Det kan inte vara SANT...

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Mikael Cagiva skrev:
Okej, kära poffer , fint namn, det fixas inte på garantin.

Fint namn!? :p :D Varför gör det inte det då!! Om det nu beror på att packningarna e dåliga från fabrik??? :skrämd

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Mikael Cagiva skrev:
Ja, kapitalismens och girighetens vägar är outgrundliga kära Poffer...

Utvecklande svar där tackar...då vet jag precis varför du inte fick ut garanti.... :p

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Eftersom hojen är tagen från Tyskland och inte köpt via generalagenten, mistar generalagenten en fet bonus på importen , pga. av detta frånsäger sig han all tänkabar service på hojar som inte han specifikt har tagit in.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Mikael Cagiva skrev:
Eftersom hojen är tagen från Tyskland och inte köpt via generalagenten, mistar generalagenten en fet bonus på importen , pga. av detta frånsäger sig han all tänkabar service på hojar som inte han specifikt har tagit in.

Tack det var det jag ville höra!! :whip Jobbigt med importerade hojar, men du lär väl tjänat på det ändå! :rolleyes:

EDIT: Fy fan det e egentligen skandal att du inte kan få ut garanti! Har du använt alla medel för att försöka få ut den?? Är det helt kört?

Last edited:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Mikael Cagiva skrev:
Det där ska ju inte kunna hävdas iom EU om jag förstått rätt. Garantin ska väl gälla oavsett var i europa du köpt hojen. För bilar ska det funka så iaf.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Poffer skrev:
Tack det var det jag ville höra!! :whip Jobbigt med importerade hojar, men du lär väl tjänat på det ändå! :rolleyes:

EDIT: Fy fan det e egentligen skandal att du inte kan få ut garanti! Har du använt alla medel för att försöka få ut den?? Är det helt kört?

Jag är ganska säker på att det går att anmäla fallet till KO och klara mig igenom ganska bra, jag fick nämligen med ett garantihäfte på köpet som gäller minst i hela Europa :fakta
Jag undrar vad generalagenten tycker då?

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Mikael Cagiva skrev:
Jag är ganska säker på att det går att anmäla fallet till KO och klara mig igenom ganska bra, jag fick nämligen med ett garantihäfte på köpet som gäller minst i hela Europa :fakta
Jag undrar vad generalagenten tycker då?

Du kan ju alltid testa, finns ju en del tusenlappar att tjäna!!!

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Jaha, så lider min första ordentliga, men troligtvis inte sista, hojsäsong mot sitt slut.
Jag undrar om jag alls tänkt det så här den där dagen förra hösten när jag såg på mina äldre bekantas 125:eek:r; en Aprilia Futura 95, en Aprlia RS 2001, 2 Honda NSR 1990 och en Honda Rebel, och bestämde mig för att jag också skulle skaffa en a-körkort och till på köpet skaffa den läckraste 125:an som finns (på den tiden visste jag ju inte att det var en svart mito...)(Gasgasen är ju coolast, dt:n roligast, Aprilia RS "bäst" och Honda Nsr bästa kompromissen) .
Drömmar blev till mål och ja, resten börjar ni ju veta, blev förälskad i en svart mito, blev tvungen att importera eftersom de var slutsålda i Finland och till midsommarn 2003 fick hela hemstaden lära sig ett nytt ord: -lättviktsmotorcykeldirektimport...

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Tänkte väcka liv i den här tråden på nytt med en ganska logisk förklaring.

Miton är äntligen tillbaka från reparationen, tog bara fem månader.
Kostnad: 600€, minst...
Hela cylindern är bytt och en ny, högkompressionskolv är monterad, höger backspegel är tillrättad och sitsens fäste är förstärkt.

Jag kollade även upp möjligheten att flytta upp ljuddämparen och om den skall upp dit blir det tråångt. Svingen tog mer plats än jag vågade tro, så vi får se.

Jag räknar med att min hojsäsong börjar i mitten av april-första maj så det är väl ca 10-12 veckor dit, men hursomhelst är det roligt att ha Miton tillbaka.

Jag hittade även orsaken till varför den har skurit, är man dum som mig så är man...Det räckte helt enkelt inte att bara värma motorn i fem minuter innan jag åker iväg, den kräver helst 15 minuter. Men, man lär sig av sina misstag.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Mikael Cagiva skrev:
Tänkte väcka liv i den här tråden på nytt med en ganska logisk förklaring.

Miton är äntligen tillbaka från reparationen, tog bara fem månader.
Kostnad: 600€, minst...
Hela cylindern är bytt och en ny, högkompressionskolv är monterad, höger backspegel är tillrättad och sitsens fäste är förstärkt.

Jag kollade även upp möjligheten att flytta upp ljuddämparen och om den skall upp dit blir det tråångt. Svingen tog mer plats än jag vågade tro, så vi får se.

Jag räknar med att min hojsäsong börjar i mitten av april-första maj så det är väl ca 10-12 veckor dit, men hursomhelst är det roligt att ha Miton tillbaka.

Jag hittade även orsaken till varför den har skurit, är man dum som mig så är man...Det räckte helt enkelt inte att bara värma motorn i fem minuter innan jag åker iväg, den kräver helst 15 minuter. Men, man lär sig av sina misstag.

Den ska ju inte skära bara för det! Varmkörde du den 5 minuter varje gång finns det inte en chans att det var därför. Om du inte misshandlade den som fan dom första metrarna :tungan

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Poffer skrev:
Den ska ju inte skära bara för det! Varmkörde du den 5 minuter varje gång finns det inte en chans att det var därför. Om du inte misshandlade den som fan dom första metrarna :tungan

Hann inte med det, nog för att det skulle ha kunnat vara en förklaring.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Mikael Cagiva skrev:
Hann inte med det, nog för att det skulle ha kunnat vara en förklaring.

Det lär då inte ha berott på att du inte varmkört den. Den var ju sprillans ny, varmkör man itne så blir ju livslängden radikalt kortare. Men den ska ju inte skära som ny oavsett.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Poffer skrev:
Det lär då inte ha berott på att du inte varmkört den. Den var ju sprillans ny, varmkör man itne så blir ju livslängden radikalt kortare. Men den ska ju inte skära som ny oavsett.

Det tycker jag också låter vettigt, men så sade reparatören.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lemon skrev:
4000:- för 5 hk ................ :rock wow snacka om att punga ut pengar för nåt som knappt märks!

Jag tvivlar iofs på att den ger 5hk, men vad ger en Mito på hjulet? 26-27?
Det är ju i så fall en nästan 20%ig ökning.....det märks vill jag lova....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...