Det roligaste ni har sett?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
2 episoder:

Jag stod hemma och dammsög i vardagsrummet en gång och fick se ett ihopknycklat kvitto som låg på golvet. Istället för att dammsuga upp det bestämde jag mig för att böja ner överkroppen lite snyggt och i en enda gungande rörelse svepa upp pappret med ena handen, utan att böja knäna.
Av någon outgrundlig anledning så missade jag att det stod en köksstol där (samma färg/typ av trä som parketten) så naturligtvis så bombar jag ögar rakt ner i det förlängda stolsbenet/stolsryggen. Som tur var så träffade det på ögonbrynet, men jag slog en rejäl bakåtvolt av bara studsen. Två sekunder senare hade man ett ögonbryn i samma storlek som en medicinboll.
Om nån hade sett det så hade de garanterat dött av garv.


En annan gång var jag ute och gick på en cykelbana när jag möter 2st ganska unga toksnygga blondiner. I samband med att jag närmar mig blondinerna så kommer det ett moppefucko i full karriär (säkert 60km/h, det var nedförsbacke och fullgas). Antagligen hade han oxå lagt märke till blondinerna för han tittade inte på den lätt svängande cykelbanan utan blåser in i en lyktstolpe MED KNOGEN.
Naturligtvis går han ju omkull i ett moln, men han reser sig snabbt, samlar ihop mopeden, hoppar på och drar vidare utan ett ord.
Sen åker han kanske 100 meter när jag ser att han stannar, kliver av mopeden och skriker så mycket han orkar. :D Killen måste ju ha krossat hela handen, men hjälte som han var kunde han ju inte skrika där tjejerna var :D
 

Bobby600

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Triumph TT600 -00
Var också med om något roligt. Jag och farsan var ute och körde. Vi kör förbi en snubbe som höll på att städa bilen eller något. Precis när vi passerat snubben så inser farsan att vi kört fel så han gör en hastig U-sväng och vänder. När farsan svängde råckade han komma åt tutan som tjöt precis bakom snubben. Snubben hoppar till i chock och slår i huvudet i bakluckan. hehe såg riktigt komiskt ut typ som i film. Kan ju säga att skrattar åt synen fortfarande idag.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Jag KAN inte låta bli att skratta om folk snubblar eller liknande. Har varit en grej sedan jag var liten och min mamma har ofta påpekat att jag är en ond människa som gör så.

Gick på stan i Dublin och det finns ganska låga svarta soptunnor strödda kring staden. Ganska snyggt inkorporerade och smälter in ganska bra. Lite för bra.

En mycket lång yuppiekille kommer gående emot mig på gågatan Grafton street och ser lite blasé ut. Rätt som det är så viker han sig dubbel rakt över en såndär soptunna som han totalt missat för han tittar liksom på ett högre plan än resten av oss. Armar och allt, han liksom kramar om den med överkroppen och helt raka ben.

Jag brast ut i asgarv och kunde inte sluta..jag var själv och det blev lite jobbigt eftersom han vek tillbaka sig och fortsatte gå..och där gick jag i motsatt riktning och skrattade så tårarna rann..ensam..måste sett mindre normalt ut..men det såg så jävla roligt ut.

Påminer om klippet ur Mean Girls där supersnygga Lindsey Lohan gör samma sak, fast i skolkoridoren :D
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
En god vän till min far var med vår familj upp till fjällen. Detta var år 1984 ungefär.

Den goda vännen som är med oss är precis nyskild och nu sugen på ny kvinnlig fägring. Eftersom morsan och farsan får hatta runt med mig o brorsan åker Claes (den goda vännen) ut på eget håll. Han hamnar i en kö och ser att det står en urläcker tjej längre fram. Eftersom han är sugen på att testa sina vingar börjar han tränga sig i kön. Det blir några armbågar samt en och annan skida som korsas för att han ska hinna fram i tid.
Men nöd och näppe hinner han. Nu ska han få åka med denna kvinna och ha henne för sig själv hela vägen upp. Portarna öppnas och dom åker fram till den röda snön.
Claes är nu så imponerad över ur strålande det blivande sällskapet är att han helt missar att se var liften är bakom honom. Han inser för sent att han står för långt åt sidan. Tjejen sätter sig i korgen och får åka iväg ensam. Full av skam får Claes ta nästa soffa och som vi skrattade när han berättade detta för oss.

:D
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Fan vad lättroade ni är, ska jag montera upp webbkamera i köket så att ni får skratta en gång om dan när jag skår huvudet i brödskåpsdörren?

Jag öppnar/stänger den dörren typ fem gånger om dagen, och minst en av gångerna går den inte igen ordentligt när jag stänger den, utan den svänger ljudlöst och lömskt upp igen.....

Jag har sprungit in i den med ansiktet först otaliga gånger, jag har böjt mig in i kylskåpet och rest mig upp och haft dörren ovanför, jag har fan stått helt still och den har svängt upp och klappat mig i bakhuvudet...

Den är helt klart besatt av någonting ont...
:rofl:D :D
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Roligaste som hänt hittills va på engelskan idag. Vi har en 10 poängare t engelskalärare! Vi hade gruppdiskussion me programmet sanako,(snackar i headset typ vi datan) å alla killar börjar förstås snacka om hetingen till engelska lärare:D Sen i hörnet av programmet så ser man teacher connected lr ngt! Killarna fortsatte å engelskaläraren fick bara större å större ögon, tills hon slutilgen frågade i headsetet vaffö ingen hade frågat henne ut på date! Kan säga att 15 kåta gossar blev rätt röda i fejset då :D
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited

Skidliftar väcker minnen till liv!

Otaliga äro de gånger man på 80-talet som ohängd och osnuten ungjävel i Brukets skidbacke i Jakobsberg obemärkt smög sig fram bakom den som just skulle ta tag i liften och tröck till med staven på bindningen så hårt man kunde...

Resultatet blev, om man hade tur, att vederbörande for iväg i liften ståendes på en skida.

Det tyckte jag var ganska kul i alla fall. :rolleyes:

Annars kommer jag spontant på ett klipp jag såg på tv när en sopgubbe skulle ta soptunnan och en lustigkurre hade gömt sig i den och for upp och höll på att skrämma skiten ur karlstackarn...

På tal om att skrämma skiten ur någon så kom jag på en händelse på Schenkers, då Bilspedition, terminal i Gävle.

Jag körde nätter och en del av linjerna fick inte lämna terminalen innan en viss tid i händelse av att något gods skulle släntra in.

Nåväl, det här var på vintern, och en gubbe hade torskat på sådan där väntetid.

Han backade upp bil och släp mot staketet och satte sig helt sonika och "vilade". Eftersom det som sagt var vinter så lämnade han motorn på så han kunde sitta där i hytten och gotta sig i värmen. (Inom en kvart sov han...)

Det var då någon kläckte den briljanta idén att skoja lite med gubben.

Ett stycke tradare inhämtades raskt och smögs sakta och tyst fram nos mot nos på den sovande chaufförens bil...

-Då slogs femtioelva extraljus på, samtidigt som starkhornet. :D

Gubben tvärvaknar, sittandes vid ratten i sin lastbil som är igång, och det första han upplever är nosen på en tradare som signalerar med starkhornet och blinkar med extraljusen...

Karlstackarns första reaktion var att han somnat vid ratten och kommit över på fel sida vägen.

Han var helt övertygad om att han skulle dö. Han blev arg... :gnissla


En annan rolig episod var när jag jobbade på MC-Budet i Stockholm vårvintern 1990...

Vi hade ett stort problem: En vit Golf Cabriolet snodde ALLTID våra P-platser.

Vi parkerade in honom och låste styrlåsen på hojarna så han var tvungen att komma in och skämmas, vi ringde lapplisorna, men fanskapet lärde sig aldrig.

En morgon när vi stod och svor över ovan nämnda Golf-jävel såg jag något slags buntband i plast, typ som är spänt runt kartonger, tidningsbalar, etc. ligga på marken.

Samtidigt som jag erinrade mig ett inslag på nyheterna kvällen innan då det rapporterades om att det var förbjudet att avlägsna reg.skylten när man parkerar, (det var på den tiden poppis med snabbhållare för plåtarna så man slapp p-böterna), så väcktes en idé i mitt huvud.

-Hämta verktygslådan, sade jag. Och verktygslådan kom.

Efter att jag berättat vad jag hade i planerna så demonterades Golfens nummerskyltar, samtidigt som jag särade på "dörrstolpe" och suflett och lirkade in bandet kring låsknoppen.
Efter att ha placerat bägge skyltarna under passagerarsätet fram låste vi noga bildörren och slog igen den.

-Sedan ringde vi lapplisorna.

Behöver jag nämna att det var en rätt komisk syn när Golfägaren kom instormandes på kontoret och undrade om någon sett hans bil, som han nu trodde var stulen.

Den hade ju fått åka Bärgningsbil till Ropsten eftersom den inte hade några plåtar... :tungan
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Alla inlägg i den här tråden är ju inte HYSTERISKT roliga... Så jag kommer fortsätta i den traditionen.

Denna bild togs idag av min dam. Jag tyckte hon skrattade onödigt mkt... Man ska ju använda hjälm, annars blir det många tårar!

loek.jpg
 

Rydstedt1989

Guest

På tal om att skrämma skiten ur någon så kom jag på en händelse på Schenkers, då Bilspedition, terminal i Gävle.

Jag körde nätter och en del av linjerna fick inte lämna terminalen innan en viss tid i händelse av att något gods skulle släntra in.

Nåväl, det här var på vintern, och en gubbe hade torskat på sådan där väntetid.

Han backade upp bil och släp mot staketet och satte sig helt sonika och "vilade". Eftersom det som sagt var vinter så lämnade han motorn på så han kunde sitta där i hytten och gotta sig i värmen. (Inom en kvart sov han...)

Det var då någon kläckte den briljanta idén att skoja lite med gubben.

Ett stycke tradare inhämtades raskt och smögs sakta och tyst fram nos mot nos på den sovande chaufförens bil...

-Då slogs femtioelva extraljus på, samtidigt som starkhornet. :D

Gubben tvärvaknar, sittandes vid ratten i sin lastbil som är igång, och det första han upplever är nosen på en tradare som signalerar med starkhornet och blinkar med extraljusen...

Karlstackarns första reaktion var att han somnat vid ratten och kommit över på fel sida vägen.

Han var helt övertygad om att han skulle dö. Han blev arg... :gnissla

hehehe :p det där med truckern var lite grymt men jävligt skojigt:D
 

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
har lyckats med liknande..

Skulle springa upp på bakgavellyften till budbilen, så jag tar ett graciöst skutt springer på huk en bit, rätar sen upp mig och kutar rakt in i övre luckan ibak på bilen, faller handlöst till marken.
Hör ett asgarv och där står så klart en brud och har sett allt, smidig som man är ställer man sig upp och får luckj*veln rätt i knoppen igen.
Drog mig snabbt undan och iväg:huvet :huvet

En så kallad Klassiker! :D
Den har jag dragit lite för många gånger. Så till den milda grad att jag åkte på hjärnskakning en gång! Den är lömsk den lille läppen.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Det roligaste jag har sett måste vara filmen som min morbror gjorde för många herrans år sedan, uppe i Trysil tror jag det var.

Han hade ju skaffat sig en sån där inga videokamera för att filma ungarna i Trysil, hightech på den tiden.

Morgan(min kusin) kommer åkandes ner för en pulkabacke i sin blåa pulka i ganska hög fart och skriker för fullt. Skrika gör man ju när man bara är 10 och åker pulka fort, tänkte min morbror. Och man ser morgan komma snabbare och snabbare ner för backen, och närmare och närmare. Jag tror inte riktigt min morbror förstod att det man ser i kameran är det man SJÄLV filmar just för stunden. För morgan åker nämligen rätt emot honom utan att kunna svänga.

Tillslut hör man vad morgan skriker: AKTA, AKTA!!
Min morbror fortsätter bara filma och plötsligt ser man bara blå himmel och en dov smäll hörs, sen ser man snö.

Morgan hade klippt min morbror i knähöjd ungefär :D
Det kallar jag sega reaktionstider, men sån är min morbror :D

Annars är ju en höjdare när dito person råkar kasta fiskespöt rakt över lögde å och svär som fan :D
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
-02 i Nice såg jag följande på Nice flygplats:
Vi gick mellan 2 terminaler och det fanns en väldigt flack rulltrappa, mer som ett sådant där rullband som de brukar ha när man måste gå en bit.
Längst fram stod en man med en överlastad bagagepirra, 3 stora resväskor och 2 små. Hans fru hade precis kommit av bandet.
Naturligtvis navigerade han lite galet och väskorna fastnade i handledaren i slutet av bandet, varefter han stupade över pirran med väskor.

Han låg och simmade en stund bland sina Samsonites, desperat försökandes att ta sig upp, grymtandes och stönandes medan hans fru utstötte diverse överklassfranska "-Ih!" och "-Oh!"

Bakom kom en annan elegant herre, även han i dyr kostym, med en liknande pirra, dock mindre överlastad. Paniken lyste i hans ögon medan han makligt närmade sig olycksplatsen i kollisionskurs.
Kanske var det paniken, jag vet inte, men han gjorde inte en antydan till undanmanöver, utan med bibehållen stolt hållning krockade han lågsamt in i den havererade pirran med resultatet att även han gör en dykning i ultrarapid ner i röran av väskor och pirror.

Nu har man nummer 1 drabbats av panik och försöker desperat rycka sin pirra från platsen. Hans fru hjälper till genom att stå ivägen och rycka i en av väskorna.

Bakomvarande har till slut fattat att det börjar likna en katastrof, så de börjar helt sonika gå baklänges på bandet med resultatet att de makligt promenerandes baklänges står helt stilla.

De 2 simmande männen kommer upp på fötter och försöker med förenade krafter lösa proppen.
Med ett vrål och en enorm kraftansträngning lyckas till slut man nummer 1 få loss sin pirra med en jävla fart. Tyvärr flyger den upp rakt i pannan på hans fru, som slutar skrika då hon svimmar och segnar ned mot golvet.
Man nummer 2 hinner dock fånga henne innan hon tar mark.

En tredje man lyckas någorlunda rensa farleden från bråte så att de på rullbandet kvarvarande kan komma förbi.
I samma ögonblick kommer man nummer ett på att det faktiskt finns en nödstopp på bandet och trycker på den, med resultatet att 3 personer på bandet ramlar över sina väskor.

En snobbig, kostymklädd affärsman går förbi och tittar nonchalant på spektaklet och säger tyst men mkt kärnfullt "-Quel bordel!"
Vilket fritt kan översättas till "-Vilken jävla röra!"

Jag blir full i skratt varje gång jag tänker på denna incident, men folk har svårt att tro på att det verkligen hänt.
Som tur är har jag 2 kompisar som kan intyga att det är sant.
Hursomhelst är det nog bland det knäppaste jag sett och någonsin lär få se.
 

Rydstedt1989

Guest
En så kallad Klassiker! :D
Den har jag dragit lite för många gånger. Så till den milda grad att jag åkte på hjärnskakning en gång! Den är lömsk den lille läppen.

skönt att höra att man inte är den enda:) borde står varningtexter och blinka lampor över allt när den är nerfälld!:yoparty
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
@ Jesseboy, tack för dagens skratt!

En helt kort berättelse från mig då.

Jag stod på ett torg i en stad, det blåste riktigt, riktigt hårt, så pass att man fick gå frammåtlutad mot vinden.

Vinden kom från öster. Från gatan som leder in mot torget från norr, dvs i lä, går en mamma med sitt lilla barn framför sig (4-5 år kanske). När barnet kliver in på torget och hamnar mitt i stormen blir han helt sonika kastad till marken av den starka vinden. :D

Svårt att beskriva på ett roligt sätt, men jösses vad det såg roligt ut. Fick mig ett riktigt gott skratt.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag satt på en turistbuss på en motorväg mellan Antalya och Kemer i Turkiet i början på 90-talet, när bussen blir omkörd av en normalstor lastbil. Vi låg säkert i 70-80 km/h, det roliga var att på taket till kupén på lastbilen så står det en livs levande get :D
Jag undrar vad som hade hänt om lastbilen hade behövt panikbromsa.
Geten var fastknuten i nån typ av litet staket som gick runt taket på kupén :)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
En annan gång var jag ute och gick på en cykelbana när jag möter 2st ganska unga toksnygga blondiner. I samband med att jag närmar mig blondinerna så kommer det ett moppefucko i full karriär (säkert 60km/h, det var nedförsbacke och fullgas). Antagligen hade han oxå lagt märke till blondinerna för han tittade inte på den lätt svängande cykelbanan utan blåser in i en lyktstolpe MED KNOGEN.
Naturligtvis går han ju omkull i ett moln, men han reser sig snabbt, samlar ihop mopeden, hoppar på och drar vidare utan ett ord.
Sen åker han kanske 100 meter när jag ser att han stannar, kliver av mopeden och skriker så mycket han orkar. :D Killen måste ju ha krossat hela handen, men hjälte som han var kunde han ju inte skrika där tjejerna var :D

Inte riktigt samma sak, men nästan, hände mig. Den gemensamma nämnaren är kvinnofolk. Som en liten parentes kan då sägas, att NTF borde propagera för att förbjuda kvinnor i trafiken. Inte för att de kör dåligt, utan för att de med sin vackra uppenbarelse överför den uppmärksamhet man har på trafiken till dem. Nåväl, tillbaka till historien.

Det är en ljummen lördagsnatt. Sommaren är förvisso över, men den bestämde sig för att göra ett kort besök på höstkanten. Det är mörkt men stjärnklart och de små ljusa punkterna glimmar ikapp. Solens strålar reflekteras i månens cirkelrunda spegel, en sol som gick ner för flera timmar sedan, men lyckas ändå jaga iväg det mörkaste mörka i natten.

I just den här natten kommer jag cyklandes i god fart och jag känner fartvinden rufsa om mitt hår. Jag färdas på en lång gata, utan trafik, och jag noterar att längre fram står det bil efter bil parkerad längs vägkanten. Innan jag hoppade på cykeln och trampade iväg hade jag svingat ett par bägare öl på krogen, där stämningen var på topp. Musik, glada tillrop och klingande skratt. Men som alltid får det roliga ett slut och jag sitter som sagt på cykeln med ett kvardröjande leende. Det går självklart lite vingligt eftersom ölen gjort sin verkan, men för varje tramptag kommer jag en bit närmare mitt hem, där en varm skön säng väntar.

Helt plötsligt märker jag att jag inte är ensam ute i natten. Längre fram noterar min alkoholrusiga hjärna en tjej som går på motsatt sida av vägen, på trottoaren. Jag närmar mig, och även om alla tjejer blir vackrare och vackrare ju närmare stängningsdags man kommer, så tar jag inte miste på att det här är en tjej som är riktigt vacker. Jag ser det på sättet hon går, hur hon stryker bort sitt hår från ansiktet. Hon är som en målning av en stor konstnär, som vet att älska en kvinnas former.

Under tiden jag lägger märke till allt detta har jag givetvis också kommit närmare raden av parkerade bilar. Nämnde jag att jag druckit ett par öl och det gick lite vingligt? Jag vänder på huvudet för att se henne lite bättre medan jag trampar. Helt plötsligt hör jag en duns, cykeln står kvar men jag fortsätter i en mjuk båge uppåt och framåt. Landningsplatsen är en baklucka på en vit bil. Efter besöket på bakluckan är nästa station marken och eftersom ingen rycker i nödbromsen kommer jag givetvis att åka ända fram. Väl framme märker jag att asfalt gör ont!

Innan ens skramlet tystnat, metall som slår i metall, hör jag i nattens övriga tystnad ett pärlande skratt. Vänder då huvudet upp och tittar på motstående sida av vägen, där en vacker uppenbarelse står dubbelvikt på trottoaren och skrattar högt. Jag får då bråttom att samla ihop mig själv och cykeln, hoppar upp och cyklar snabbt vidare. Trots att det ömmar i kroppen, att hjulet är lite skevt så tänker jag att jag åtminstone fick en att leva lite längre, riktigt länge att döma av skrattet. Det fanns inget i världen som skulle få mig att tycka kvällen var misslyckad, inte ens en krock med en bil, så jag gick och lade mig med ett leende på läpparna.

I tankarna innan jag somnade gjorde jag upp små minneslappar, små gula Post-It-lappar jag fäste i hjärnans vindlingar, att jag ska INTE titta på tjejer medan jag färdas i trafiken! Klistret på lapparna måste ha varit dåligt - kanske tål inte klistret öl? - för det dröjde inte länge förrän tjejer lyckades med att distrahera mig i trafiken igen. :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Egentligen ite roligt, men:
Fick en gång se en ung kille (14-15?) cykla klockrent in i en lyktstolpe utan anledning.
Först träffade hjulet, spikrakt, mitt på stolpen.
Sedan styrfästet, lika rakt.
Sedan ansiktet.
Han träffade så otroligt rakt att det såg ut som en "Gråben och Hjulben" film
Som om han stannade kvarhängande i luften med ansiktet mot stolpen.
Oregiserad optisk poesi.
Kastade in honom i baksätet (medvetslös), skrattande.
Skjutsade upp hoom till akuten, skrattandes.
Försökte förklara vad som hänt, skrattandes.
När han börjar komma till sans ligger han på en bår, med mig gapskrattande och två sköterskor som (utan att lyckas) försöker hålla minen.
Stackars grabbhalva!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
mjo... Jag har klantat mig rejält i pinsamhetens tecken en gång! Är en gammal Kampsportare och var väl vid detta tillfälle lite uppvarvad efter en träning.

Jag står i köket och plockar ur disk upp i skåpen, när jag sen skulle stänga de övre skåpluckorna så skulle det ju så klart göras med en välriktad spark av van damme karaktär:rolleyes: Jag står på en matta, mattan glider undan, undertecknad far bakåt ock slår i bakhuvudet i hörnet på köksbordet...

blöder, får sy!,

haha! Jag sa inte EXAKT hur det gått till på akuten, DET på film ni!
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top