"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Japp...i med 4-hjulsdriften, sen är det bara att gasa..!! :tummenupp

Har en själv.

Jag valde rätt dag att köpa 4wd också, idag har det knappt gått att ta sig fram utan den :D
Den tog sig upp för den lokala skidbacken utan problem, skönare att åka uppför än nedför dessutom...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
En Tjeroki som tar sig fram överallt:

Gissa bilen och vad som är gjort åt den. :gnissla

2dhutfq.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gissa bilen och vad som är gjort åt den. :gnissla

Mysko, trodde jag hade svarat redan. Måste ha blivit senil.

Antagligen en jeppe, men varför inga rocksliders :näsblod Man ska ju ändå skava bort plåten mot massa sten, då kan man ju inte hålla på och lacka skiten.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tjärokee-rost?

Ett poäng till norrlänningen.

Antagligen en jeppe, men varför inga rocksliders :näsblod Man ska ju ändå skava bort plåten mot massa sten, då kan man ju inte hålla på och lacka skiten.

För att den används inte som en skogsmaskin. ;)
Bytte en halvmeter på den bifogade bilden och ett par dec. på den andra sidan. Sedan byttes hela underkanten på bakluckan också. :hihi

Är din i bra skick? Års mod.?

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag tyckte att rocksliders var i vägen på min Rova, så jag körde utan.

Sen har det blivit ett fjolligt stadsjeep-tillbehör också, ofta i glanspolerad aluminium, eller tunnväggiga rör med klena fästen så dom gör större skada än nytta...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ett poäng till norrlänningen.

För att den används inte som en skogsmaskin. ;)
Bytte en halvmeter på den bifogade bilden och ett par dec. på den andra sidan. Sedan byttes hela underkanten på bakluckan också. :hihi

Är din i bra skick? Års mod.?

Min är i "bra skogsskick" :D Trasiga trösklar, men ska bocka lite 3mm-plåt och svetsa dit så får det fungera som anonyma sliders. Tror det var en 91'a jag köpte, tänkte inte på det faktiskt :va

Ska ut och köra med den i helgen om jag hinner, har dock använt den i stan dagligen. Får dock hålla mig undan från bylingen, har inte beisktigat eller skattat den än :(

Bifogat

• IMG_0662.jpg
    IMG_0662.jpg
    114.1 KB · Visningar: 111

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Precis, att köra oskattat och obesiktigat är helt ok. :tummenupp

Tänkte väl det. Idag hade jag dock en jävla tur :brinnerup Kommer åkandes i ca 40-45km/h på en 30-sträcka, fipplar samtidigt med telefonen.
Helt plötsligt ser jag en polis på vänster sida av vägen lite längre fram som skjuter med lasern på mig, på höger sida står en polisbil och en till konstapel med gul/grön väst. Åker för övrigt i jeepen, som fortfarande inte är besiktigad eller skattad.
Rätt som det är så slutar polisen att rikta lasern på mig och börjar istället trycka på sidan av den. Han hade antagligen inte fåt tigång den korrekt :D

Jag åkte förbi sakta och hoppades på att de inte skulle vinka in mig för kontroll. När de inte gjorde det så blev jag glad och sen åkte jag omvägar när jag skulle hem samma väg :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
dagens inköp: Esab 150 ampère Migsvets, komplett med slangpaket, klocka och gastub:tummenupp

Bifogat

• 8413982650.jpg
    8413982650.jpg
    51.6 KB · Visningar: 62
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring