Mycket shopping på sistone, har äntligen börjat röja och få ordning på garaget så nu kan jag äntligen köpa på mig alla de där maskinerna jag villhövt ett bra tag Idag blev det en kallsåg, en Sajo RC230
View attachment 457304
View attachment 457305
Härligt att se en gammal kallsåg!
För de som är lite yngre kanske det finns lite frågor!
Men utan internetuppkoppling?
Så hur sköter du uppdateringarna?
Och hur vet du om något är fel utan felkoder?
Härlig blandning med kallsåg från före kalla kriget, och en biltema 20t domkraft
jag antar att domkraften är till ett hydraulpressbygge?
Ja, jag skulle vilja se den yngling som reder ut att handha den här utan instruktion bara att hitta huvudströmbrytaren kan ju vara nog så komplicerat, sköts ju inte med voice command precis
Det kanske bara är någon inställning som du måste göra i appen?
Jag tillhör ju generationen som kan avläsa ett analogt skjutmått, och fortfarande föredrar en klocka med visare, jag kan fortfarande ringa från en fast telefon oavsett om den har knappar eller snurrskiva.
Jag kan använda appar, men hatar när saker ska ha en app, helt i onödan, och ännu värre när appen är ett måste.
Jag hörde häromveckan att någon inte kunde göra kaffe, för att kaffebryggarens app inte fungerade efter att hen hade uppdaterat sin ajjjfån
Sen läste jag om något säkerhetshål som gjorde att hackers kunde ta över och låsa en annan typ av kaffebryggare.
https://www.youtube.com/watch?v=bJrIh94RSiI&feature=emb_logo
Min kok-panna fungerar bra så länge man har någon form av värmekälla....
Jag tillhör ju generationen som kan avläsa ett analogt skjutmått, och fortfarande föredrar en klocka med visare, jag kan fortfarande ringa från en fast telefon oavsett om den har knappar eller snurrskiva.
Jag kan använda appar, men hatar när saker ska ha en app, helt i onödan, och ännu värre när appen är ett måste.
Jag hörde häromveckan att någon inte kunde göra kaffe, för att kaffebryggarens app inte fungerade efter att hen hade uppdaterat sin ajjjfån
Sen läste jag om något säkerhetshål som gjorde att hackers kunde ta över och låsa en annan typ av kaffebryggare.
Jag kan också läsa analoga skjutmått och urtavlor (åtminstone sedan jag skaffat åldersrelaterade glasögon), men jag tillhör ändå dem som gillar appar. Till allt. Ja, allt. (Säkerligen har väl kallsågen blåtand även om den kanske inte är ansluten till interwebben?!?) Utom kaffebryggare, för jag har fortfarande inte förstått nyttan när man ändå måste fysiskt närvara för att ställa dit en kopp. Eller vafan? Finns det maskiner med koppmagasin och serveringsfunktion nu för tiden?
Ja, jag skulle vilja se den yngling som reder ut att handha den här utan instruktion bara att hitta huvudströmbrytaren kan ju vara nog så komplicerat, sköts ju inte med voice command precis
Det kanske bara är någon inställning som du måste göra i appen?
Jag kan också läsa analoga skjutmått och urtavlor (åtminstone sedan jag skaffat åldersrelaterade glasögon), men jag tillhör ändå dem som gillar appar. Till allt. Ja, allt. (Säkerligen har väl kallsågen blåtand även om den kanske inte är ansluten till interwebben?!?) Utom kaffebryggare, för jag har fortfarande inte förstått nyttan när man ändå måste fysiskt närvara för att ställa dit en kopp. Eller vafan? Finns det maskiner med koppmagasin och serveringsfunktion nu för tiden?
En kompis till mig som jobbar med IT säkerhet säger att den smartaste utrustning han har hemma (utöver datorer) är brödrosten som har knappförval, och en gammal skrivare, men han har ett baseballträ brevid skrivaren för att kunna slå ihjäl den om den gör något oväntat...
5400 pengar billigare..
5400 pengar billigare...
5400 pengar billigare....
Det enda man kan vara helt säker på med skrivare är att de gör nåt oväntat, så det är ju bara en tidsfråga.
https://www.youtube.com/watch?v=WYQ_8z2WqQk
Mobiltelefon fick jag ingen förrän i tonåren, en gammal hajfena.
Jag tror jag har ett par sprillans nya (då var de nya iaf) batterier till hajfenan liggandes - ifallatt. Har själv ingen fena att testa med.
funkar ens så gamla telefoner med moderna simkort? är det ens samma nät nuförtiden?
De som idag kör med 2G/GSM har tillstånd (just nu) fram till 2025. Fullstora SIM-kort har ju inbyggda adapters för att funka i nästan alla typer av mubiler.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|