besök.
Men det lutar väll åt att köpa en ram från bikeline, calles chopperdelar eller liknande. Annars kanske man kan hitta något schysst rullande chassi på blocket eller e-bay. Trist bara att dom brukar vara snordyra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Okej. Det hade ju varit superkul att bygga ramen själv, fick höra att en klubb i skellefteå har en ramjigg så man får väll kanske åka dit på ett besök.
Men det lutar väll åt att köpa en ram från bikeline, calles chopperdelar eller liknande. Annars kanske man kan hitta något schysst rullande chassi på blocket eller e-bay. Trist bara att dom brukar vara snordyra.

Jo, det är säkert superkul och lärorikt.

Men en befintlig identitet underlättar besiktningen massor.

Men om klubben har jigg så har säkert medlemmarna erfarenhet, så kör på om du känner att du ror det iland!

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Tackar:tummenupp.

Om jag skall vara ärlig så böt jag bort min Africa Twin + en Snöslunga mot den här hojen.
Så köpt är nog inte riktigt rätt ord...

Bytt är bytt och kommer aldrig tillbaka!! :tummenupp
Dendär snöslungan kunda jag tagit istället.. Hatar snön!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har ju förvisso inte betalat det än med kontraktet skrevs idag på det och jag börjar riva i det nu i veckan.
Så nu är inköpslistan lång; Åkgräsklippare, snöslunga, byggmateriel och en jävla massa mer grejer.
Om någon har en åkgräsklippare så kan du få en Falcon-kyl i nyskick med skjutdörrar, ett stort as. :tummenupp

Bifogat

• nya huset.JPG
    nya huset.JPG
    63.2 KB · Visningar: 134

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag har ju förvisso inte betalat det än med kontraktet skrevs idag på det och jag börjar riva i det nu i veckan.
Så nu är inköpslistan lång; Åkgräsklippare, snöslunga, byggmateriel och en jävla massa mer grejer.
Om någon har en åkgräsklippare så kan du få en Falcon-kyl i nyskick med skjutdörrar, ett stort as. :tummenupp

Fan vad du ska vara flashig då, strandtomt och grejer :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Strandnära!

Det är en jäkla skillnad i taxeringsvärde, tro mig!

Man ska vara glad så länge det inte räknas som strandtomt.

Det stämmer, endast strandnära som tur är :) 4800:-/år i fastighetsskatt, låter billigt i mina öron men sen så är jag inte ett dugg insatt i det hela än.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det stämmer, endast strandnära som tur är :) 4800:-/år i fastighetsskatt, låter billigt i mina öron men sen så är jag inte ett dugg insatt i det hela än.
Tacka gudarna att vägen går på den sidan annars vore det värre! Är ju riktigt guld läge ser det ut som, lägg upp en streetview bild så man ser fasaden iaf om du inte har andra bilder.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC