Hmmm...Jag har två, ingen av dem dyra. Den ena sportigare o lätt o den andra futuristisk/vintage i en jäkla blandning, som passar bäst i modest hastighet.
View attachment 460524
- Om du avser "pilothjälmen" så är den brusigare i högre fart. Känns skön o man kan välja om man vill ha glasögon eller munskydd eller inget alls.Hmmm...
Den krukan hade ju varit lite cool när jag susar fram på min Grom.
Hur är dina intryck av hjälmen i övrigt?
Motsvarar angiven storlek andra tillverkares norm (dvs en strl M är en M och inte S)
Har du tips på vettig inköpskanal (läs billigt)?
ADX-1, när börjar hastigheten bli ett problem med anknäbben?Min nya. Klockren om man vill bösa grus och äta körv
ADX-1, när börjar hastigheten bli ett problem med anknäbben?
Bra idé, vi tittar gärna på din samlingJag skulle behöva lägga upp min samling här. Jag köper nämligen hjälmar ungefär som en dam köper skor, dvs för ofta
Min nya hjälm, X-lite 803 RS Ultra carbon. Blir premiär för X-lite för min del. Har kört en del med AGV innan.
View attachment 460706
Snyggaste hjälmen jag sett på längeMin nya hjälm, X-lite 803 RS Ultra carbon. Blir premiär för X-lite för min del. Har kört en del med AGV innan.
View attachment 460706
Med en sådan hjälm når man en högre nivå av säkerhet, man vill ju verkligen inte vurpa och repa den.Min nya hjälm, X-lite 803 RS Ultra carbon. Blir premiär för X-lite för min del. Har kört en del med AGV innan.
View attachment 460706
Visst kostar den en del, men billigare än Arai och Shoeis toppmodeller. Men som många säger här på sporthoj, dumt att spara in på säkerheten... Sen är det ju ett plus att den är snygg med. ?Den där kostar la mer än hojen !? =) Snygg är den !
Min nya hjälm, X-lite 803 RS Ultra carbon. Blir premiär för X-lite för min del. Har kört en del med AGV innan.
View attachment 460706
Village people? Var är indianen?Vilka fina hjälmar ni har. Jag skulle vilja ha fler hjälmar men har dessvärre ingen plats att ha dom. Möjligtvis hänga dom på krokar i taket, men ... hmm.
Idag var det varmt ute så jag dammade av min Vega-hjälm och pilotglasögon. Med min blåa skjorta nedstoppad under Navy Seals spännet rullade ut ur garaget med luft kring öronen och solen direkt mot huden. Då kom jag ihåg varför jag ville bli motorcyklist.View attachment 460724
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|