Haha om de vore så väl? körde lite skivstångsrodd. Armar imorgon med lite mindre vikt på stångenSer bra ut det där, har du tränat biceps idag ?
Verkar inte så, räknade ihop vad alla komponenterna skulle ha kostat att köpa separat och det blev sammanlagt ca tusen kronor billigare... Känns som att fler än jag tyckte att detta erbjudande var bra, datorn är numera slutsåld och vissa av komponenterna väntas inkomma i lager i mitten på nästa årDet är inte mycket man tjänar på att bygga själv, on något. Marginalerna på färdiga byggen är larvigt små, och de kan ju dessutom få mängdrabatt på delar.
Men jag bygger själv ändå, för det har jag alltid gjort.
View attachment 479705
Gravity Blue. Lämnade förra bilen idag och fick separationsångest så det fick snabbt bli en annan.
En del biltillverkare har fått för sig att laddstolpar växer mitt ute i vägen.Dessutom på fel sida, de kunde väl frågat var jag har laddaren.
Hoppas du inte blir koldioxidförgiftad, vädra flitigt.En gasolkamin till mitt garagegym. Går ju inte ha på el element med dagens elpriser.....View attachment 479691
Hoppas du inte blir koldioxidförgiftad, vädra flitigt.
100 Ah AGM från Biltema stående bredvid , 7 Ah räcker bara nån timma driva egenörbrukningen från upsenBatteriet i UPS'n är på 12V 7Ah dvs 84 Wh låt oss teoretiskt anta att batteriet kan laddas ur totalt
och spänningsomvandlaren har 80% verkningsgrad så har du 67 Wh till förfogande.
Om det bara gäller cirkulationspumpen 21W så blir det 3 timmars drift.
Mekar du shuntventilen med manuell inmatning ?
Eller finns det en styrutrustning, kanske 10W när den bara går.
Då är drifttiden nere på 2 timmar.
Att jämföra med vad har ditt hus för tidskonstant ?
Om du stänger av cirkpumpen hur snabbt / långsamt sjunker temperaturen i huset 10 grader ?
Id'en med UPS, en är god men jag hade nog kopplat in ett batteri med lite större kapacitet parallellt med UPS,ens för att slå huset tidskonstant.
Och ett batteri som verkligen klarar djupurladdning. Typ Golfbilsbatteri.
Snygg, men lönar det sig att köpa utanför EU?View attachment 480157En sån här kom idag. 8661 kr inklusive mörkt visir tullat och klart från UK.
I det här fallet gjorde det det, men jag var lite orolig att det skulle bli pålagor.Snygg, men lönar det sig att köpa utanför EU?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|