Detta har införskaffats på Biltema !

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Han hade väll inte skruvat dit det.Typiskt Biltemafilter.

Jo, jag har hört att antingen skruvar dom inte dit sig, eller så skruvar dom dit sig på tok för hårt, det gör aldrig orginalfiltren, dom ligger snällt i kartongen...

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Nu vet jag inte hur bra just biltemas MC-olja men jag gjorde ett oljetest för biloljor för nått års sen. Det var ett halvseriöst oljefilmsbärighets test. (dvs testade hur mycket belastning oljefilmen orkade med innan det blev metall mot metall)

Resultatet blev att Biltemas 10w40 var den sämsta skiten som finns.

De tre bästa var:
1) Red Line 50wt race oil 15w50 (2-3ggr bättre bärighet än biltema beroende på oljetemp)
2) Mobile1 rally formula 5w50
3) Motul 300v power 5w40

Så om jag vore du skulle jag försöka lämna igen oljan o få pengarna tillbaka.

Dominator-Rocks

Guest
ALLA handlar på BILTEMA, Bilmekaniker folk med tummen mitt i handen ...

Folk med tummen mitt i handen monterar sina grejer fel och skyller sedan på BILTEMA.....

Därav alla BILTEMA är skittrådar :fakta

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
ALLA handlar på BILTEMA, Bilmekaniker folk med tummen mitt i handen ...

Folk med tummen mitt i handen monterar sina grejer fel och skyller sedan på BILTEMA.....

Därav alla BILTEMA är skittrådar :fakta

Hmmm säger inte att allt på biltema är skit för det vet jag inte nått om.
Däremot har jag inte ens hört om nån privarperson som gjort nått test där de testat olika oljor mot varan på nått sätt som överhuvudtaget kan vara upprepingsbart.
Det test jag gjorde kan vem som hellst upprepa o få samma resultat. (vilket är vad som normalt brukar vara krav på vetenskapliga test)

Så Biltemas 10w40 olja är skit.
punkt slut

Övriga produkter han köpte ska jag inte säga nått om då jag inte VET(testat på nått vetenskapligt sätt mot liknande produkter)

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Däremot har jag inte ens hört om nån privarperson som gjort nått test där de testat olika oljor mot varan på nått sätt som överhuvudtaget kan vara upprepingsbart.
Det test jag gjorde kan vem som hellst upprepa o få samma resultat. (vilket är vad som normalt brukar vara krav på vetenskapliga test)

punk slut

Övriga produkter han köpte ska jag inte säga nått om då jag inte VET(testat på nått vetenskapligt sätt mot liknande produkter)

Köpte en ecklig Korv på Ica en gång, kokkorv köp inte den, resten av deras sortiment är säkert ok men den korven är skit pungt slut!

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Nu vet jag inte hur bra just biltemas MC-olja men jag gjorde ett oljetest för biloljor för nått års sen. Det var ett halvseriöst oljefilmsbärighets test. (dvs testade hur mycket belastning oljefilmen orkade med innan det blev metall mot metall)

De tre bästa var:
1) Red Line 50wt race oil 15w50 (2-3ggr bättre bärighet än biltema beroende på oljetemp)
3) Motul 300v power 5w40

hahaha, det verkar ju vara solklart efter det ju. Bara att slänga biltemaskiten, den här killen har testat :hihi

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag vill iaf varna för deras skruvlåsning. Det är EN DROPPE i den lilla tuben. Jaja det står faktiskt på tuben att den innehåller en tiondels nano milligram men den är stor som en resetub tandkräm. Jag läser inga innehållsförteckningar. Fast innehållet räcker till typ 5 skruvar. Med en liten droppe på varje.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

punkt slut

hällde i biltemas 10/40 i syrrans hornet nu vid senaste olje och filterbyte, hojen har inte blivit körd många mil med oljan så jag antar att jag får återkomma med en rapport, men herregud, vad skulle kunna hända? filtret köpte jag dock hos min lokala verkstad.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
haha jag köpte också deras skruvlåsgrejs, det räckte fan inte långt
även fast man var petnoga med att inte kräma på.
Men det var en fin blå färg på det :)

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Hört att man kan använda bromsbeläggen till att balansera hjulen i alla fall :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och enligt ALLA oljetrådar på forumet, skrivna av folk som vet mer om olja än någon annan här på forumet, är biltemas olja bland det bästa man kan hälla i sin motorcykel.

Pris/kvalitet jämfört absolut det bästa.

Jag läser oljetrådarna och tror på dom, så får ni tro på kompisars kompisar som har hört....

Ozzi

Guest
Grejen med Biltema är ju att ska man handla där så måste man tänka till lite själv o vara lite kritisk i sitt granskande.:tummenupp

.Sulan.

Guest
manfår vad man betalar för....
betalar du 5kr för en tjej i prag får du en avsugning bakom en kontiener av en tannalös pundartant med ett öga...
tar du båten till danmark o betalar 600kr så får du ett fint rum,välja tjej, inga sjukdomar....+att dom betalar skatt.

ser inget fel i detta så hoppas ni inte tar illa upp nu men som jag skrev...
man får vad man betalar för.

Last edited:

RobRas

Guest
betalar du 5kr för en tjej i prag får du en avsugning bakom en kontiener av en tannalös pundartant med ett öga...
tar du båten till danmark o betalar 600kr så får du ett fint rum,välja tjej, inga sjukdomar....+att dom betalar skatt.

Visst kan det vara så men allt är inte skit som är billigt.. Iom att så pass många konstaterar att Biltemas olja tillhör dom bättre i kvalitetsväg så har du faktist lite fel.. Men visst, överlag så får man vad man betalar för.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900

punkt slut

men hallå där ditt lilla forumtroll.. jag hoppas att ingen går på ditt lilla flaim här.

eller vaknade du en morgon och var jätteduktig på oljor så tar jag tillbaka allt jag sagt och kräver enbart att du faktiskt visar upp någon form av dokumentation på det du säger. annars räknas du som ett forumtroll bara

kan inte sh server bara filtrera bort alla dessa biltematrådar.. det finns ju en urktråd och en jippietråd.. skall väll för fasiken inte behöva skapas en ny tråd varje gång nån skall eller har handlat något på biltema.. riktigt så uschlig är faktiskt inte sökfunktionen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel

De tre bästa var:
3) Motul 300v power 5w40

Så länge du inte har en källa för sådan information är den inget annat än tomt prat som kan lämnas helt utan avseende.

"...nått års sen..."
"...halvseriöst.."

:rolleyes:

...herregud...säg att du skojar.

:eek: :eek: :eek:

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

Ja, nu tvekar jag inte på att dina billigare luder är av halvdann kvalité. Biltemas olja är av god kvalité trots sitt pris :fakta

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring