Detta var fan det värsta jag läst!!

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
pansarvagnen skrev:
Sjuk tjej den där 16:åringen, hon måste ju vara störd!
Hon får troligtvis må dåligt i resten av sitt liv när hon fattar vad hon gjort...

Sen att nån påstod att stenkastarna i göteborg fått för högt straff för att dom inte egentligen skadat nån... JÄVLA PUCKO!!!!
Vad fan tror du händer om nån får en gatsten i huvudet???
Om nån ställde sig och sköt rakt i i en folkmassa, men inte träffade nån, tycker du då att den personen inte ska dömmas så hårt eftersom han inte egentligen skadade nån????!!!!!!

Sen alla miljoner av våra skattepengar som dom förstört för...
Synd att polisen inte sköt ner fler av fanskapen!!!

Säkert en sjuk tjej! Fy fan.

Men en sak måste jag säga om stenkastarna:
Det lustiga (eller är du helt medveten om det och bra är ironisk, fast jag inte fattar det) är ju att en galen adrenalinhög kille får två år för stenkastning. Och en annan lika galen adrenalinhög går fri efter att skjutigt en kille så illa att han nästan strök med.

Det ÄR en sjuk jävla värld

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
..låter nästan som en 'råttan i pizzan' historia, man får väl hoppas att det är det! :kocko

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Bikerbitch skrev:
Man har ju hört om att del mammor får någon knäpp efter att de har fött barn.
Flickan kanske blev rädd och därför handlade som hon gjorde.
Men bara för det betyder det ju inte att det som hänt är riktigt tragiskt och sjukt. :kocko
Man ska inte tro på allt man läser, får hoppas att detta är en sådan artikel.

Man får väll hoppas att det är lite överdrivet från medias håll. Sådana historier brukar ju sälja så dom kramar ur all soppa dom kan ur lite lösa rykten. Men historien är inte osannolik, tyvärr.

Från den lilla håla jag kommer ifrån, var det för en massa år sedan en nybliven mamma som stoppade in sitt barn i garderoben när det skrek. Själv fick hon sammanbrott som tur var upptäckte grannarna vad som var på gång. Men mamman slutade på lillhagen, och träffade inte sitt barn fören 26år senare. Den stackars tjejen hade det inte lätt under uppväxten, kan jag säga.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
OK... Tjejjen är 16 år och själv bara ett barn (Fast jag skulle ha tyckt annat för tio år sedan...) Att man kan genomgå en hel graviditet utan att märka av det har hänt flera flickor/kvinnor. Tänk er då in i situationen att vara helt oförberedd på att föda barn. Smärtan... och chocken över vad som orsakat den. I chocktillstånd reagerar alla människor totalt irrationellt!! Det som denna artikel visar på, är endast en enorm tragedi för alla inblandade. Vänner och polisen hittade flickan helt apatisk, och hon mår garanterat inte bättre nu! Hon får leva med detta, vilket förmodligen är straff nog. (Kanske även juridiskt sett...)

I de andra fallen av barnmisshandel som nämts här och i media, där föräldrar misshandlat sina barn,har jag mycket lite förståelse och ännu mindre sympati för. Det är pressande att vara förälder och man kan bli galen av trötthet... Men!! Har man inte mer ansvarskänsla och moral i sinnet än att man kan skada ett barn så ska man inte tillåtas att vara i närheten av dem. :mad:
Jag har varit i ett par situationer där barn farit illa, utan att jag har kunnat gjort annat än att ventilera mina åsikter. :4skrika Jag har bara velat slita den "vuxna" i stycken men varit nästan maktlös... Det är enormt frustrerande!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
jocke i köping skrev:
Vilket värde har ett barns liv i det svenska rättsväsendet?

Häromdagen kom domen i Stockholms tingsrätt mot den styvpappa som
brutalt sparkade ihjäl sin treårige styvson i vintras. 3,5 års fängelse
blev domen för denna ytterst grova dödsmisshandel av ett försvarslöst
barn Vi är många som är djupt upprörda över domen. Målet handlar inte om
något misstag eller en olycka. Det var en vuxen man som med sin fulla
tyngd sparkade och stampade på en liggande treåring, enligt
rättsläkarens utlåtande. Domen har inte heller något stöd i lagen.
Enligt brottsbalkens kapitel 29, paragraf 2:3, ska brott mot barn ska
bedömas extra allvarligt.

Men ändå väljer domstolen att lägga påföljden på den nedre delen av
straffskalan. I "vanliga" barnmisshandelsfall är genomsnittsstraffet
17-18 månaders fängelse. Som jämförelse fick ungdomarna i
Göteborgskravallerna 1-2 års fängelse för stenkastning utan att ha
vållat allva rliga personskador.

Faktaruta: Den lille pojken hade omfattande inre skador, bland annat
frakturer på blygd och tarmben och ett hål i tjocktarmen som orsakade
bukhinneinflammation.

Rättsläkaren skriver,enligt TT, att skadan motsvarar en herrsko och Att
det handlar om så kallat understött våld - det vill säga att styvpappan
har stampat på pojken. Fallet kompliceras av mammans oklara roll. Pojken
levde fortfarande När hon kom hem, men hon säger sig inte ha förstått
vad som hänt och därför inte skickat i väg honom till sjukhus.

Några vittnen till misshandeln finns inte, - men ingen annan än
styvpappan och mamman fanns hemma. Pojkens dagmamma vittnade om att den
lille, denna dag liksom andra dagar, inte ville gå hem med styvpappan
och var gråtfärdig när denne hämtade honom.

Helt mållös :mad: Fattar inte hur en vuxen människa kan göra någonting liknande :4skrika Blir nästan rädd för mig själv när jag märker vad jag skulle kunna göra mot en sådan typ :kulspruta

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Vad göra

Undrar vad man bör göra för att slippa läsa om sånt här i fortsättningen

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Blir man med barn i så unga år är man inte normal, fattar man inte att man är med barn är man inte normal, föder man barn när man trodde att man var kissnödig är man inte normal.

Varför skulle hon plötsligt göra något normalt när hon fött ett barn på muggen på en fest?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mattias skrev:
Blir man med barn i så unga år är man inte normal, fattar man inte att man är med barn är man inte normal, föder man barn när man trodde att man var kissnödig är man inte normal.

Varför skulle hon plötsligt göra något normalt när hon fött ett barn på muggen på en fest?

:fakta

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Men grejen är ju att vad trodde idioterna skulle hända om dom träffa nån i huvudet med en gatsten?! Dom försökte ju kasta dom i huvudet på poliserna, någonting som absolut kan döda en direkt, alltså borde dom åkt i för mordförsök!!!

Har all förstålse för polisen som sköt killen som kastade stenen!

Det finns inget värre som såna där "reclaim the streets-fjantar" som springer runt maskerade och har sönder grejer på stan för att demonstrera mot tex Eu...
Fega as som inte skulle våga säga ett knyst om dom stod själva!
Fanskapen förstör ju för miljoner, som DU och jag får betala med våran skatt...

Ser gärna att svenska polisen börjar använda vattenkanoner och tårgas, sen får dom iof gärna prygla upp svinen som ställer till det lite mer!
Det finns ju faktiskt motståndsgrupper som försökte få fam sitt budskap på ett fredligt sätt i göteborg, men det satte ju pantskallarna stopp för...

Det är min åsikt och den står jag fast vid

Aja, tråden handlade ju om flickan...
Hoppas hon får den vård hon behöver och att hon förstår vad hon gjort...

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
pansarvagnen skrev:
Dom försökte ju kasta dom i huvudet på poliserna, någonting som absolut kan döda en direkt, alltså borde dom åkt i för mordförsök!!!

Har all förstålse för polisen som sköt killen som kastade stenen!

Det finns inget värre som såna där "reclaim the streets-fjantar" som springer runt maskerade och har sönder grejer på stan för att demonstrera mot tex Eu...
Fega as som inte skulle våga säga ett knyst om dom stod själva!
Fanskapen förstör ju för miljoner, som DU och jag får betala med våran skatt...

Ser gärna att svenska polisen börjar använda vattenkanoner och tårgas, sen får dom iof gärna prygla upp svinen som ställer till det lite mer!
Det finns ju faktiskt motståndsgrupper som försökte få fam sitt budskap på ett fredligt sätt i göteborg, men det satte ju pantskallarna stopp för...

Det är min åsikt och den står jag fast vid

Jag tror att varken du eller jag känner till deras uppsåt, huruvida de försökte döda poliserna eller inte. På samma sätt kan man säga att polisen som sköt borde fatta att man kan dö av en kula, men det innebör ju inte att han hade för avsikt att döda killen.
Människors eventuella brott och dess påföljd måste avgöras av en domstol under nyktra förhållanden och inte av en uppstressad stackars polis med hela kroppen full med adrenalin.

För övrigt är det en enorm skillnad mellan demonstrationerna/kravallerna i Göteborg och "Reclaim the streets". Vad det gäller de senare verkar det mest vara fåniga tonåringar som inte har nåt vettigt att slåss för.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Börjar man inte fundera när man inte har haft mens på 9 månader? :va

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
EBS skrev:
Börjar man inte fundera när man inte har haft mens på 9 månader? :va

Man KAN ha blödningar typ mens under graviditet !

MEN man känner ju att det rör sig...om man säger så......men som jag sa....psykologisk förträngning eller vad det heter när man är med om nånting som man typ vägrar inse......

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mattias skrev:

Ibland kan man inte hjälpa att man blir med barn i så unga år. Våldtäkt t ex.
Finns historier om folk som inte har märkt att de är med barn förrens det har varit försent för abort. En del får mens under graviditeten och en del får ingen mage alls.

Du är kille. Du vet nog bäst om förkylningar. :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bikerbitch skrev:
Ibland kan man inte hjälpa att man blir med barn i så unga år. Våldtäkt t ex.
Finns historier om folk som inte har märkt att de är med barn förrens det har varit försent för abort. En del får mens under graviditeten och en del får ingen mage alls.

Du är kille. Du vet nog bäst om förkylningar. :rolleyes:

Nu diskuterar vi ju det HÄR fallet. Var står det att hon blivit våldtagen?
Dessutom (nu chansar jag vilt) vet jag nog mer om graviditet och barnafödande än du, åtminstone än så länge.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det finns en naturlig späär i en människas huvud som säger att man inte dödar en annan människa. man känner den iom att man hela tiden själv vill leva - även om man inte vill det ibland.

Har man inte den spärren är man sjuk och det finns vård att få så man får tillbaka(för den har fan varit där nån gång) spärren.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mattias skrev:
Dessutom (nu chansar jag vilt) vet jag nog mer om graviditet och barnafödande än du, åtminstone än så länge.

Jag vet mer om hur man tillverkar barn än du :hihi

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Mavve skrev:
Det finns en naturlig späär i en människas huvud som säger att man inte dödar en annan människa. man känner den iom att man hela tiden själv vill leva - även om man inte vill det ibland.

Har man inte den spärren är man sjuk och det finns vård att få så man får tillbaka(för den har fan varit där nån gång) spärren.

Så du tror att den spärren är medfödd? Jag tror den är inlärd. Och den brukar funka dåligt när man känner sig allvarligt hotad vilket hon kanske gjorde i sitt fullständigt förvirrade tillstånd när hon ville ta sig ur situationen. Det är inte ens säkert att hon förstod att hon dödade en människa när hon gjorde det hon gjorde.

Men det är en fruktansvärd historia, och troligtvis hade tjejen djupa psykiska problem. Om inte annat lär hon ha fått det nu.

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
"SÅLD"
pansarvagnen skrev:
Sjuk tjej den där 16:åringen, hon måste ju vara störd!
Hon får troligtvis må dåligt i resten av sitt liv när hon fattar vad hon gjort...

Sen att nån påstod att stenkastarna i göteborg fått för högt straff för att dom inte egentligen skadat nån... JÄVLA PUCKO!!!!
Vad fan tror du händer om nån får en gatsten i huvudet???
Om nån ställde sig och sköt rakt i i en folkmassa, men inte träffade nån, tycker du då att den personen inte ska dömmas så hårt eftersom han inte egentligen skadade nån????!!!!!!

Sen alla miljoner av våra skattepengar som dom förstört för...
Synd att polisen inte sköt ner fler av fanskapen!!!

Polisens agerande under kravallerna är nog bland det pinsammaste de åstadkommit under hela polisens historoa.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...