Riktigt hård! Det enda som jag inte tycker riktigt lirar med övrig höga kvalite och linjer är biltemalamporna har du provmonterat med en svartlackad singellampa?
Nu är det vår i luften men när jag skulle dra igång gamla bettan ville hon inte vara med och leka. Ingen gnista på bakre cylindern! Testade att skifta tänstiftskablar och stift men fortfarande inget på den bakre.. Väldigt konstigt med tanke på att det är dualfire vilket innebär att tändspolen drar iväg en gnista till båda stiften samtidigt (detta lärde Jörgen mig... grymt att ha ett facit bara ett PM iväg!)
Hursomhelst kände jag att det var ett bra tillfälle att byta tändsystemet tilll något ställbart så det blev ett Ultima system med singlefire-spole.
Jag passade även på att montera på nya "pushrod cover bases" alltså plattorna som håller stötstångs-skydden på plats. Dessa läckte lite tidigare och nu blev det en mer robust variant från NRHS performance.
Mina framlampor var ju inte heller helt rätt kopplade. Helljuset var seriekopplat vilket innebar att det blev halva krämen i dem, men detta var enkelt gjort. I samma veva kapade jag en halvmeter på kabelstammen som var onödigt långt. Innan skulle de räcka hela vägen ut på ett brett custom-styre, nu ska de ju bara till ett par korta clip-ons.
Lite små-pill sedan är hon hel-klar.
* Göra en ny svetsning till hållaren som håller ljuddämparn på plats
* Tillverka ett reservoar-lock till kopplingenscylindern i samma stil som jag har till bromsarna
* Slänga på vajerklämmor så den nya kopplingsledningen sitter snyggt och fint
* stoppa i nya iridium-stift i motorn och gula tändkablar.
* Köra en sväng och sen byta olja och i samband med det montera ett svindyrt, men snyggt och kylande, tvättbar oljefilter från nrhs.
Sen kommer hojen faktiskt ställas ut i Norrtälje i modifierade HD-klassen! Detta är i Juni om jag inte minss fel så det blir en spännande resa med en då 2 månaders bebis! Men men, de skall skolas in rätt
View attachment 358140View attachment 358141View attachment 358142
Snyggt!
Jag tror dock att den nya kan spricka runt de tre skruvarna som fäster plattan till örat.
Jag får citera en gammal professor från KTH-lättkonstruktion gällande komposit och träkonstruktioner: " Det svåra med dessa material är inte att få materialet att bära lasterna, det svåra är att få in lasterna i materialet".
Ja det är bättre, ty då tar man tag i mer material och får en lägre spänningskoncentration. Men det bygger mot skylten. Men jag vill inte ta över Dewil's tråd med det här. Lösningen kan ju mycket väl visa sig hålla. Slumpar det sig så att vibrationerna inte driver ngn egenfrekvens i konstruktionen, så kan det mycket väl hålla.Man skulle inte kunna sätta en rostfri platta på framsidan av hållaren och på så sätt klämma fast plattan mellan två plattor istället så att man får upp arean på infästningen lite? Borde bli en hyfsat enkel fix, bara som en stor "bricka" med tre hål i för skruvarna att gå igenom och lägga till lite angreppsyta på det hela
Ja det är bättre, ty då tar man tag i mer material och får en lägre spänningskoncentration. Men det bygger mot skylten. Men jag vill inte ta över Dewil's tråd med det här. Lösningen kan ju mycket väl visa sig hålla. Slumpar det sig så att vibrationerna inte driver ngn egenfrekvens i konstruktionen, så kan det mycket väl hålla.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |