Det här med skinnställ

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det kan vara lockande att prova i butiken sen köpa över nätet när man kan spara tusenlappar, jag har gjort det själv. Dock har mina senaste köp slagit fel. Köpte en dainese gtx jacka från Spanien, den släppte i en söm så axel kupan lossnar från brösttyget. Nu har jag skickat den tillbaka, de i sin tur har skickat den till dainese som nu hävdar att jackan har varit med i en olycka och därför gäller inte garantin.

Nu har jag ingen jacka alls. Kämpar fortfarande med att få de att omvärdera sitt beslut, och gör de inte det så får vi se om jag kan få tillbaka jackan. Antar att jag får betala frakten om det går.

Nästa gång köper jag en svensk produkt i en svensk butik och hoppas på svensk kvalitet och service.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Dainese och Alpinestar kom sist i Bikes test.
Det är ju så att många "stora" fabrikat har både hög kvalite (dyra produkter) och låg kvalite (billiga produkter).
Och garantier, de är ofta enbart säljargument.

Gick med
12 Sep 2016
Hoj
Yamaha YZF 125
Vet inte om någon skrivit det men kolla sharkspeed!! Har själv ett ställ där ifrån som funkar jätte bra och dem har vinterrea nu så ställen kostar 2500kr. Funderar på att köpa ett litet ställ till tjejen nu också!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det kan vara lockande att prova i butiken sen köpa över nätet när man kan spara tusenlappar, jag har gjort det själv. Dock har mina senaste köp slagit fel. Köpte en dainese gtx jacka från Spanien, den släppte i en söm så axel kupan lossnar från brösttyget. Nu har jag skickat den tillbaka, de i sin tur har skickat den till dainese som nu hävdar att jackan har varit med i en olycka och därför gäller inte garantin.
Finns det skrapmärken eller varför hävdar de olycka?

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW

Bifogat

• 3593430438.jpg
    3593430438.jpg
    26.1 KB · Visningar: 86
  • 3854811160.jpg
    3854811160.jpg
    44.9 KB · Visningar: 79
  • 2403348689.jpg
    2403348689.jpg
    28.6 KB · Visningar: 80

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Ha ha ha!!! Vem lägger upp pengar på bordet för detta?
:lol

Perfekt ställ för 70 talshojen på väg till veteranbilsträffen. Tillsammans med en retrointegral från Bell och lite andra tillbehör blir looken perfekt. Säkerheten är väl inte på topp.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Och på tal om skinnställ, varför i helvete blev mitt alldeles matt efter jag smorde in det med hagmans läderrengöring? Ska man gnida in det som fan eller vad?

Skickat från min D6503 via Tapatalk

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Och på tal om skinnställ, varför i helvete blev mitt alldeles matt efter jag smorde in det med hagmans läderrengöring? Ska man gnida in det som fan eller vad?

Skinn/läder ska inte bli i blankt om det var det du tänkte? Blankt blir det när det är slitet och behöver ses över.

Men efter du har rengjort det ska du ju smörja in det med nån sorts balsam, fett eller olja.

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Var idag till Nifa och testade ut ett Alpine ställ, strl 52 satt bra.
Men finns det någon annat märke som har samma storlek som Alpine?

P.s jäkligt bra service och hjälp fick jag :tummenupp rekommenderas starkt :Bugar

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Skinn/läder ska inte bli i blankt om det var det du tänkte? Blankt blir det när det är slitet och behöver ses över.

Men efter du har rengjort det ska du ju smörja in det med nån sorts balsam, fett eller olja.
Jaha, nu slant jag visst på alla möjliga likes och tackknappar här..

Stället är ganska nytt och inte slitet. Körde på hagmans läderrengöring och smetade in det. Det räcker alltså inte? Behövs annat medel efter med? Vad isf?

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Jaha, nu slant jag visst på alla möjliga likes och tackknappar här..

Stället är ganska nytt och inte slitet. Körde på hagmans läderrengöring och smetade in det. Det räcker alltså inte? Behövs annat medel efter med? Vad isf?

Haha ingen fara.

Googlade på hagmans produkt, när man använder den ska det inte behövas nått att efterbehandla med. Oftast när man kör nån lädertvål eller liknande behöver man smörja in det med något efteråt för att skydda skinnet och mjuka upp skinnet.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Startade med 2 delat ställ vilket jag älskade, vurpade på sturup, skinnstället hölll ihopa hur bra som helst.
Köpte helställ, som jag ångrade något enormt eftersom de är sjulkt omständigt att gå runt med och svårt att ta av och på.
För banan är de de kanon, man känner sig mer skyddad men på gata är 2 delat att rekomendera enligt mig.
Har nu köpt 2 delat ställ återigen :)

iNK

Gick med
7 May 2016
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Blev ett ställ från Nifa här i Linköping. (Jäkla bra service hos dom!)
Ett Alpinestar, att bra och hade bra recensioner på "the internet" :tummenupp

Bara att vänta på sommaren nu då...... ZZzzz

iNK

Gick med
7 May 2016
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Behöver/ska man smörja in ett helt nytt ställ eller är det redan gjort från fabrik? :confused:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Behöver/ska man smörja in ett helt nytt ställ eller är det redan gjort från fabrik? :confused:
Jag skulle smörja in det. Tror knappast rejält insmorda ställ säljer bra i affären.
Och sedan när det är dags använda stället torka av allt som inte trängt in / sugits upp.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS