Vad är problemet med kol - tändvätska - tändare?
Och har man problem med det så använder man diesel. Då får man även en härlig touch av Burger King-smak på köttet
Det tar tid. Det luktar. Framförallt grillar korvgubbe väldigt mycket så en Looft Lighter har betalat sig på en säsong.
Det tar inte speciellt lång tid, men du kanske inte har några tillbehör till det grillade
Nu tror jag du misstar mig för någon flintastekare. Korvgubbe går även under namnet grillkungen bland bekanta och grillen används varje vecka året runt.
"Stå och blåsa" behöver man ju bara göra de gånger man vill ha en nästintill färdig glödbädd på 5-10 minuter. Att bara tända grillen tar ju någon minut.
Släng upp ett redigt marinadtips istället . Helst till Lamm...
Om det tar en minut tänder jag min grill snabbare.
Men nu ska jag inte tjafsa mer om det. Släng upp ett redigt marinadtips istället . Helst till Lamm...
Jag är rätt enkelspårig när jag gillar lamm. Brukar bli en enkel marinad med citron, vitlök, rosmarin och timjan de gånger jag grillar lamm och det oavsett om jag grillar filé eller kotletter.
Då gör vi samma.
Självklart med hemmaodlade kryddor
Pallkragar är skiten!
Två svärfödrar, du vet att det är monogami som gäller i Sverige eller
Min morsa är också grym med pickan, hon spöar mig i Glockskytte alla dagar i veckan och då anser jag ändå mig vara en bra skytt även om alla mina medaljer kommer från gevärsbanorna
357 låter ju skoj, men en sån har man ju inte råd att skjuta med ändå
Vad kostar sig?Efter att ha slitit ut två tändrör, eldat upp någon kubikmeter tändvätska och nyss förbannat en hopplöst dålig tändgaffel som smälte sig själv istället för att tända kolen så inköptes igår en Looft Lighter. Helt klar manligt måstetillbehör för alla som tar grillandet på allvar.
[YOUTUBE-ID]gWeLdkyPxms[/YOUTUBE-ID]
Vad kostar sig?
Det tar tid. Det luktar. Framforallt grillar korvgubbe väldigt mycket så en Looft Lighter har betalat sig på en säsong.
Det var ju inte så blodigt. Får bli en sån nästa säsong!Kostade en femhundring på Ica Maxi. Finns kanske billigare någon annanstans men jag var så förbannad på tändgaffeln som höll tre grillningar så jag tyckte det var värt det.Förbrukar minst tio flaskor tändvätska om året så den bör som sagt betala igen sig om den överlever två år.
Den kostar 399 på NetOnNet
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/grill/tillbehor/looft-looftlighter/129555.3464/
har man brottom ar det gasen som galler. billigt ar det ocksa
Det var ju inte så blodigt. Får bli en sån nästa säsong!
Tack för tipset!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |