Blue skrev:
Ska jag välja mellan Amerikanska tillverkare så väljer jag Cheva, tyvärr så får jag inte plats i japanska pickisar för dom är inte byggda för fullvuxna! Jag var iväg och tittade på Mitsubishi L200 men jag fick inte tillbaka stolen tillräckligt, fick ha ratten mellan knäna.
Jag är inne på cheva nummer tre på firman och har aldrig haft några elfel, bytade iofs diodbryggan för tre månader sen men det kan hända på allabilar.Sen tycker jag nog att chevan går bättre med släp än dom lättare japanska pickisarna, det är en viss skillnad på 195 hästar med automat och 140 något med manuell låda.
Cheva pickis -00
1a veckan: Startmotorras(!)( Bärgning.).. Startspärr aktiveras.(bärgning) ...
Lager till fläkten slut. 2000mil...
kardanknutar slut. Startspärr aktiveras.(bärgning) igen...
Kortis i batteriet. (Bärgning) Lister runt hyttfönster slut. Måste byta hela rutan pga listen är limmad på glaset (!?)
Kulbultar fram slut efter 3500 mil.
Justerspak till stolen går rakt av (10mm stål)
Lager ingående axel växellåda slut.
Inget kupefilter. ( fint på hösten med löv i bilen)
Tändningslås slitet , rattlås går ej att få ur ( Bärgning)
Sprucken framruta pga spänningar i glaset.
Sen såldes den till nån stackare.
Hade mazda pickis innan . 15000 mil utan ett fel.
Då förstår du varför jag kräks på amerikanska bilar ( nyare)
