Diesel pick-up

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Funderar på att skaffa en pickis, diesel förstås, närmast till hands ligger väl skoda (vw) caddy, men har även tittat lite på Renault kangoo som verkar ligga bättre till i pris.
Nån som har erfarenhet av någon av dessa bilar eller tips på någon annan linknande som är prisvärd.
Det är alltså begagnade bilar jag pratar om, slutet 90-tal.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja köp inte bensin som jag har... för jag e ute o leker ofta med det (spinner runt i snön) och den drar lätt 2.5 liter milen då :D

vore najs me en VW skoda.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Swedie skrev:
Ja köp inte bensin som jag har... för jag e ute o leker ofta med det (spinner runt i snön) och den drar lätt 2.5 liter milen då :D

vore najs me en VW skoda.

Spinner runt i snön + Skoda (framhjuldrivet) = :kocko

Skaffa en bakhjuls eller fyrhjulsdriven istället. VW Taro, Toyota Hilux eller Nissan King Cab. Skippa gjutjärnet. Amerikanska bilar är snygga, men de drar på tok för mycket..

En kille på jobbet skall sälja sin Taro.. Iochförsig så har topplocket gett upp, men ändå :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Amullo! a justja.. det stämmer ju!

Jag har en King Cab o ääälskar min bakhjulsdrift.. det borde NoicE kunna intyga. hahaha

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig

Therudeboy

Guest
Jag har kört men inte haft någon själv men däremot har en bekant haft en och dom var billiga att köpa nya därav priset och nåt fel på dom har jag inte hört. Personligen hade jag köpt den första ducaton om jag hade behövt bil själv för det är en bil som är väldigt skön att köra och för bra lastförmåga.

Bimotakungen

snart ska d bänkas.....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ombyggd Bimota SB6 med PVM , ISR ,Paoli , Öhlins åsså motor med WEB JE TMR 41:or DYNA mhhh va bra d blir!!!samt en gixxer 1100 -96 å en DR350 å en GSXR1000R -02 ....
caddy

billig skatt och försäkring + att den e körkortsvänlig i fartresurserna....
dock ej populärt av alla med solfilm tom på vindrutan....
Kan iaf rekomendera en sån bil,har även haft ett par skoda pickuper men ta en caddy istället.... samma kaross men stor skillnad på detaljerna
så här trevlig vart den efter ett tag i verkstaden....

Bifogat

• Caddyn.jpg
    Caddyn.jpg
    8.5 KB · Visningar: 2,274
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Truck!

Out_Spinner skrev:
Ska det vara pickup ska det vara en Dodge eller en Cheva :kär

http://www2.blocket.se/view/2061198.htm?l=0&c=1&city=0
..om du känner att du klär i nagellack och mascara ja,, för er andra är det FORD som gäller Jag har just (tyvärr) gjort mig av med min förstabil efter nästan 7 år i trogen tjänst. En HELT otrolig pjäs ska ni veta.

4x4, 7.3 liters diesel V8 med V R I D M O M E N T från International. bit i det ni!

Bifogat

• forden.jpg
    forden.jpg
    59.8 KB · Visningar: 168

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Tack för svaren!
Skåp eller flak har mindre betydelse, driftsäkerheten och priset är viktigast, den ska agera andrabil och därför är en pickis aktuell. Det går inte ha en billigare bil. Låg skatt och låg förbrukning.
Men det ska oxå funka att åka 50mil om det skulle behövas, skodan är ganska trång i kupén tycker jag, därför kanske en combo eller kangoo vore ett bättre val, men jag tror skodan funkar bättre/längre. Men det kanske är mina förutfattade meningar som tror....

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Teo skrev:
..om du känner att du klär i nagellack och mascara ja,, för er andra är det FORD som gäller Jag har just (tyvärr) gjort mig av med min förstabil efter nästan 7 år i trogen tjänst. En HELT otrolig pjäs ska ni veta.

4x4, 7.3 liters diesel V8 med V R I D M O M E N T från International. bit i det ni!
Inget fel på den heller måste jag säga :tummenupp

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Bimotakungen skrev:
billig skatt och försäkring + att den e körkortsvänlig i fartresurserna....
dock ej populärt av alla med solfilm tom på vindrutan....
Kan iaf rekomendera en sån bil,har även haft ett par skoda pickuper men ta en caddy istället.... samma kaross men stor skillnad på detaljerna
så här trevlig vart den efter ett tag i verkstaden....

Intressant, jag trodde att det bara var emblemen och ratten som skiljde dom åt, kan du specicera lite mer vad som skiljer? Det är väl samma snurra ändå?

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Varför inte en sån här=Blazer 99:a 80k

Åk ner till tyskland och hämta. Sen om nått år när du tröttnat på bilen säljer du den för 140000:-. Då får du igen pengarna du lagt på bensin och släpvagn :tomten .

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Teo skrev:

Trodde det satt en Cummins-diesel i dem :va

Köp ingen Skoda-diesel, dieslar utan turbo blir outhärdliga att köra, det finns inget slöare. Vågar inte tänka på vad som händer med lite last :brinnerup

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
OLJEKYLD GSXR skrev:
Trodde det satt en Cummins-diesel i dem :va

Köp ingen Skoda-diesel, dieslar utan turbo blir outhärdliga att köra, det finns inget slöare. Vågar inte tänka på vad som händer med lite last :brinnerup
hehe.. Rätt.. Diesel utan turbo är rätt tåkiga. har kört både motarden och R-hojen på en sådan... toppar väll en 140 med lite medvind och hem längtan..

Finns rätt många fiat skåpbilar med 2,8tdi motorn till bra pris nu.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Klart som fan du ska ha en Master! :tummenupp
master.jpg

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
jag har en hilux, skön att åka långt i, men lite hög att lasta på.
Ska sälja den och köpa en Cheva van tror jag.

Bifogat

• 140_4023.jpg
    140_4023.jpg
    77.4 KB · Visningar: 184
Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...