det här med att hälsa..

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Det är självklart att man hälsar!

Det är så gött att mc-åkare har sån kultur att hälsa! Oavsett vilken mc det är!

När jag sitter uppe i Växjö o biken är i skåne så brukar jag hälsa på mc-förare i bilen, av ren vana o lycka att folk ger sig ut så tidigt!!! Fast det är inte så många som hälsar tillbaka dock, hehe :tungan

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Brukar oxå alltid hälsa men som ni säger är det många på sånadär rullande gynekologstolar som ibland har svårt för att sträcka ut näven.
Funderar på att det ska vara sluthälsat här först,alltså folk får hälsa först o sen hälsar man själv så blir det rätt o alla nöjda kanske.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag hälsar alltid. Är sen folk så snobbiga och inte hälsar tillbaka utan någon anledning så får det stå för dem. Gjorde till och med misstaget idag att hälsa på en moppe (en offroad som kommer i ca 50 knyck och ligger placerad precis som en mc på vägen är lätt att missta, bättre att ta moppe för mc än tvärtom) men den hälsade tillbaka i alla fall, mer än hd-knuttarna klarar av :D

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Jag fick min FÖTSTA hälsning idag utanför Alingsås mot GBG.
Kändes RIKTIGT bra o han hälsade inte på polaren som låg bakom med motarden som vi uppfattade det :tummenupp
Fan det va kul,men inga custom HD typer hejade så ja får la rycka tändhattarna av dem när ja glider förbi :rolleyes:

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Jag hälsar alltid på alla, om alla sen inte hälsar tillbaka så är det deras problem, jag har iaf varit så trevlig jag kan...

wolfman

I live for this shit !
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
-04 Gixxer 1000
Näe, håller fan me er grabbs, e för fan för djävligt. Va ute en sväng idag till Bogesund. Man hälsar på varenda hojåkare man möter å dom ids inte ens nicka tillbaks (fåtal undantagna). Va e d för djävla stil !!!!?? :huvet Först trodde ja man inte hälsade här nere men d verkar man ju göra när man hör att ni e av samma åsikt.

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Kan vara rätt så enerverande att hälsa på alla hela tiden, t.ex idag när jag åkte ut mot vaxholm så dundrade det förbi hojar var 5'e sekund... känns som att man körde den sträckan med en hand på styret halva vägen! Men visst är det trevligt att mc-folket hälsar på varandra, går bra att hälsa med foten om det svänger också :tummenupp

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Klart man ska hälsa, e ju en del av gemenskapen för min iaf.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Så var det det med att hojer är "osynliga" då, det är ta mig fan inte lättare att se svarta hojer och förare utan ljus bara för att man sitter på hoj själv, självklart hälsar man (om det hinns med)

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Möte en åkare (sport) på vägen till Rosenhill idag (från Tungelsta hållet), han hälsade inte, förlåtliget då hans vänster hand redan var i backen typ, han körde :yoparty fort!

Det är kul att kolla vem-hälsar-på-vem beteendet. Idag körde jag runt lite med farsan (Virago 1100, typisk gubbcustom) och själv på Speed 4an (får klassas som sport). Sportåkare är bra på att hälsa på alla men andra customåkare vill helst hälsa på andra customåkare, skulle man gissa så skulle man väl gissa på det omvända?

Hälsningsstegen
1. Låg fart rakt fram, båda händerna upp i luften och vinka som f-n.
2. Ut med handen.
3. Släpper inte styret men höjer fingrarna.
4. Knycker med huvudet.
5. Alldeles för hög fart rakt fram när vägen svänger, båda händerna upp i luften och vinka som f-n...

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Mezzanine skrev:
5. Alldeles för hög fart rakt fram när vägen svänger, båda händerna upp i luften och vinka som f-n...

lr som Xaus vinka med foten när du lowside:ar :banana

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag hälsar alltid. jag tycker att det kanske är 20% som hälsar tillbax. inte mer.

idag hälsade jag på ett gäng glidarhojar. jag låg på tanken och pressade 200+, ändå så släppte jag lite med vänsterhanden och vinkade. ingen vinkade tillbax :mad:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tog en sväng med farsan idag igen, 5 stenballa HD-snubbar körde förbi, och inte fasen hälsade dom. Jävla nötter :kocko
Måste man ha samma märke för att man ska hälsa?

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Kenta skrev:
Sen kom du på att du hade ju hjälm på dig så då var de skit samma :hihi

Typ hahaha

Förut var jag bättre på att hälsa men jag måste erkänna att jag blivit sämre. Bättre har jag däremot blivit på..... Hmmm ja det är mycket.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy