sanna_h
Medlem
Usch! Talbar på plats, stabil på sjukhuset - död dagen därpå.
"Yes! Jag klarade mig!" Inte...
Olyckan som WEST kommenterade skedde visst i Flen, dvs. en annan olycka än den i Finspång.
Usch! Talbar på plats, stabil på sjukhuset - död dagen därpå.
"Yes! Jag klarade mig!" Inte...
Olyckan som WEST kommenterade skedde visst i Flen, dvs. en annan olycka än den i Finspång.
http://www.vk.se/2084624/mc-olycka-utanfor-umea-4
MC-olycka utanför Umeå
En trafikolycka med en motorcykel inblandad har inträffat mellan Bodbyn och Tålsmark utanför Umeå.
Räddningstjänsten har larmats till platsen.
Det är en singelolycka med en mc.
Två personer har skadats vid olyckan och förts med ambulans till sjukhus för vård. Hur allvarligt skadade de är finns det inga uppgifter om.
Vägen är helt avstängd och beräknas att så vara till ca kl 13:40.
Enligt polisen är det inte känt hur olyckan har gått till.
Enligt uppgift från mc-föraren till polisen har han mött en bil som körde på fel sida av vägen. Han blev då tvungen att göra en undanmanöver för att undvika en frontalkollision.
Den mötande bilen stannade inte vid olycksplatsen.
Är bilisten misstänkt för smitning?
- Man är tvungen att stanna vid en olycka även om man inte själv är orsak till den, så teoretiskt sett är föraren misstänkt för smitning, säger Börje Öhman, kommunikatör vid polisen i Umeå.
Mc-föraren är inte misstänkt för något brott.
Från rapporttråden:
Min fetning.
Vad liknar detta? Vad är det för ett jäkla uttalande? "teoretiskt misstänkt"...?
Tvivlar man på att det finns någon bil som skapat olyckan?
Eller skall man tolka det så att bilisten ursäktas?
"Man är tvungen att stanna vid en olycka även om man inte själv är orsak till den"
Hur kan man inte vara orsak till en olycka när man genar över i mötande trafiks körbana?
Jag fattar ingenting, och det blir allt vanligare att Polisers utsagor kring olyckor förvirrar mer än dom förklarar.
Ja, vad han säger är att polisen inte tror på vad föraren (och dennes passagerare...?) uppger.
Jäkligt märkligt sätt att uttrycka sig på.
...så egentligen skapades olyckan av att du körde för långsamt?
Högre fart = mer nedlägg = går fri från hans backspegel
Ja, plus att du hade varit igenom kurvan innan mötet, dessutom.
Nä, det är läskigt vad hänsynslösa somliga är i trafiken mot oss motorcyklister, och det är ett märkligt bemötande man får från alltför många poliser.
http://www.dalademokraten.se/blaljus/olyckor/mc-och-bil-i-olycka-en-till-sjukhus
MC och bil i olycka – en till sjukhus
Brandkåren i Leksand larmades på onsdagseftermiddagen till en trafikolycka på väg
Larmet om olyckan kom in klockan 13.57. Det var en motorcykel och en bil som var inblandade i olyckan, som inträffade på Moravägen. När bilen svängde ut på vägen ska föraren av motorcykeln ha kört in i den från sidan.
Två personer var inblandade i olyckan, och föraren av motorcykeln fick föras till sjukhus med lindriga skador.
Det ska nu vara fullt framkomligt för trafiken på platsen.
Från rapporter:
Ännu en som inte "sett" eller "hann inte se"??
Allt utom ovan i ditt inlägg gillade jag, att lägga hela ansvaret på Mc föraren är lika illa som den dåliga Journalistiken!!!
Samma indoktrinering i medvetandet att mc föraren kunde/borde hindra olyckan uppstår av sådana påståenden !
Tänk bort det stycket ur ditt första inlägg och ditt budskap blir mycket starkare i mina ögon !!
(+ ett "försöka hindra " i stycket efter om man ska vara väldigt kinkig ;-)
Skickat med Tapatalk
Vem som är juridiskt eller moraliskt ansvarig spelar ju mindre roll när man är ute och kör, då handlar det om att undvika en olycka, även om det som motorcyklist allt som oftast innebär att man måste kompensera för andra trafikanters brister för att klara sig helskinnad.
Under natten till fredagen larmades räddningstjänst och ambulans till en trafikolycka med en motocross i närheten av kyrkan i Östervåla.
Larmet om olyckan inkom till SOS Alarm strax efter midnatt under natten till fredagen. Olyckan inträffade på Gräsbovägen, intill kyrkan i Östervåla.
– Det är en motocrossolycka med en person inblandad. Ambulanshelikopter kommer att ta med personen till sjukhus, säger Caroline Edström, ledningsoperatör vid Storstockholms räddningscentral.
Hur olyckan har gått till är oklart, det uppges inte finnas några vittnen
Från rapporttråden:
http://www.salaallehanda.com/blalju...ill-sjukhus-efter-motocrossolycka-i-ostervala
Hur kan det vara en motocrossolycka om den inträffar på en väg - efter midnatt...?
Huvudsaken ingen motorcyklist var inblandad eller kom till skada.
Eller hur..?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |