Digitalkamera?

XR MOTARD

Underbart
Gick med
13 Mar 2003
Ort
U:a
Hoj
HONDA XR 650 Motard 02a
Funderar på att införskaffa en digitalkamera, vill gärna ha tips! Den ska vara liten och smidig! Ska helst kunna ta korta filmfrekvenser med den.
 

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Cresent
Canon Ixus serien är bra! Dom är små och man kan spela in små filmer med dom.
 

Skorpan

Guest
håller med där
har oxå Ixus och är skitnöjd med den
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Fuji A303 :tummenupp
Bra bilder, ligger bra i handen, använder R6 batterier, hyffsat pris
 

svph9908

Buy my bike
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GSX600R-99
har själv en fujifilm finpix 50i. grymt nöjd med den, bra bilder och så spelar den mp3 oxå. dock kan man tycka att den är något dyr.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Köpte en Canon Powershot A40 2,0mega pixels
Man kan spela in filmklipps med ljud upp till 320*240
När jag köpte den gick den på runt 3k + ett 128minne på
ca 400-500kr ,men det var ett tag sen!
Både för nybörjare & mer erfarna (finns massa inställningar)

Den kan jag rekomendera!!!
http://www.powershot.com/powershot2/a40-30/
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Köp en Minolta Dimage Xi. Jag och en kollega har en X och två polare har Xi:n (3 Mpixel). Skitbra bilder och smidigt format (platt så den får bra plats i fickan. Spelar in film och har en massa manuella inställningsmöjligheter. Själv är jag slö och kör alltid automatiskt och det har blivit bra bilder.

Kolla på cyberphoto.se eller scandinavianphoto. Nån av de siterna brukar lägga upp provbilder som de tagit själva.

Sorry stor bild. X med 2 Mpixel kostar drygt 4000 med 8 MB minne. Köp till ett Secure Digital 128MB kort så tar du 130 1600x1200 bilder innan kortet är fullt.

dimXa.jpg
 
Last edited:

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Jag köpte en Olympus mju-300 i söndags... Liten och smidig, 3,2 megapixels, och man kan ta filmsekvenser... 70 sekunder på sämsta kvaliten... :tummenupp Funkar skitbra!! :)
(den har video out också)... Kanske alla har?? :confused:

HA DE GÔTT
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Nicke skrev:
Köp en Minolta Dimage Xi. Jag och en kollega har en X och två polare har Xi:n (3 Mpixel). Skitbra bilder och smidigt format (platt så den får bra plats i fickan. Spelar in film och har en massa manuella inställningsmöjligheter. Själv är jag slö och kör alltid automatiskt och det har blivit bra bilder.

Kolla på cyberphoto.se eller scandinavianphoto. Nån av de siterna brukar lägga upp provbilder som de tagit själva.

Sorry stor bild. X med 2 Mpixel kostar drygt 4000 med 8 MB minne. Köp till ett Secure Digital 128MB kort så tar du 130 1600x1200 bilder innan kortet är fullt.

dimXa.jpg

:bow Minolta :bow
Grymma på digitalkameror, men så kostar de därefter med.. :(
 

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skåne
Hoj
snart 125:a
Nicke skrev:
Köp en Minolta Dimage Xi. Jag och en kollega har en X och två polare har Xi:n (3 Mpixel). Skitbra bilder och smidigt format (platt så den får bra plats i fickan. Spelar in film och har en massa manuella inställningsmöjligheter. Själv är jag slö och kör alltid automatiskt och det har blivit bra bilder.

Kolla på cyberphoto.se eller scandinavianphoto. Nån av de siterna brukar lägga upp provbilder som de tagit själva.

Sorry stor bild. X med 2 Mpixel kostar drygt 4000 med 8 MB minne. Köp till ett Secure Digital 128MB kort så tar du 130 1600x1200 bilder innan kortet är fullt.

dimXa.jpg
bra foton och filmar vill du ha bilder filmer som jag har spelat in med en sån så säg till!!! ska du ha någon an dom så ska det va XI:n
 

balla

Olympic Rapid Fire
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Blekinge
Hoj
SM610S
Canon S50 - S40

Det kommer helt ann på hva du mener med liten og smidig. Helt klart at Canon Ixus serien er det beste å velge hvis du skal ha det "minst" mulig. Er du villig til å gå opp litt i størrelse så får du et mye bedre kamera med Canon S "serien" (S30, S40, S45, S50). Kameraene i S serien er noe større men du har mange flere muligheter og bildene blir mye bedre, Du har mer kontroll og kan til en hvis grad ta "action" bilder. Kamerane i S serien har også mulighet til å ta bilder i råfil format (RAW) noe som er å foretrekke under vansklige forhold og der du vill ha total kontroll.

Det kommer også ann på hva du skal bruke bildene til. Skal du bare ha bilder på nett og i album storlek så greier du deg med ett 2m pixel kamera. Skal du ha for å lage større bilder A4-A3 så må du minst ha ett 4m pixel kamera. Skal du lage større bilder så må du opp i enda større m pixel på brikken og da må du over på speilreflekskameraer.

Jeg bruker privat fortiden en Canon S50 (den nyeste), den har jeg også med meg når jeg er ute å kjører sykkel. Jeg har brukt Ixus modellene før, men jeg får mye mer igjen med å ta med meg det noe større Canon S50 (S40). Fra i fjor sommer til nå for en mnd siden så brukte jeg en Canon S40.

Denne Canon S40 har jeg til salgs, meget pent brukt (ca. 2500 bilder) orginal embalsje og alt innhold følger med "som nytt". Send meg en mail hvis du er interesert så kan vi diskutere pris etc. :tummenupp

Jeg er fotograf av yrke og har jobbet med digitale bilder siden 1989. I disse årene har jeg hatt (og har) mangfoldige digital kameraer av forskjellige merker, typer osv. fra de enkleste amatør til de mest "proffe" kameraene. Og Canon er helt suverene i mine øyne både når det gjelder små kompakte kamerar, speilreflekskameraer og objektiver til disse.
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
Canon Ixus v2 har jag och är helnöjd, filma går skitbra i tre olika upplösningar och med mkt bra ljud, minnet på 8 Mb suger !! jag köpte 128 Mb direkt !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top