Din Mc i Rotebro riktigt dåligt....

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Men för böveln.. Det är väl inte svårare än att kolla på hemsidan? Starta en tråd om det upprörande faktum att de har lunchstängt, liksom. Klart att det går att ifrågasätta marknadsstrategin i det, men jag har svårt att se att det är särskilt upprörande. Kom igen.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Dom på Din MC har varit här på SH förr och sett alla som klagar på minsta lilla, och insett att det kanske är bättre att ta smällen om lunchstängt, för om det är öppet under lunchen och det är en (1) kille där som ska sälja reservdelar, vara trevlig och tillmötesgående och bjuda på kaffe och lyssna på historier av alla som bara kommer in och klämmer på hojarna, ge bra pris på allt när chefen är borta, och svara på en massa knepiga frågor över telefon, samt serva hojen åt klanten som har en bandag till helgen. Ja funkar inte en grej av allt ovanstående, DÅ får man en helvetestråd på SH om att affären borde gå i konkurs, brännas ner till grunden och jorden den forna affären stått på skall renas med vigvatten.

Och, kanske är det så att även folk i mc-affärer har familj och vill ha en liten semester med dom.

Fram med något vettigt om det ska klagas på en mc-affär.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Är väl inget att uppröras över lunchstängt? Hur vanligt som helst, och inget som skulle avgöra en affär för mig.

Majoriteten i Sverige har väl ändå någon form av flex man fuskar med så hårt man kan.

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Jag kan hålla med om att det är inte lätt med ett litet företag och de här med luncher, oavsett i vilken bransch det gäller. Har själv lunchstängt, då vi bara är 8 personer. I dessa 8 personer ingår även inköp, administrativt osv. Så det är inte mkt å spela på. MEN, vad vi alltid gör är att se till att det finns någon kvar i lunchrummet, så att om det kommer en kund kan vi alltid hjälpa till. Går vi iväg skriver vi en lapp på dörren, "vid akuta ärenden ring:........". Nu jobbar vi bara mot andra företag, men det är ändå en service av minsta kvalitet man kan ge tycker jag. De är ju våra kunder som gör att jag har ett jobb och får min lön varje månad. Och i dessa tider när försäljningen sjunker grymt inom de flesta branscher, ja då får man hitta på så mkt man kan för att få in de pengar som kunderna kan tänkas spendera. Då blir servicen ofta avgörande!
Det är kanske här jag tycker många resonerar fel. Är de dåliga tider får man ha öppet så mkt de går och sälja så mkt de bara går med så lite personal som de bara går.
Alla får jobba arslet av sig och bidra med sin del. Men sen när de blir bra tider igen, då bjuder vi tillbaka. Ömsesidighet!
I övrigt är det väl så att en MC firma har sin stora försäljning för hela året på senvår-sommar och höst? Borde man inte koncentrar sina öppentider till den tiden då?
För semestrar kan man ju alltid fördela, alla kan ju aldrig vara borta samtidigt. Har nog bara haft ett enda jobb där jag har haft "tvångs semester" och de var inom byggbranschen på 80 talet.

För övrigt har jag alltid blivit bemött både trevlig och med respekt på Din MC.

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Här finns gott om Gnällspikar.
Ok , Det kanske skulle varit öppet, men då blir det klagomål för dålig service. För inte allt för länge sedan jag läste en tråd om liknade problem. " Om de inte kan ha kompetent personal under lunch så stänge hellre en timme så slipper jag stå i kö hela lunchen "

Detta visar bara på hur bråttom och stora:arsele några av oss är,

Hur man än gör så finns det någon som inte blir nöjd..

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck

Jag kom också dit precis när dom gick på lunch första gången jag var där. Den enda personen jag tyckte var en idiot var jag själv som inte kollat upp deras öppet tider innan!

För övrigt har jag mest haft kontakt med deras meckar, som varit väldigt hjälpsamma :tummenupp

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nu har jag inte läst hela tråden men sommartider -> underbemanning -> lunchstängt. Pröva att borra och ta en glass istället.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Hahaha!

Det här är ju kul, varför är ni inte ute och kör hoj istället för att gnabba på nätet? Det hade jag gjort om jag fått tummen ur arslet och köpt någon i alla fall.

Lunchstängt är en styggelse i sig men jag har full förståelse för att vissa måste ha det. Är man bara en som jobbar är det rätt jobbigt att svara i telefon och pejla lokalen samtidigt som man passar micron.

Och är man 2 kan det ju vara trevligt med sällskap när man käkar - att dela upp lunchen för att det ev. kommer en tjomme som vill pruta på en flaska kedjespray känns ju sådär...

Jag förstår att TS tycker det är surt när han lagt ned tid på något som inte kunde uträttas men en hattråd på SH verkar väl i överkant - speciellt när ett besök på the InterWebs hade kunnat förhindra incidenten.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Mitt problem med Din MC har varit de som säljer hojar där... har varit där några ggr och varit ute efter att först titta på en SV650 och senare för att klämma, känna och provköra en GSX750R för ett eventuellt köp... båda dessa ggr så har den/de jag pratat med i försäljning inte varit intresserade av att hjälpa till... när jag frågade om provkörning på 750 så var svaret att de hade sålt alla de hade och visste inte om de skulle ta in någon för provkörning den här säsongen, jag frågade varför och han menade på att man kan inte ha alla 25 modeller för provkörning.
Om man nu säljer slut på en modell riktigt snabbt, som han gav intrycket av, så är det väl en bra grej att ha en sådan för provkörning för att sälja fler av den... eller?

Däremot har jag fått bra bemötelse i shoppen då jag var ute efter något magväskeliknande att ha när jag kör... han hade ingen inne men letade runt i kataloger och så för att hitta något som passade mig.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Okej, så om en mc-firma istället för lunchstängt har öppet och tar den kostnaden för ta in en extra person för kunna hålla öppet så blir det en stor kostnad, den lär inte täckas upp av dom försäljningar som sker just av lunchöppet. Men om det är så viktigt att en mc-firma har öppet så är det väl okej att dom höjer priserna, för det har ju inte alls klagats här på SH på att mc-firmor tar ut dyra pengar för saker/hojar m.m........

Det har ju inte heller klagats på att mc-firmor har stängt lördagar och söndagar på sommaren......

Det är ju helt okej att dom som jobbar ska jobba 7 dagar i veckan under april till september och minst 8-19 så dom som jobbar sent hinner dit, så dom som jobbar i veckorn kan handla på helger och dom som jobbar kväll hinner på morgonen.

Det hela är ju lätt som en pannkaka, ta in mer personal för det vet ju nästa alla här på SH att det är bara att bemanna mer. Sen behöver man inte tänka på kostnaderna för bemanningen, för bemanning löser alla problem, eller hur.....

Själv funkar jag så att jag kollar av dit jag ska hur dom har öppet, om det så är Coop, Ica, Ikea, Shell, Big Ben, Mc-varhuset, Kvarnbadet osv. Inte åker jag iväg och sedan anser att IKEA suger skit för dom har stängt på juldagen när jag kommer dit. Är väl jag i så fall som har vart knäpp och inte kollat innan. Men så funkar jag, och tur är väl att vi alla funkar lite olika.

Njut av sommaren, kör hoj och ta en glass vid luchstängt och coola ner lite :)

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
Vad olika man kan se det. Din MC är klart bäst i stan enligt mig. Jag kör 10 mil extrasträcka för att komma dit då jag har Suzuki närmare. Var där senast igår och handlade tillbehör med en polare - kanonservice.

skulle prova hoj som han inte hade inne, han ringde mig en timme senare och då hade han fixat en sprillans hoj från KGK som skulle komma dagen därpå bara för min provkörning

Din MC:Bugar:tummenupp:banana

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Hoj
VFR 800 ABS -02
Okej, så om en mc-firma istället för lunchstängt har öppet och tar den kostnaden för ta in en extra person för kunna hålla öppet så blir det en stor kostnad, den lär inte täckas upp av dom försäljningar som sker just av lunchöppet. Men om det är så viktigt att en mc-firma har öppet så är det väl okej att dom höjer priserna, för det har ju inte alls klagats här på SH på att mc-firmor tar ut dyra pengar för saker/hojar m.m........

Det har ju inte heller klagats på att mc-firmor har stängt lördagar och söndagar på sommaren......

Det är ju helt okej att dom som jobbar ska jobba 7 dagar i veckan under april till september och minst 8-19 så dom som jobbar sent hinner dit, så dom som jobbar i veckorn kan handla på helger och dom som jobbar kväll hinner på morgonen.

Det hela är ju lätt som en pannkaka, ta in mer personal för det vet ju nästa alla här på SH att det är bara att bemanna mer. Sen behöver man inte tänka på kostnaderna för bemanningen, för bemanning löser alla problem, eller hur.....

Själv funkar jag så att jag kollar av dit jag ska hur dom har öppet, om det så är Coop, Ica, Ikea, Shell, Big Ben, Mc-varhuset, Kvarnbadet osv. Inte åker jag iväg och sedan anser att IKEA suger skit för dom har stängt på juldagen när jag kommer dit. Är väl jag i så fall som har vart knäpp och inte kollat innan. Men så funkar jag, och tur är väl att vi alla funkar lite olika.

Njut av sommaren, kör hoj och ta en glass vid luchstängt och coola ner lite :)
Fast nu är det ju såhär att DinMC inte är säg ... Öh ... MC Boden (som inte har lunchstängt) eller HelaHojen. Det finns aningen mer personal där redan från början. Är man 2st säljare, 2st meckar, 2st reservdelstjommar så tycker nog jag och de flesta med mig att det är förbannat självklart att man inte stänger butiken för att alla ska kunna äta samtidigt utan att man går 3 och 3. Nu har inte jag exakt koll på DinMCs bemanning så ovanstående är ett exempel.
Blir det mot förmodan massa folk som väntar så är det även så att vi människor har blivit utrustade med en mun genom vilken vi lämpligtvis kan informera de väntande om situationen (jag är ensam just nu, kan ni vänta?). Jag menar inte att låta dryg gentemot dig som jag citerade personligen, för detta verkar ju vara oerhört svårt för säljare hos firmorna här i stan även när de inte har fullt upp. Bara säger att det är ju ett alternativ iaf. :)

Själv avskyr jag DinMC som pesten (pga verkstaden, de andra har jag inte så mkt pejl på) men ovanstående skulle gälla för i princip vilken större affär som helst. MC-Varuhuset och AVA (samt Honda City) är väl de andra stora i stan, ingen av de firmorna har lunchstängt? Det måste suga att bo norr om stan och ha Suzuki.

Dock håller jag helt klart med om din (citerat inlägg) poäng att det klagas jävligt mycket på olika handlare, spec här i Sthlm. Kan vi inte bara komma överens om att de flesta säljare suger någon dag i veckan och har man otur landar man hos dem just den dagen? Klart att det finns genuint dålig service också, men i en hel del fall känns det som att de som klagar inte direkt har ansträngt sig heller för att göra situationen bättre.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Jag har endast possetiva saker att säga om DinMC faktiskt, dom har hjälpt mig utöver vad dom egentligen skulle behövt, verkligen tummen upp från mig :tummenupp :Bugar

sen kan man väl diskutera lunchstängt, men folk måste ju äta också

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
SL750 & CBR600
Håller med om attr det är Passe med lunch stängt om man har butik. Det är ju då vi vill handla för att kunna åka på kvällen. Din-MC är ju dessutom hyfsat stora.
dock vill jag inte påstå som Bl@ck att Honda City är bra. Snarare tvärt om. Framför allt värkstaden som är totalt KASS! Handlar inte en pryl till där trots att jag bor 500m därifrån. Tack för nätet och webb shopping

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Jag skulle vara glad om min handlare bara hade lunchstängt .... "Semesterstängt 20 juli - 2 augusti" på Triumph Center Länna :hihi

Va fasiken jag skulle ju dit och titta på deras Speed Triple idag hade jag tänkt mig. Men då är det väl bara och vänta då.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Lunchstängt i all ära men semesterstängt på något så säsongsbetonat som en mc-affär är för mig helt befängt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024