Akta igelkottarna!!1
Med ACS blev den gladare.
Kommit fram till att man nog bör sätta märlor på 50cm mellanrum och inte 80 som i manualen dock.
Schemalägger man mitt på dagen minimerar man risken att den kör på de små kottarna (eftersom de är natt-aktiva). Tänker jag..Akta igelkottarna!!1
Med ACS blev den gladare.
Kommit fram till att man nog bör sätta märlor på 50cm mellanrum och inte 80 som i manualen dock.
Om man "skär ner den" så behövs inte märlor egentligen. Jag har flyttat min tråd några gånger, och har den bara fått ligga där en säsong så är den helt j*vl* fastväxt nere i rotsystemet utan möjlighet att krypa upp.Spännande! Tack för info.
Hur små saker väjer den för nu?
Får den problem om det är flera hinder några meter från varandra?
Jag är fortvarande sugen på en men har krupit runt gräsmattan och på långa sträckor är gräset bara ett rotsystem på hälleberget, måste se om jag skulle kunna fösa in kabeln mellan graniten och gräsrötterna. Slå ned märlor där kan jag glömma.
Schemalägger man mitt på dagen minimerar man risken att den kör på de små kottarna (eftersom de är natt-aktiva). Tänker jag..
Verkar ganska fiffigt, får se om det blir bra.
Mc-handskar. Första gången någonsin.
Första !
Blir det stövlar eller hjälm nästa gång? ????
Tvunget att vara orienterare för att hitta dit men annars gick det bra. Var inställd på den starkare maskinen men när jag sa vad jag skulle ha den till sprang hon o hämta den lilla. Fråga då om den starkare Inte var att rekommendera för ex. bilar..
-Precis, den kommer göra mer skada än nytta.
-Tack, var det jag ville höra. (när man ställt sig in på värsta värsta, spräckt spargrisen & pantat alla burkar)
-Hur många kvm duger den till?
-70kvm.
-Då är det safe, förresten det var ett helsike att hitta hit.
-Det säger alla........ vi flytta hit för ett år sen.
Och så fick jag en snabb genomgång, lite tips och så fick hon lura på mig en enkel separat timer om jag skulle köra den utöver vad vredet tillät.
Spännande! Tack för info.
Hur små saker väjer den för nu?
Får den problem om det är flera hinder några meter från varandra?
Jag är fortvarande sugen på en men har krupit runt gräsmattan och på långa sträckor är gräset bara ett rotsystem på hälleberget, måste se om jag skulle kunna fösa in kabeln mellan graniten och gräsrötterna. Slå ned märlor där kan jag glömma.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|