Vill berätta om en liten händelse jag råkade ut för i helgen, åkte plåtlådan till jobbet, precis innan Eugenia tunneln södergående så händer det! Massor med slammer och bilen går som en påse nötter, ingen lust att stanna i tunneln, så jag tar mig en knapp kilometer till och stannar på bron över spåren vid tomteboda, där påfarten från norrtull ansluter, lite lugnare att stå där än där det är 2 filigt När jag satt ut triangeln och kommer tillbaka så har jag en stoor pöl med olja under bilen.
Assistansen på plats snabbt som tusan, lastar bilen ..allt bra sålänge... När jag frågar: vad ska vi göra med oljan? får jag till svar, öööh va? ...den skiter jag i.. Detta känns inte som ett direkt seriöst svar från vägassistansen!! Förklarade att jag körde hoj och att jag inte tycker att det är lämpligt att lämna några liter motorolja på en påfart varpå han frågar vad jag tycker att man ska göra!! Hmmm sågpån, märka ut det, "det är inte mitt jobb att fixa!!" Hade verkligen inget i bilen att torka med samt att jag inte "fick" lämna triangeln där då någon kunde köra på den!! Dagens jävla tistel går till......BF* *40!!
Summan av nedslaget var ett brutet ben i underarmen, andra benet ur led och ett avslitet ledband.. Det roliga är att 25e maj förra året blev jag påkörd och bröt samma ben men på ett annat ställe...
Det roliga?
Då var det slutåkt på ett tag.. Det hann bli nära 70mil över 3veckor.
Var ut och åkte i tisdags med en kompis så hittade vi en gammal grusväg/traktorstig, en bit in på den så var det en sten som jag gasade till lite extra för att komma över.
Vid nedslaget så vek sig handleden och nästa sekund låg jag på mage sprattlandes.
Summan av nedslaget var ett brutet ben i underarmen, andra benet ur led och ett avslitet ledband.. Det roliga är att 25e maj förra året blev jag påkörd och bröt samma ben men på ett annat ställe...
Fan vad tråkigt. Hinner det inte läka så pass att det blir fel mil på mätaren innan vintern?
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/olyckor/article14682119.ab
Detta kanske inte är något nytt, eller något som finns i en annan tråd.
Men detta är inte okej!
En man i 20-årsåldern omkom idag i Lund nära fäladstorget: http://www.sydsvenskan.se/lund/dodsolycka-vid-faladstorget
Någon här på Sporthoj?
Tråkigt oavsett om det gått alldeles galet för fort, såg en bild på bilen från andra hållet på Aftonbladets sida, det ser ut att ha varit en ruskig smäll. Kan inte folk hålla igen lite tättbefolkat område?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|