"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Wiiihoo!! Jag har hittat människor som förstår mig! Jag Älskar sporthoj!!

Jag har funderat på vist och handledsvikter men bestämde mig för en väst istället då det belastar på ett bättre sätt tycker jag!
den här västen verkar vara väldigt robust måste jag säga. Kör man tex stridshinderbana eller liknande så kan man ju ha en t-shirt över som skydd.

Har inte sett några byxor men hittar du några så hojta!

Haha, sporthoj unites strange pople!:D

Jag gillar västarnas sätt att belasta, men nackdelen är ju att belastningen enbart ligger "uppifrån". Det vill säga, du tränar inte ett skit genom att lyfta på fötterna, bara genom att trycka ner dem. Därför kör jag blandat:)

Najs, blir till att tjöpa då!:tummenupp

Jag lovar att hojta till om jag ser ett par:) Tror dock att det kan vara svårt... Har aldrig ens hört talas om att det skulle finnas:va Men det hade varit fett nice!:D

Btw, du skulle inte kunna ta och länka till din väst möjligen? Hittar bara en för max tio kg på hemsidan...:va

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är västen med artikelnummer: 90311 för 1295 kr, den du kollade på kostade 995.
Fast extra vikterna till den var inte billiga direkt!

Aha, tack!

Usch nej:3freak Man kanske ska ge sig på ett andra försök med hemmafixandet?...:va :D I så fall blir det ett par byxor också:D

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Just ja.. Glömde att lägga upp bild på min nya Viktväst som jag ska ha när jag går, springer, gör armhävnings, pullups, situps mm. Just nu 9kg men kan bli upp till 18 kg tung! Underbar passform! Jag är sååååå glad!!

Viktväst??? Det måste ju vara bättre att köra med naturmetoden, chips, ostbågar och hamburgare om man absolut vill väga mer.

Viktväst...ja, jag säger då det, vad ska dom hitta på härnäst? :rofl

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Fick i fredags några spel som jag har köpt till Nintendo 8bit. Bland annat

*Chip and dale
*Excite bike
*Tennis
*Track & Field
*Turtles 1 & 2
*Snake Rattle 'n' Roll

:yoparty

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ball klocka lite jobbigt på vintern bara när solen knappt är uppe hur gör du då?

Fulladdad ska den klara sig i 5 månader. Dock är det nog utan larm, ljus och annat kul. Florocerande ljus ska visst ladda den oxå. Men vad det innebär har jag inte så bra koll på. I värsta fall kan jag väl bara ha den på sommaren. Men det är ju då den kommer matcha hojen som bäst oxå :hihi

Viktväst??? Det måste ju vara bättre att köra med naturmetoden, chips, ostbågar och hamburgare om man absolut vill väga mer.

Viktväst...ja, jag säger då det, vad ska dom hitta på härnäst? :rofl

HAHAHAHA :rofl

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fulladdad ska den klara sig i 5 månader. Dock är det nog utan larm, ljus och annat kul. Florocerande ljus ska visst ladda den oxå. Men vad det innebär har jag inte så bra koll på. I värsta fall kan jag väl bara ha den på sommaren. Men det är ju då den kommer matcha hojen som bäst oxå :hihi

En solig dag kan du lägga den i fönstret och låta den suga sol. Det borde funka även på vintern.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Köpte väl inget speciellt.

Skulle bara locka med att jag drar iväg till Thailand nu och ska inta en skön strand och ett par kalla chang, hej påer.. :arsele

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Ja då ska det tjattras under turerna hela sommaren!

Tänkte att det kan vara bra att få lite feedback från föraren bakom hur man ligger i kurvorna mm. Köpte en till mig och en till min kompis!
Scala rider Q2 inhandlat på CDON.COM 1299:- ink frakt

Bifogat

• 0000_Cardo_Systems_Inc._Scala_Rider_Q2.jpg
    0000_Cardo_Systems_Inc._Scala_Rider_Q2.jpg
    14.8 KB · Visningar: 47

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Tänkte att det kan vara bra att få lite feedback från föraren bakom hur man ligger i kurvorna mm. Köpte en till mig och en till min kompis!

Not to rain on your parade men du är medveten om att dom där inte är vattentäta va?? Har själv såna till mig och tanten, funkade klockrent framtill
några resor i hällregn och numera får man skrika satan i hjälmen innan den
kopplar upp.. och tantens kopplar inte upp överhuvudtaget...
Vilket gör att jag bestämmer när hon pratar... :yoparty :hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Söte Jesus vad jag skulle hata en sådan manick.
Kan man aldrig få vara i fred?

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Not to rain on your parade men du är medveten om att dom där inte är vattentäta va?? Har själv såna till mig och tanten, funkade klockrent framtill
några resor i hällregn och numera får man skrika satan i hjälmen innan den
kopplar upp.. och tantens kopplar inte upp överhuvudtaget...
Vilket gör att jag bestämmer när hon pratar... :yoparty :hihi

men VA FAN!
Nu blir man ju lite lack kan jag säga... jaja.. Då får man ägna vintern till att uppfinna ett vattentätt hölje då! Måste ju gå att höra nått åt saken tycker man! men tack för infon! Better safe then sorry!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!