sportbike
Guest
Riktigt giftig den där, den färgen eller var det ljusare som på andra bilden om jag nu minns rätt?
Den blir vit, fast mörkgrå är rätt cool, men kommer inte hit.
Riktigt giftig den där, den färgen eller var det ljusare som på andra bilden om jag nu minns rätt?
Den blir vit, fast mörkgrå är rätt cool, men kommer inte hit.
Abarth med SS kit eller bara en standard Fiat 500?
Slutligen det obligatoriska säkerhetstänket nu när du ska bli med småbil:
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&feature=fvwrel
9 ggr av 10 går det bra att handla pizza med hojen..
..tur att jag får var tionde på köpet Den som listar ut va det "var" för pizza vinner ett grattis (Ledtråd: Det är bara halva pizzan kvar i kartongen)
Standard, Abart:en är fet som få, men 135 pållar när man kört hoj hela livet väcker ju inga brassa-känslor direkt, bil åker man till jobbet i, hoj håller man stumt med
edit: eller SS:en har 180 väl?
SS kitet har 160 hk om jag inte minns fel. Var väldigt nära att köpa en och med facit i hand ångrar jag mig lite. Sedan får man ta bilen för vad den är. Något fartmonster blir det aldrig. Jag gillar dock små lätta GTI bilar och en Abarth SS eller Mini Cooper S Works är väl det bästa som kommit under senare år om man även tittar retro design.
Jag provade en standard Fiat 500 när den kom ut. Något jag inte riktigt gillade var de tjocka B-stolparna. Skymde sikten en hel del. Sedan tyckte jag att man satt lite högt i stolarna. Bortsett från det en cool bil helt klart. Lite synd att man har elektrisk styrning i den, men säg vilken bil som inte har det idag?
quattro stagioni ?
Haft en Cooper S med ombyggd kompressor, John Cooper Works-avgas, moddad styrbox, luftburk osv, c:a 220 hk, ruskigt kul bil.
Den här blir en ren transportbil mellan hem och jobb, dock kan den ju få vara LITE kul på vägen.
Det enda som egentligen stör är att konsolen till växelspaken är lite bred så den tar i högerbenet, annars är jag helnöjd.
en väninna har satt ut sin 500 på försäljning efter X gånger på verkstad.. problem med rost fläckar och avgaser som läcker in i kupen. Härlig italiensk kvalitet
Mercedes hade sina problem med någon av sina modeller för ett par år sedan.
Någon? Det var väl snarare någon enstaka som inte hade problem Att de sedan har/hade 30 års rostskyddsgaranti gjorde det hela ännu mer humoristiskt.
Det är inget försvarstal för Fiat 500. Jag har ingen uppfattning om dess kvalitet. Men det är många fler bilar i betydligt högre prisklass än en Fiat 500 som rostar friskt. En jag känner äger en nästan ny BMW 3:serie och rosten har kommit krypande. BMW har visserligen bra goodwill, men det är inte försvarbart att en bil i den prisklassen ska börja rosta efter så kort tid. Läser man på nätet är det ingen engångsföreteelse. Mercedes hade sina problem med någon av sina modeller för ett par år sedan. Min Alfa var rostfri efter 8 år trots att den aldrig var byggd för våra breddgrader. Visserligen var det mycket aluminium och plast. Men det som var tillverkat av stål var fritt från rost.
Hade du några problem med din Mini? Är det något man bör se upp med om man tittar på en begagnad bil som gått ett par tusen mil? Inte för att jag är spekulant på en sådan just nu, men man vet aldrig.
Härlig italiensk kvalitet
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |