"Det här köpte jag idag!"-tråden

Snowman89

Guest
TANK%20KIT%20WHITE%201-500x500.JPG

Extratankar till 690n

8946502-origpic-d70930.jpg

En smidig väska så man får med sig lite saker.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Va gav du för grillen?
Fundera på att köpa mig en såndär.

Köpte den på ICA Maxi och betalade 1899kr vilket jag tror är ganska vettigt. Såg den på en annan stormarknad tidigare idag för 2349kr.

Looftlightern gick på 499kr
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Köpte den på ICA Maxi och betalade 1899kr vilket jag tror är ganska vettigt. Såg den på en annan stormarknad tidigare idag för 2349kr.

Looftlightern gick på 499kr

Kanon, då ska ja ta o se ifall de finns nån kvar i veckan, såg en på ett ställe när ja jobba häromdan ännu lite billigare än sådär så jag blev lite sugen då.
Annars står man ju där nästa år igen o ska grilla på en kass jävla 199kronors grill o blir bara ledsen om man ska punga upp 2500 för en ny grill.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kan du ge tips på handlare som saluför 12mm förgasarhus för några hundralappar så man slipper omaket att använda datorn vore jag en nyhet rikare.

Nej, men en hel förgasare för 440kr och det känns intressantare än ett hus för ett par hundra men dom har semester till på måndag men det är ju imorgon så om det inte dyker upp några alternativ får det väl kanske bli en sån.
http://www.blocket.se/dalarna/Forgasare_SACHS_12_mm_32765601.htm?ca=1_7&w=3
http://www.bikenet.se/

Har du stor erfarenhet av Sachsmotorer? Hur mycket kan man trimma innan man börjar förlora tillförlitlighet? Är det kopplingen som ger upp först? Hur mycket trim tål den? För 2500kr för man ett helt 60cc kit.
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=11081&art=2075761
Men tillsammans med en expansionskammare som jag har liggande så är jag rädd att det blir ett ständigt mekande med slirande koppling mm.

Tjejen ska riskfritt kunna ta den till ICA 7km bort tur och retur. Så orginalcylinder med 12mm förgasare och expansionskammaren kanske blir en bättre kompromiss.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej, men en hel förgasare för 440kr och det känns intressantare än ett hus för ett par hundra men dom har semester till på måndag men det är ju imorgon så om det inte dyker upp några alternativ får det väl kanske bli en sån.
http://www.blocket.se/dalarna/Forgasare_SACHS_12_mm_32765601.htm?ca=1_7&w=3
http://www.bikenet.se/

Har du stor erfarenhet av Sachsmotorer? Hur mycket kan man trimma innan man börjar förlora tillförlitlighet? Är det kopplingen som ger upp först? Hur mycket trim tål den? För 2500kr för man ett helt 60cc kit.
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=11081&art=2075761
Men tillsammans med en expansionskammare som jag har liggande så är jag rädd att det blir ett ständigt mekande med slirande koppling mm.

Tjejen ska riskfritt kunna ta den till ICA 7km bort tur och retur. Så orginalcylinder med 12mm förgasare och expansionskammaren kanske blir en bättre kompromiss.

Helt klart billigt, ingen mening att gå över vatten efter ån där inte.

Varv är det som dödar den effektivast, 60cc och expansion så har du ett livslångt mekande framför dig. Personligen gav jag upp när det satt nålrulle i lilländan, rullager som ramlager och sen gav korglagret upp istället. Den motorn är det sämsta som finns att trimma, byggd och konstruerad för säker 100år sedan för att max ha ett par hk.

Men ett s.k 3,5hk med 12mm är precis lagom, låter som en gammal flaka skall och marschar 50 utan problem.

Jag hade inte brytt mig om expansion, motorn är så lågpresterande och byggd för lågvarv att det inte ger så mycket och lite av charmen i dom gamla kommer från det uddlösa baapandet.

Men fan vad kul dom är, på min sitter en skotermotor istället, inte alls samma sak.:(
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag hade inte brytt mig om expansion, motorn är så lågpresterande och byggd för lågvarv att det inte ger så mycket och lite av charmen i dom gamla kommer från det uddlösa baapandet.

Men fan vad kul dom är, på min sitter en skotermotor istället, inte alls samma sak.:(

Tack, ungefär som jag gissade fast värre... Då håller jag mig till orginalcylinder, 12mm förgasare och expansionskammare, den blir ju givetvis avstämd för lågvarv. Behöver bara modifieras lite. Finns ju brytarlösa tändningar numera, kanske blir en sån också så slipper man allt strul med spetsarna. 50km/h räcker mer än nog. Är mer ute efter att få den lite starkare från botten.

Skotermotor? :yoparty Har en TDR250-motor över men inte på det här chassit, det är för fräsht att förstöra. Skulle helst vilja hitta en 3-växlad Crescent-motor för det är vad som satt på denna moppe orginal.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Man tänker efter när man har klotat, så förutom en ny hjälm så blev det även en sån här, fast västvarianten

 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top