Diskriminering av arbetslösa

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Ge inte upp, det finns mycket annat man kan bli kränkt för. Möjligheterna är i det närmaste oändliga. :guldetvidregnbågensfot

Jag ser SL som en potential inkomstkälla, jag slår huvudet i taket när jag står upp längst bak i vissa förortsbussar, och mina knän tar i i sätet framför mig hur jag än sitter. Finns det något att hämta här tro?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Felet med det här landet är att mina (och andras) skattepengar i alldeles för stor utsträckning går till dem som inte gjort någonting för att förtjäna dem.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag ser SL som en potential inkomstkälla, jag slår huvudet i taket när jag står upp längst bak i vissa förortsbussar, och mina knän tar i i sätet framför mig hur jag än sitter. Finns det något att hämta här tro?

Absolut, passa bara så att inte någon blir kränkt av att du är en höffel. Personligen är jag helt oförstående för problemet. Anpassar de platserna efter dig är risken att jag i min tur drabbas av torgskräck. Det kan jag i min tur anmäla. :katsching Sitter ju t om bekvämt i de billigaste flygstolar.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Absolut, passa bara så att inte någon blir kränkt av att du är en höffel. Personligen är jag helt oförstående för problemet. Anpassar de platserna efter dig är risken att jag i min tur drabbas av torgskräck. Det kan jag i min tur anmäla. :katsching Sitter ju t om bekvämt i de billigaste flygstolar.

Det låter som en win-win-situation för oss båda! För pengarna som jag får blir det en extra lång Rolls med egen chaufför.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Felet med det här landet är att mina (och andras) skattepengar i alldeles för stor utsträckning går till dem som inte gjort någonting för att förtjäna dem.

Det är väl många som har det lite som livsstil att varva olika utbildningar (som aldrig leder till ngt jobb) med sjukskrivningar eller arbetslöshet.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
En kvinna i Finspång hoppade av en kockutbildning eftersom hon inte åt fläskkött och därför inte kunde provsmaka maten. Nu får hon 60.000 kronor för att ha diskriminerats.
[...]I det aktuella fallet hade inte kvinnan hunnit börja utbildningen utan deltog vid ett informationsmöte där det upplystes om att man måste provsmaka maten

Det kan ju fungera bra som sommarjobb, gå på informationsmöten och håva in pengarna...

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är väl många som har det lite som livsstil att varva olika utbildningar (som aldrig leder till ngt jobb) med sjukskrivningar eller arbetslöshet.

Ja, som arbetande så kan jag ju tycka att det är märkligt att sjukskrivna människor som är så skadade/utbrända så att det omöjligt att jobba ändå orkar springa på krogen, träna eller vad det nu kan vara.. leva ett ganska normalt liv så att säga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alla ska med, vare sig dom vill eller inte.

Frågan är vem som egentligen ska dra in några pengar om alla har rätt att leva på andra?

Det är tur att det finns några korkade människor kvar som sätter lite ära i att försörja sig själv och driva lite företag, även om dom motarbetas.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Den uppfattningen jag har fått så har tydligen inte DO vunnit något mål. Utan arbetsförmedlingen pyntar hellre ut dessa pengar till personen då de vet att rättegångskostnader ändå kommer överstiga denna summa, oavsett om de vinner eller ej (vilket de garanterat vunnit).

Bort med DO, helt bortkastad myndighet som bara försämrar Sverige. Det är skillnad att bli kränkt och uppleva sig kränkt.

Åas vem skulle vilja smaka på maten som kocken inte ens smakar på...

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Ja, som arbetande så kan jag ju tycka att det är märkligt att sjukskrivna människor som är så skadade/utbrända så att det omöjligt att jobba ändå orkar springa på krogen, träna eller vad det nu kan vara.. leva ett ganska normalt liv så att säga.

Inte att förglömma att de dessutom ofta vill ha lite mer guldkant i vardagen. :fyllisar

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nu är väl iofs just träning nåt som ordineras vid rehabilitering från utbrändhet så just det kan ju vara svårt att säga nåt om. Det är ungefär som att klaga på en trafikskadad som går till sjukgymnasten.

Sen så kanske inte dom utbrända du träffar på krogen nödvändigtvis diagnostiserade som utbrända jag tror nog att många med andra problem hellre ljuger och kallar sig utbrända än att sanningsenligt berätta att dom är deprimerade osv.

Fast jag tycker iofs att det är konstigt att vi fått en sån epedemi av utbrändhet, en sjukdom som inte ens fanns för 20 år sedan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fast jag tycker iofs att det är konstigt att vi fått en sån epedemi av utbrändhet, en sjukdom som inte ens fanns för 20 år sedan.

Det tycker iofs inte jag. Vi människor är mycket bättre rustade för fysiskt arbete än för att hantera den typ av flodvåg av information och intryck som det moderna arbetslivet fört med sig. I kombination med stress och arbeten där du själv saknar möjlighet att reglera tillflödet når många den gräns där hjärnan/kroppen inte längre klarar av att hantera intrycken och återhämta sig efter långvarig stress... Det är inte märkligare än att generatorn på bilen går sönder. Du kan ladda batteriet hur länge du vill men när du inte har förmågan att fylla på ny energi själv så kommer du inte särskilt långt innan du är utmattad igen.

Att folk sitter och gnäller och kallas sig lite utbrända är en annan sak. Det är ju bara gnäll i modern tappning. På samma sätt som alla är kränkta om det så rör sig om att de fått för lite växel tillbaka på pressbyrån..

De som är "utbrända" på riktigt sitter inte och gnäller i fikarummet eller på krogen. De som är utbrända på riktigt har fullt upp med projektet att över huvud taget ta sig ur sängen för att kanske, lite senare göra sig en frukostmacka innan de går och lägger sig igen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
För att knyta tillbaka till tråden så funderar jag på vad som händer med en nötallergiker som vill läsa kursen.
Ät maten och hamna på sjukan eller bli utsparkad? Eller har dom dispens från att behöva äta maten?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Vad i hela satans helvet:mad::mad::huvet:huvet:huvet

Hur fan kan det gå till på detta viset?:dummer:va

Det är väll för fan bara att öppna munnen och fråga/säga ifrån?!! Hon ska fan inte ha ett rött öre!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...