"Det här köpte jag idag!"-tråden

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Googla "Hennessy hammocks" eller "warbonnet hammock" (det är de två som verkar bättre, men det finns massor från 600-2000 cirka) så hittar du hur mycket som helst. Finns även en massa på tuben. Verkar vara ett fruktansvärt nörderi bland utefolket det här med hängmatta.
Finns hela forum... :hihi

www.utsidan.se eller så har man svar på en sekund:hihi - max 5 sekunder

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Borde du inte ha en större snurra på den där? Typ 50 hk?

Om jag hade köpt en lekbåt som användes enbart för sig själ så hade en större motor kunnat bli aktuell. Nu är det portabilitet som gäller. Måste ju kunna häkta på och av motorn och slänga in den i skuffen utan allt för stora problem. Den där uppsättningen skall ju bli en följeslagare när vi tar vår andra gamla skorv till sjöss.. Då är det nog ganska troligt att gummijollen kommer bindas uppe på fören av båten. Ville ha en motor med maxvikt på 20kg.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om jag hade köpt en lekbåt som användes enbart för sig själ så hade en större motor kunnat bli aktuell. Nu är det portabilitet som gäller. Måste ju kunna häkta på och av motorn och slänga in den i skuffen utan allt för stora problem. Den där uppsättningen skall ju bli en följeslagare när vi tar vår andra gamla skorv till sjöss.. Då är det nog ganska troligt att gummijollen kommer bindas uppe på fören av båten. Ville ha en motor med maxvikt på 20kg.
Skämtade bara, men kolla in zapcat eller speedcat på tuben :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kullager, stora jävlar (6308 och 6310 närmare bestämt). Nu ska svarven bli tight och fin igen! :)

De gamla lagren var inte friska, centerringarna gick att rubba flera mm i sida... :gnissla

Viss prisskillnad på att handla stora lager i sverige jämfört med utlandet också märkte jag, billigaste jag kunde hitta här hemma slutade totalen på 1300 spänn! Beställde från uk för 300kr ink frakt, kändes lite mer rimligt när man renoverar en svarv för ett par tusen kronor i inköpspris...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
17.

Kommer inte riktigt överens med min race-rigg och tänkte testa något annat. Om det skiljer 0.3 sekunder på draget med detta och Ghost-hölstret.. So be it.
Har du provat att dra med Safariland/Bianci hölster?
Använder dom själv i jobbet och kan ju snabbt konstatera vilket som är snabbast av dom två samt vad jag själv hade valt om jag var tvungen att dra så snabbt som möjligt, allt som har nån form av lock eller spärr stjäl tid.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
29658_0.jpg

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Har du provat att dra med Safariland/Bianci hölster?
Använder dom själv i jobbet och kan ju snabbt konstatera vilket som är snabbast av dom två samt vad jag själv hade valt om jag var tvungen att dra så snabbt som möjligt, allt som har nån form av lock eller spärr stjäl tid.

Hölster med spärr går automatiskt bort för IPSC då den måste vara "tillslagen" om det finns.

Har tillverkat ett par Kydexhölster och samtliga har varit riktigt snabba att dra ifrån så det blir nog prima.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hölster med spärr går automatiskt bort för IPSC då den måste vara "tillslagen" om det finns.

Har tillverkat ett par Kydexhölster och samtliga har varit riktigt snabba att dra ifrån så det blir nog prima.

Är du bra på kydex? Försöker göra en snygg kolvkam. Vad sågar du med?

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Gammal 750
Investerade i ett nytt korsband igår, eller en sena togs från mitt lår, så jag investerade väl från mig själv.
Så det blir inte så mycket hojåka för mig i juli, men hoppas på några mil i från och med augusti :)

korsband_fordj.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Investerade i ett nytt korsband igår, eller en sena togs från mitt lår, så jag investerade väl från mig själv.
Så det blir inte så mycket hojåka för mig i juli, men hoppas på några mil i från och med augusti :)

View attachment 408474

Varför väntade du inte till hösten? Mitt korsband är donerat från knäskålen.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS