Tjenna!
Då jag aldrig ägt eller användt en diskmaskin så känns det lite galet att bara åka och köpa en utan att samla in någon form av erfarenhet.
Om jag tänker efter lite så har jag nog någongång plockat ur en mugg ur en diskmaskin, men där tar min erfarenhet slut.
Mina krav:
- Billig i drift (hyreslgh så vattnet ingår, men inte elen)
- Tyst! (vi har öppen planlösning)
- Eftersom man är putsbög så måste det självklart bli skinande rent
I övrigt... är det något speciellt man ska tänka på?
Är där några delar som måste bytas? (dvs att man kan gå på en nit om man köper en billigare maskin som i slutändan blir dyr i drift?).
Det finns en sjuhelsikes massa olika maskiner att välja på. Jag är övertygad om att några är bättre eller sämre än de andra...
Mekanisk avkalkning tex är det något man behöver??
//KaliZ
Då jag aldrig ägt eller användt en diskmaskin så känns det lite galet att bara åka och köpa en utan att samla in någon form av erfarenhet.
Om jag tänker efter lite så har jag nog någongång plockat ur en mugg ur en diskmaskin, men där tar min erfarenhet slut.
Mina krav:
- Billig i drift (hyreslgh så vattnet ingår, men inte elen)
- Tyst! (vi har öppen planlösning)
- Eftersom man är putsbög så måste det självklart bli skinande rent
I övrigt... är det något speciellt man ska tänka på?
Är där några delar som måste bytas? (dvs att man kan gå på en nit om man köper en billigare maskin som i slutändan blir dyr i drift?).
Det finns en sjuhelsikes massa olika maskiner att välja på. Jag är övertygad om att några är bättre eller sämre än de andra...
Mekanisk avkalkning tex är det något man behöver??
//KaliZ
Last edited: