"Det här köpte jag idag!"-tråden

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Köpte ett 9-cellsbatteri till min Mini-PC för 41 dollar. Ett sådant batteri kostar runt 1000-lappen här. Har haft igång det i ca 6 timmar och har typ 60% kvar enligt energimätaren. Ser lovande ut :)

nc10.jpg

Hmm, finns det något motsvarande till digital-videokameror?
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Sådan hämtade jag ut i tisdags. 2011 års modell, givetvis.
Mörkgrå och fullutrustad, mer eller mindre. Mumma!
nissan-qashqai-2010-1.jpg
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Hmm, finns det något motsvarande till digital-videokameror?

Det finns det säkerligen, sök på modellnamnet.
Jag letade efter ett batteri till min digitalvideokamera och märkte en rejäl prisskillnad. Dustin Home hade det för 600kr medans Teknikproffset tog 150kr för samma. På Ebay kostar det 85kr, men återigen, var noga med att kolla upp billiga priser och att hålla dig borta från kinaskräp.
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag köpte billigt till min DV-kamera här. Dubbla driftstiden men halva priset jämfört med original. :tummenupp
http://batteributikencom.e-butiken.se/

Fanns inte till min, Panasonic HDC-SD60. Bah! :(

Ska testa att Ebay´a en sväng och se om något finnes.

Här fanns ett, men lite dyrt tyckte jag.

http://www.batterikungen.se/batteri...ri-till-panasonic-som-ersatter-vw-vbk180.html

Edit: Det här är ju ett alternativ, men mer en nödlösning känner jag.

http://cgi.ebay.com/AA-Battery-Pack...889?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3363f440f1

Edit2: Fekk, det verkar inte finnas ett sånt tufft 9-cells batteri till min kamera.
Finns motsvarande org. på 2000 mAh (standard är 1790 mAh) runt 200 :-, men det skulle vara fint med 4-5000 mAh iaf. :(
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Edit2: Fekk, det verkar inte finnas ett sånt tufft 9-cells batteri till min kamera.
Finns motsvarande org. på 2000 mAh (standard är 1790 mAh) runt 200 :-, men det skulle vara fint med 4-5000 mAh iaf. :(

Har inte sett mitt batteri till Mini-PC:n (7200 mAh) på svenska nätsidor, bara ett på 7800 mAh till försäljning för 1300kr. Det negativa med 9-cellsbatteriet är att det närmast fördubblar laptopens vikt.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Har inte sett mitt batteri till Mini-PC:n (7200 mAh) på svenska nätsidor, bara ett på 7800 mAh till försäljning för 1300kr. Det negativa med 9-cellsbatteriet är att det närmast fördubblar laptopens vikt.

Okey, för min del skulle inte vikten ha så stor betydelse egentligen.
Det absolut ultimata vore ju att ha ett 3-4000 mAh batteri i t ex. en ryggsäck/fckan och sen en kabel till kameran bara. :)
Annars får man krypa till korset och köpa ett org. att ha med sig extra helt enkelt.
 

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
En ny säng, hoppas man sover bättre nurå...

Samma modell men svart och med kromade ben.
 

Bifogat

  • säng.jpg
    säng.jpg
    26.5 KB · Visningar: 58

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vad kostade huset som du fick betala med för egna pengar?

Fick köpa ny glasruta till fönstret så skulle jag få det gratis. Jäklig tråkig inredning dock. Måste fixa något... Mögliga väggar och golv, Har inte hunnit ta sig till taket än. Ingen el, Därför sitter jag med laptopen(batteri). Tur som jag har så använder grannen trådlöst internet och har ett elutag ute så man kan tjuva åt sig lite strömming till datorn.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Fick köpa ny glasruta till fönstret så skulle jag få det gratis. Jäklig tråkig inredning dock. Måste fixa något... Mögliga väggar och golv, Har inte hunnit ta sig till taket än. Ingen el, Därför sitter jag med laptopen(batteri). Tur som jag har så använder grannen trådlöst internet och har ett elutag ute så man kan tjuva åt sig lite strömming till datorn.

Har din mor slängt ut dig?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top