"Det här köpte jag idag!"-tråden

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Köpte tankväska för 269:- på Lidl. Det är billigt. :)
08_1015_b.jpg

Billiga prylar får man aldrig för många. har man nån nytta av den? (har ca 20 meter till Lidl, måste shoppa en om den är bra)

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Billiga prylar får man aldrig för många. har man nån nytta av den? (har ca 20 meter till Lidl, måste shoppa en om den är bra)

Jag har använt min med gott resultat flera gånger... Går att expandera till
dubbla höjden nästan och kommer med ett inbyggt regnskydd...
Lite knöligt att tanka eftersom man måste lossa bandet runt tanken för att komma åt men man vänjer sig...
Med väskan fullpackad och expanderad funkar den även som huvudkudde när man kör... :D

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kaffe hinkar jag i ohyggliga mängder, gott kaffe dricker jag lite mer sällan och min konjakskonumption.... en kvarting om året räcker alla gånger :D
(mest beroende på att jag aldrig köper hem någon)

Blev tvungen att ta mig en kaffe och cognac nu i väntan på maten. Vem har sagt att man måste vänta tills man ätit med det? :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7

Tipsa gärna om bra cigarrer också, både budgetvarianter och lite finare.

Det här är lite som att fråga folk om "tips på en god öl". Vad gillar man? Tjocka? Tunna? Långa? Korta? Kraftiga? Milda? :rolleyes: Nu vet jag inte om mina smakpreferenser är något en "novis" ska följa men..

Bra handlare:
http://www.atlanticcigar.com/ Har stort sortiment av alla "icke kubaner". Bra priser och schyssta deals ibland.
http://www.lynncigars.com/ Bra sortiment och snabb leverans även om sidan ser ut som skit.
http://www.dongabriel.net/ Gibraltarbaserat företag. Snabba leveranser och bra priser. Nästan enbart kubaner.

Cigarrer (Kuba):
Partagas Shorts.
Bolivar Petit Coronas.
Romeo y Julieta #2.

Cigarrer (Icke Kuba):
CAO Brazilia / Italia.
Carlos Torano Virtuoso.
Nästan samtliga Camachos linjer.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det här är lite som att fråga folk om "tips på en god öl". Vad gillar man? Tjocka? Tunna? Långa? Korta? Kraftiga? Milda? :rolleyes: Nu vet jag inte om mina smakpreferenser är något en "novis" ska följa men..

Jag gillar fylliga runda smaker, tunna och korta cigarrer eftersom jag inte röker dom för rökandets skull, dessutom ska dom gå att köpa som singles, eftersom jag inte är någon storförbrukare och inte har humidoar.

En god dessertcigarr helt enkelt.

Jag börjar inse att jag nog ska betala dubbla priset och köpa dom hos min lokala cigarrhandlare istället, för beställer man så måste man köpa minst 10st, vilket är en årskonsumption för mig, men tipsen på goda cigarrer kan ju funka ändå, jag tror att dom är hyfsat välsorterade.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag gillar fylliga runda smaker, tunna och korta cigarrer eftersom jag inte röker dom för rökandets skull, dessutom ska dom gå att köpa som singles, eftersom jag inte är någon storförbrukare och inte har humidoar.

En god dessertcigarr helt enkelt.

Jag börjar inse att jag nog ska betala dubbla priset och köpa dom hos min lokala cigarrhandlare istället, för beställer man så måste man köpa minst 10st, vilket är en årskonsumption för mig, men tipsen på goda cigarrer kan ju funka ändå, jag tror att dom är hyfsat välsorterade.

Ett tips är då helt klart Romeo y Julieta #2, även känd som AT2 eftersom den ligger i tub. Den är helt överkomlig även hos den lokala nasaren. Tror Pressbyrån här nere tar 65:- styck.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Då innebär det att jag köpte den här lilla godsaken till mig själv igår... :)

Japp det blev det.. jag kunde inte låta bli godsaken..

den fetaste med trådlös överföring av luften till klockan. får hem den i slutet av nästa vecka.

skall köra ner i hamnen i testa den med ett fiskespö :)

Suunto%20D9.jpg

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Japp det blev det.. jag kunde inte låta bli godsaken..

den fetaste med trådlös överföring av luften till klockan. får hem den i slutet av nästa vecka.

skall köra ner i hamnen i testa den med ett fiskespö :)

Suunto%20D9.jpg

Ser riktigt najs ut Torstein! :tummenupp

Fiskespö? Vänta två och en halv vecka på att jag ska komma hem sen åker vi upp till Kullen och testar på redit! :banana

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Det ser väl vem som helst :loooser.. :)
En simpel liten dykarklocka... :D

Japp. typ den bästa som finns på marknaden..
kolla. www.suunto.com sök på D9.

NAJS

Ser riktigt najs ut Torstein! :tummenupp

Fiskespö? Vänta två och en halv vecka på att jag ska komma hem sen åker vi upp till Kullen och testar på redit! :banana

Kan du få tag på Mares grejjer där du är nu eller tills du kommer hem ?..

Behöver en regulator och andrasteg. och en väst.. vill helt köra mares saker o dem har en som heter MR32 som är sjuperduper. finns inget begagnad av den o nytt kostar det typ 12.000 för reg o väst. känns liiiiite krystat när man kan få en hel utrustning för dem stålarna..

jag snäl? NEJ bara ekonomisk.

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kan du få tag på Mares grejjer där du är nu eller tills du kommer hem ?..

Behöver en regulator och andrasteg. och en väst.. vill helt köra mares saker o dem har en som heter MR32 som är sjuperduper. finns inget begagnad av den o nytt kostar det typ 12.000 för reg o väst. känns liiiiite krystat när man kan få en hel utrustning för dem stålarna..

jag snäl? NEJ bara ekonomisk.

Nu kan jag inte få tag på speciellt mycket. Sydamerika är inte direkt shoppers paradise... :tungan

Nästa vända däremot, men det kan vi prata om när jag kommer hem. :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping