"Det här köpte jag idag!"-tråden

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det tar tid. Det luktar. Framförallt grillar korvgubbe väldigt mycket så en Looft Lighter har betalat sig på en säsong.

Det tar inte speciellt lång tid, men du kanske inte har några tillbehör till det grillade :näsblod, utan bara kött som dessutom är omarinerat..

Det luktar gott, väljer man rätt tändvätska luktar det inte speciellt mycket alls.

Looft fightern måste man ju stå och blåsa på grillen, det jobbet gör tändvätskan åt dig.. :fakta

Jens says: Skapat behov.. :)

/ Jens

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det tar inte speciellt lång tid, men du kanske inte har några tillbehör till det grillade

Nu tror jag du misstar mig för någon flintastekare. Korvgubbe går även under namnet grillkungen bland bekanta och grillen används varje vecka året runt.

"Stå och blåsa" behöver man ju bara göra de gånger man vill ha en nästintill färdig glödbädd på 5-10 minuter. Att bara tända grillen tar ju någon minut.

R5+1

Guest
I Norrland har man inte för bråttom!

Apropå att grilla:
Hälsade på en kompis i Arvidsjaur förra hösten. Hennes karl (f.ö. han som byggde gräsklipparchoppern - se mitt "Garage") grillar alltid genom att tända björkvedsklabbar som får bli glödande kol. Tar ju en stund men FAN va gott det blir!! :tummenupp Väl värt väntan. :Bugar

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu tror jag du misstar mig för någon flintastekare. Korvgubbe går även under namnet grillkungen bland bekanta och grillen används varje vecka året runt.

"Stå och blåsa" behöver man ju bara göra de gånger man vill ha en nästintill färdig glödbädd på 5-10 minuter. Att bara tända grillen tar ju någon minut.

Om det tar en minut tänder jag min grill snabbare. :tungan

Men nu ska jag inte tjafsa mer om det. Släng upp ett redigt marinadtips istället :fakta. Helst till Lamm...

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Om det tar en minut tänder jag min grill snabbare. :tungan

Men nu ska jag inte tjafsa mer om det. Släng upp ett redigt marinadtips istället :fakta. Helst till Lamm...

Testa med hackad chili, riven lime, riven ingefära, farinsocker, salt efter smak, smeta på köttet, låt stå 1 timme, sockret + saltet "bränner" köttet och sen slängs det på grillen.
Tillbehör: Ljummen potatissallad: Färsk potatis, ruccola, solrosfrön, paprika, soltorkade tomater, hackad basilika, vitlök :drool

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Två svärfödrar, du vet att det är monogami som gäller i Sverige eller :va

Min morsa är också grym med pickan, hon spöar mig i Glockskytte alla dagar i veckan och då anser jag ändå mig vara en bra skytt även om alla mina medaljer kommer från gevärsbanorna :(
357 låter ju skoj, men en sån har man ju inte råd att skjuta med ändå :näsblod

Tjejens frånskilda far och hennes frånskilda mors karl?
Funkar det? ;)

Idag ska jag köpa en Kronan White, eftersom de ofta kostar lagom men ändå går att snusa, nu, när man hamnat i portionsträsket.

Bifogat

• kronanWhite.jpg
    kronanWhite.jpg
    3.6 KB · Visningar: 351

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Efter att ha slitit ut två tändrör, eldat upp någon kubikmeter tändvätska och nyss förbannat en hopplöst dålig tändgaffel som smälte sig själv istället för att tända kolen så inköptes igår en Looft Lighter. Helt klar manligt måstetillbehör för alla som tar grillandet på allvar.
[YOUTUBE-ID]gWeLdkyPxms[/YOUTUBE-ID]
Vad kostar sig?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kostade en femhundring på Ica Maxi. Finns kanske billigare någon annanstans men jag var så förbannad på tändgaffeln som höll tre grillningar så jag tyckte det var värt det.Förbrukar minst tio flaskor tändvätska om året så den bör som sagt betala igen sig om den överlever två år.

Den kostar 399 på NetOnNet
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/grill/tillbehor/looft-looftlighter/129555.3464/
Det var ju inte så blodigt. Får bli en sån nästa säsong!

Tack för tipset!

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Blev en ny säng i söndags: Jensen Lim.Ed exclusive lll, väldigt bra och kunnig personal på Sova i Linköping :tummenupp:tummenupp

Bifogat

• image1_054706f545ff0a193c35ddf7371d76c3.jpg
    image1_054706f545ff0a193c35ddf7371d76c3.jpg
    9.6 KB · Visningar: 290
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!