Det var ett jävla tjat om Markus röda hår

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Kan han inte kolla i spegeln och inse att chefen har rätt???

Gabor

Guest
Nu är ju jag en gammal gubbe..... men va fan..:rolleyes: .

Ett reklamföretag ska ju synas, om sedan de anställda syns så är det ju dubbelt värde. Tycker inte att det ser ut som en ovårdad kille....

Samtidigt kanske chefen vill ha en viss stil, seriöst företag och han är lite inskränkt, så då går han i taket när han segna värderingar att stil är det samma sim kostym å slips.

Det funkar föga på dagens ungdomar och öppna samhälle.

Tycker chefen i detta fall är mer än ute och cyklar i skogen......

Bra om grabben söker nytt jobb, är han duktig på det han gör, har han redan gjort och fått reklam gratis i massmedia. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Självklart ska han kunna ha rött hår.. han jobb går ju bara ut på att hänga upp reklam i andra butiker. Hade han varit begravningsentrepenör eller diplomat hade det kanske varit en annan sak men i detta fall är det bara tramsigt. Själv tycker jag han ser ut som en djävla clown men vill han se ut som en clown kan han få göra det med tanke på att hans arbetsuppgift INTE hänger på att möta folk utan på att hänga upp skyltar. Skyltarna bryr sig inte om hårfärgen!

...däremot ska killen självklart inte vara sjukskriven. Försäkringskassan ska ju inte pröjsa för att han och hans chef inte kommer överens.

Kamma dig och kom in i matchen för fan! :mad: Du ser fördjävlig ut!

Last edited:

Gabor

Guest
Självklart ska han kunna ha rött hår.. han jobb går ju bara ut på att hänga upp reklam i andra butiker. Hade han varit begravningsentrepenör eller diplomat hade det kanske varit en annan sak men i detta fall är det bara tramsigt. Själv tycker jag han ser ut som en djävla clown men vill han se ut som en clown kan han få göra det med tanke på att hans arbetsuppgift INTE hänger på att möta folk utan på att hänga upp skyltar. Skyltarna bryr sig inte om hårfärgen!

...däremot ska killen självklart inte vara sjukskriven. Försäkringskassan ska ju inte pröjsa för att han och hans chef inte kommer överens.

Kamma dig och kom in i matchen för fan! :mad: Du ser fördjävlig ut!

Det är arbetsgivaren som betala sjukpengen de första 14 dagarna, killen vet det....låter chefen stå för lite extra utgifter för att visa tuppfäktningsfjädrar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är arbetsgivaren som betala sjukpengen de första 14 dagarna, killen vet det....låter chefen stå för lite extra utgifter för att visa tuppfäktningsfjädrar.

Sant, sant! Tänkte inte på det! :tummenupp
...då kan han gott sjukskriva sig! :)

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
vafan i helv.....jag fick inte vara sjukskriven när jag sket blod o va kass...men att va sjukskriven förr fel hårfärg?
FK är indeed konsekvent...not!
Klart som fan att man skall följa sin arbetsgivares dresscode, eller e det ju bara at byta jobb....vad e problemet?
Obstirnata ungjävel!

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Inför militärdisciplin. Skall Markus färga håret skall alla andra också göra det.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Sant, sant! Tänkte inte på det! :tummenupp
...då kan han gott sjukskriva sig! :)

Läste artikeln igår och kan minnas fel (det bjuder jag på), men var det inte så att han blev hemskickad av arbetsgivaren? Och han fick inte komma tillbaka förrän han färgat om håret till någon av arbetsgivaren godkänd färg? Ingenstans (om jag minns rätt som sagt) stod det något om att Markus INTE vill jobba? Fick för mig att han vill jobba, men inte får.

För övrigt (alltså då inte ett svar till korvgubben): Vem fan bryr sig om killens hårfärg så länge han är hel, ren, trevlig och gör sitt jobb bra?

Själv litar jag nästan mindre på de som är "normala". Det är det första en bedragare vinnlägger sig om, att verka normal för att skapa ett förtroende. :)

Hade inte haft problem med att bli omhändertagen på banken av till exempel en punkarkille, eller tjej, så länge de kan sitt jobb, är trevliga och får mina korvören att magiskt växa till en krona. :tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Kan inte undertrycka en Lassie här; den elake chefen är gammal klasskompis med min sambo...:brinnerup

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Kan inte undertrycka en Lassie här; den elake chefen är gammal klasskompis med min sambo...:brinnerup

Han är inte elak, han har rätt och Marcus har fel. Klart att det är chefen som bestämmer hur dom anställda ska se ut, allt annat är bara skitsnack, väx upp och kom in i matchen. Står han på ett industrigolv kan han ju se ut som en jävla clown men har man som i detta fall kontakt med kunder så funkar det inte att se ut så.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Han är inte elak, han har rätt och Marcus har fel. Klart att det är chefen som bestämmer hur dom anställda ska se ut, allt annat är bara skitsnack, väx upp och kom in i matchen. Står han på ett industrigolv kan han ju se ut som en jävla clown men har man som i detta fall kontakt med kunder så funkar det inte att se ut så.

Om du skulle vara anställd hos mig och jag skulle införa en utseendepolicy, där tuppkam var det som gällde, skulle du då utan att protestera klippa dig till rätt utseende?

Om företaget som debatteras skulle ha denna policy, tycker du då att de anställda ska följa den, eftersom chefen bestämmer?

Eller det handlar om att chefen ska bestämma det du tycker är ok?

Om man tänker som du och du påstår dig vara vuxen, då vill jag aldrig bli vuxen. :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag skulle då inte anställa någon gothare. Ger ingen fin bild utåt för företaget. Specielt inte om det är en liten firma.

Full förståelse för arbetsgivaren.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...