Det mesta om 25kW strypkit

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
A2 (mellanklass)
maxeffekt 35 kW
vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg
får endast strypas från max dubbla effekten

Och en Ninja 900 lär ju ha mer än 70kW original... Eller?

Han skriver ju att han inte ska ta A2 utan A obegränsat och då spelar det ju ingen roll hur många kW den hade från början.

Däremot KOMMER de kolla effekten i papperen på uppkörningen så du måste regga om den för att få köra upp för obegränsat kort på den.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Han skriver ju att han inte ska ta A2 utan A obegränsat och då spelar det ju ingen roll hur många kW den hade från början.

Däremot KOMMER de kolla effekten i papperen på uppkörningen så du måste regga om den för att få köra upp för obegränsat kort på den.
Det jag menar är att den, trots att den är strypt, inte längre räknas som begränsad (A2) och då kanske räknas som tung? Har A obegränsad ngn minimieffekt för att få köras upp på?

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Det jag menar är att den, trots att den är strypt, inte längre räknas som begränsad (A2) och då kanske räknas som tung? Har A obegränsad ngn minimieffekt för att få köras upp på?

A obegränsad kräver en maskin >595 cc och 40 kW. Körkortsklassningen sitter i körkortet och inte i motorcykeln. Kontentan är att han inte får köra upp för A obegränsad som hojen är registrerad idag.

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Godafton!
Är det någon som vet om man kan åka på sin numera strypt 25Kwh hoj direkt till registreringsbesiktningen eller är det släp som gäller?

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Sitter och överväger att fixa så min KTM får 25 kw istället för 24 kw, så jag får använda den vid uppkörningen istället för att hyra ifrån skolan och allt.

MEN, jag hittar inte ett strypkit på 25 kw i trådstarten, bara 21 kw, någon som kan komma med en hjälpande hand om vart man kan hitta rätt? Svensk ÅF eventuellt?

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Hur fungerar det om jag ska regga tillbaka sen från 25 kw till ostrypt?

behöver man intyg att man tagit bort strypningen då också? eller är det bara plocka bort och boka reg. besiktning?

någon som vet?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hur fungerar det om jag ska regga tillbaka sen från 25 kw till ostrypt?

behöver man intyg att man tagit bort strypningen då också? eller är det bara plocka bort och boka reg. besiktning?

någon som vet?

Nepp, du ska bara behöva göra om registreringsbesiktningen, säga att den är ostryp, besiktningsmannen kanske kanske tar en sväng med din hoj för att "känna" på de fria hästarna sedan blir det lite knapptryckande i datorn och en kaffekopp senare är din hoj fri på pappret (och förhoppningsvis i verkligheten också).

JakeTheSnake

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2012
Hoj
2001 Kawasaki Zx6r (Såld)
En liten bump, jag har nyss köpte en zx6r som är reggad som 35kw på pappret och jag har tänkt ta bort strypningen och enligt tidigare ägare så skulle det bara vara några brickor i förgasaren.

Någon som vet var det finns monteringsanvisningar för stypkiten? Som jag förstår det så följer dom med när man köper men det kanske även finns på nätet?

Den viktiga frågan är om man brukar behöva bestycka om om man sätter dit/tar bort stypsatsen?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det är bara till att plocka bort tank, luftburk och sen förgasarna. Brickorna ser du i insuget.

Oftast är det ingen ombestyckning.

JakeTheSnake

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2012
Hoj
2001 Kawasaki Zx6r (Såld)
Okej tack för svar! Jag får ta och kolla, räcker väl bara med att jämföra original bestyckning med vad som sitter på antar jag.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Strypbrickorna kan även vara kombinerat med gasstopp eller trottelstopp. Det bästa är att kolla.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO