Din hjälm?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
England är väl kroniskt dyrt??

Tänker inte säga att min är från USA för det blir sånt jefla liv då... :hihi
Personligen så tycker jag det är löjligt höga priser i Sverige jämfört med resten av världen...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Önskar jag också kunde köpa hjälm efter vad det är för lack på den..
Läste något om att man kunde lämna in å få sin hjälm custom-fit någonstans någon som vet något av det? Altså dem gjorde om innanmätet efter ens egen skalle.

Och förresten vad är en haschplanta? Det blir altså hasch direkt, smidigt..

vad har du för problem / form på huvet ? Du kan ju alltid köpa en hjälm som passar, och lacka om den själv (eller åtminstone färglägga den med airbrush, och lämna in den på klarlackering. Tänkte själv köpa en ny hjälm med en trist färg på rea, och lacka den som i Star Wars - Bobba Fett. Det hade nog varit ganska läckert.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Min då...
RX7 Jolly Roger, ruskigt skön hjälm måste jag säga...

härligt snygg, men jag vill inte ha dödskalle på mig när jag kör hoj .. Kalla det skrock ..

Finns de nån bra återförsäljare som har bra priser på Araihjälmar utanför Sveriges gränser, lurar lite på fc moto men de kanske finns billigare, tänkte även på ebay shoppar/England osv?

Slappa, jag beställde från USA genome Ebay, och jag är helnöjd. nu kan du få en Arai Chaser för runt 450$, vilket ändå är billigare än 6000. Arai Sverige har höjt priserna i januari och skyller på finanskrisen :/

England är väl kroniskt dyrt??

Tänker inte säga att min är från USA för det blir sånt jefla liv då... :hihi
Personligen så tycker jag det är löjligt höga priser i Sverige jämfört med resten av världen...

Ja Thyg0d, det finns en massa såna gnällspikar som ältar att det skulle va sämre kvalite, sämre certifiering, andra passformar, att försäkringsbolaget inte godkänner, etc .. *GÄÄÄSP* Jag skrattar hela vägen till dörren där Fed-Ex killen kommer med min nya kruka :) och sen skrattar jag även när jag får AMEX räkningen ..
 
Last edited:

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Min då...
rx7_hayes_jolly_roger_f_290x290.jpg


RX7 Jolly Roger, ruskigt skön hjälm måste jag säga...


Även jag bytte till en RX7 i år - Ruskigt snygg och skön hjälm :yoparty
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
härligt snygg, men jag vill inte ha dödskalle på mig när jag kör hoj .. Kalla det skrock ..
SERRING! :hihi
Det är ju som varningstexten på flaskor med dödligt ämne...
Dödligt ämne i hjälmen juh! :hihi

Slappa, jag beställde från USA genome Ebay, och jag är helnöjd. nu kan du få en Arai Chaser för runt 450$, vilket ändå är billigare än 6000. Arai Sverige har höjt priserna i januari och skyller på finanskrisen :/

Ja Thyg0d, det finns en massa såna gnällspikar som ältar att det skulle va sämre kvalite, sämre certifiering, andra passformar, att försäkringsbolaget inte godkänner, etc .. *GÄÄÄSP* Jag skrattar hela vägen till dörren där Fed-Ex killen kommer med min nya kruka :) och sen skrattar jag även när jag får AMEX räkningen ..

Jo det är så fruktansvärt mycket billigare att det är löjligt.. Nog för att vi har högre moms här men det måste vara en enorm mängd mellanhänder för det är nästan dubbla priset mot USA..
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Slappa, jag beställde från USA genome Ebay, och jag är helnöjd. nu kan du få en Arai Chaser för runt 450$, vilket ändå är billigare än 6000. Arai Sverige har höjt priserna i januari och skyller på finanskrisen :/
Jo jag försöker sålla genom alla halvskumma shoppar, vilken köpte du från?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
SERRING! :hihi
Det är ju som varningstexten på flaskor med dödligt ämne...
vill inte att min familj ska se dödskalle på hjälmen, de oroar sig tillräckligt ändå

Jo det är så fruktansvärt mycket billigare att det är löjligt.. Nog för att vi har högre moms här men det måste vara en enorm mängd mellanhänder för det är nästan dubbla priset mot USA..
om fler hade köpt över internet så hade priserna gått ner lite här också.

Jo jag försöker sålla genom alla halvskumma shoppar, vilken köpte du från?
köpte från ridersgear men han verkar ha stängt sin shop. Jag köpte visir från DENNA.

Stirra dig inte blind på riskerna, betalar du med PayPal så får du pengarna tillbaka (inom en vecka) om säljaren försöker lura dig. Betalar du med Amex så har du online bedrägeriskydd -du ringer till kundservice och ber de annulera betalningen. Titta på shoppens rating - antal nöjda kunder- och deras shipping costs. Här är en till
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Köpte också min via Ridersgear... Riktigt seg på att skeppa prylarna men när det väl kom så var allting perfekt...

Handlar mycket på Ebay och har aldrig haft problem med att saker och ting inte kommer och det har jag gjort sen långt innan paypals köpgaranti...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ja, ridersgear va riktigt slö, trodde nästan att jag hade blivit lurad. Killen hade dock skrivit något bra på varudeklarationen, så tullavgiften låg på typ 2% - "industry parts" eller något. Givetvis var det jag som bad honom skriva "gift" eller "sample"
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
De ska va grönt

:tummenupp

En sån här har jag om nån undrar..

Kawasaki_ZX-RR_Valencia_2007_03_1024x768.jpg

Okej inte jag på bilden på långa vägar men iaf!
 

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Ort
M
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
duccen900ss: Haha, en hel filmstudio på huvudet.
 

Yxa

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Exil
Hoj
2007, Suzuki SV 1000 s
Chaser för 3500 riksdaler, köpt i svearike, inge risk för strul!!!
 

Yxa

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Exil
Hoj
2007, Suzuki SV 1000 s
Fick riktigt bra sevice och om det mot förmodan skulle vara något problem med produkten man köpt så är det alltid lättare och fixa det face to face med säljaren.
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
England är väl kroniskt dyrt??

Tänker inte säga att min är från USA för det blir sånt jefla liv då... :hihi
Personligen så tycker jag det är löjligt höga priser i Sverige jämfört med resten av världen...

England är billigt! (Dom har väl ingen moms på hjälmar?)
Frakten på 400-500kr är dock vidrig.
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Mina hjälmar.

Tre får vara nog, en till mig en till en tjej å en till motardkul.
 

Bifogat

  • agv_s4_trendy_red.jpg
    agv_s4_trendy_red.jpg
    59 KB · Visningar: 72
  • agvs4.jpg
    agvs4.jpg
    29 KB · Visningar: 85
  • Zox.jpg
    Zox.jpg
    85.7 KB · Visningar: 68
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top