"Det här köpte jag idag!"-tråden

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Va ska ja göra åt dehär lixom :huvet
Silvertejp.

HookerEZ08L.1.jpg

Njuv klätterapaskor. Döptes till Hor-skorna. Investerade även i lite litteratur där varje sida i boken kostade 2,50:-. 2,5x400. Fakking förlag till att ta betalt :huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan ju prova...

Köp en ny styrstam, kostar sig 200:-, glöm inte att mäta röret den ska sitta på bara!, sen, lämmna den till nån som kan justera in den åt dig, det blir så dyrt när du växlar in bakväxeln i hjulet annars.

Cykeln i sig är helt OK.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Köp en ny styrstam, kostar sig 200:-, glöm inte att mäta röret den ska sitta på bara!, sen, lämmna den till nån som kan justera in den åt dig, det blir så dyrt när du växlar in bakväxeln i hjulet annars.

Cykeln i sig är helt OK.

Kollat lite på ebay, hitta en easton EA50 för typ 150 spänn me frakt, de blir nog bra.. 31.8mm vet jag att styret är, finns de fler mått på själva styrstången eller va de heter?
Den e typ 3cm, har inga precisionsverktyg att mäta med tyvärr, men e de 1 1/8 som de står på den stamen ja tänkte köpa?
Får be polarna som hojar massa mtb att hjälpa mig o se så allt sitter som de ska osv sen.
Själv e jag ju dum nog att ta bort en av distanserna vid styrstamen för ja tyckte de va konstigt att ha så många :D..

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Cykeln i sig är helt OK.
Tror Mr Andreas var lite ovan när han i all hast slängde ihop hojen, ja blev själv sugen på en ny hoj.

PS: Andreas du skulle ha köpte en Gary Fisher hoj, som att köra högerstyrd bil ungefär. Alla reglage sitter helt tvärtom :näsblod

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tror Mr Andreas var lite ovan när han i all hast slängde ihop hojen, ja blev själv sugen på en ny hoj.

PS: Andreas du skulle ha köpte en Gary Fisher hoj, som att köra högerstyrd bil ungefär. Alla reglage sitter helt tvärtom :näsblod

På tal om det... huuur sitter bromsarna nu för tiden?

På min sitter det som på mcn, frambroms på höger..
De va så jag ville ha trodde jag men min hjärna fattar inte riktigt det fastän de va typ 10 år sen man cykla sist :D

o ja, trodde såklart man skulle skruva fast styret så det sitter fast :D
När jag skruvar dit såna saker så tycker jag iaf att man inte ska kunna skruva mer på skruven med minsta spärrskaftet när man använder fingrarna lite löst, men nje, de sa paff.. :gnissla

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Cykeln i sig är helt OK.

Du som har koll föressten, är det vanligt att fälgarna är lite snea från fabrik? :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du som har koll föressten, är det vanligt att fälgarna är lite snea från fabrik? :gnissla

Slår dom mindre än 3mm så skit i det, du har ju skivbroms!
Däremot ska ekrarna efterdras när du har cyklat ett tag, då fixar man det.

Det händer (sällan) att hjulen inte är 100% från fabrik, men det fixar man när man monterar cykeln innan man ställer ut den i butik ISF.

Det kan ju vara så att cyklar som säljs iväg långt bort på postorder får andrasorteringen av grejor från mindre nogräknade handlare.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Slår dom mindre än 3mm så skit i det, du har ju skivbroms!
Däremot ska ekrarna efterdras när du har cyklat ett tag, då fixar man det.

Det händer (sällan) att hjulen inte är 100% från fabrik, men det fixar man när man monterar cykeln innan man ställer ut den i butik ISF.

Det kan ju vara så att cyklar som säljs iväg långt bort på postorder får andrasorteringen av grejor från mindre nogräknade handlare.

Ja men de e ingen superpanik iaf alltså, blev lite ledsen igår när ja märkte de tills ja kom på att de e nog lättfixat.
Handlaren hade den inte i lager så den beställdes av dem från tillverkaren, kom i obruten förpackning så, made in Taiwan så de säger väl allt :D

Nu kan jag lägga till mer skit på köpelistan iaf..
Easton EA50
Hoppas den är nåt att ha eller har ja slängt mer pengar i sjön nu? :gnissla
5765_1_sbl.JPG

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
På tal om det... huuur sitter bromsarna nu för tiden?
På min sitter det som på mcn, frambroms på höger..
De va så jag ville ha trodde jag men min hjärna fattar inte riktigt det fastän de va typ 10 år sen man cykla sist :D
Bakhjulets broms sitter på höger sida, framhjulet bromsar du med vänster hand.

Växlarna sitter på samma sätt :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Bakhjulets broms sitter på höger sida, framhjulet bromsar du med vänster hand.

Växlarna sitter på samma sätt :)

På min hoj sitter bromsen som på mcn, höger är frambroms.. liite småknepigt faktiskt, trodde ja ville ha så eftersom man har så på mcn men måste nog kanske montera så de blir som på traditionella hojar.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Ny förstärkare, Sony STR-DG520, 5.1 förstärkare med inbyggd tuner och 2 HDMI-ingångar.

Bifogat

• 26916.jpg
    26916.jpg
    42.7 KB · Visningar: 58

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
2 flygbiljetter till Thailand :banana Numera får man dock inga pappersbiljetter så bild finns icke...

Sen en så här snygg maskerad-kostym:
4744-Skelett_chic.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ducati-"Champagne", får vänta till nyår och se om den är något att ha.

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    109.2 KB · Visningar: 53
  • 3.jpg
    3.jpg
    99.7 KB · Visningar: 51
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...