Old Badger
SportHojsentusiast
Dåligt vägunderhåll - åtgärd, sänkt hastighet på aktuella vägsträckor......
Men är de helt inkompetenta?
Ja!
Dåligt vägunderhåll - åtgärd, sänkt hastighet på aktuella vägsträckor......
Men är de helt inkompetenta?
Varje fordon måste ha en som går med röd flagga framför fordonet.
Inte ens det lär hjälpa så länge det finns "blinda" personer. Även två flaggviftare kan krocka. Från att ha varit icke-drabbad under ett par år hände två "damn close" incidenter denna vecka. En skåpbil kör in sin stötfångare mellan bakskärm och bakdäck när jag stannat vid övergångsställe i Skultuna för att släppa över lättklädd fägring. Nummerplåt knölad under bakskärm och färgskrap. Shit happens - ungefär som sopbilen som klev in i MIN rondell, tvärnit med iaf 1 meter tillgodo, dagen före.
Jäkligt otrevlig olycka och incident som kunnat sluta riktigt illa, får lov att säga grattis då det ändå var tur i oturen.Inte ens det lär hjälpa så länge det finns "blinda" personer. Även två flaggviftare kan krocka. Från att ha varit icke-drabbad under ett par år hände två "damn close" incidenter denna vecka. En skåpbil kör in sin stötfångare mellan bakskärm och bakdäck när jag stannat vid övergångsställe i Skultuna för att släppa över lättklädd fägring. Nummerplåt knölad under bakskärm och färgskrap. Shit happens - ungefär som sopbilen som klev in i MIN rondell, tvärnit med iaf 1 meter tillgodo, dagen före.
Jäkligt otrevlig olycka och incident som kunnat sluta riktigt illa, får lov att säga grattis då det ändå var tur i oturen.
Kan inte låta bli att bli bekymrad över trafikanters brist på respekt över det ansvar alla och envar har när man ger sej ut där.
På två dagar (med hoj) har enbart "viss erfarenhet" avgjort skillnaden mellan åk vidare och färd i ambulans, (ja förutom alla dessa småincidenter man slutat registrera längre).
I båda fallen satt bilisterna med mobil tryckt mot örat och så "borta" att de inte ens märker vad som håller på att hända.
Varje vecka skriver lokalblaskan om bilar som farit in i mitträcket på E4an som passerar byn, hur är det ens tekniskt möjligt på en fin torr sommarväg? Varje jäkla vecka!!
Känns som att oskyddade trafikanter är fritt byte..
Nya Wermlands-Tidningen har fattat poängen. Från dagens tidning. Inte en "motorcyklist" så långt ögat når.
View attachment 438342
Amanda måste få ett tack från oss som är motorcyklister men hittar inte hennes adress vid en snabb sökning...
Tänk om jag hade skrivit så bra!
Men Amanda lär bli glad även för mitt inte lika välformulerade tack...
– Det var en traktor med släp som körde ut från en grusväg till en större väg, och han hann inte se att motorcykeln kom, säger Torbjörn Karlsson, insatsledare vid räddningstjänsten i Mjölby.
http://www.expressen.se/nyheter/just-nu-motorcykel-och-traktor-i-kollision-/
En tjej på sportcykeln krockade med en Tessla precis vid ingången till Klara tunneln igår vid 21.
Såg otäckt ut, något som vet hur tjejen mår?
Citerar mig själv ur rapporttråden:
Där har vi det igen! Det där jävla urskuldandet som så ofta ploppar upp när det varit en krock mellan MC och annat fordon:
"MCn körde in i sidan"... ...när det egentligen handlat om att en bil korsat vägen för motorcyklisten - med väjningsplikt och allt.
Korrekt rapportering - och åtgärd här hade varit:
"Traktorföraren körde ut från en mindre väg utan att säkerställa att det kunde ske utan fara för annan trafik. Traktorekipaget är taget i beslag för teknisk undersökning. Föraren av traktorn misstänks för vårdslöshet i trafik."
Fuuuuuck!
Om traktorföraren "inte hann se" något i korsningen så måste han kört åt helvete för fort med sin gödselspridare, eller?
Hang 'em high!
- - - Updated - - -
Hon kanske fick en stöt...?
Skulle inte dra några slutsatser utan all information.
Två personer har flytt på en mc efter en dramatisk trafikolycka utanför Lysekil. Enligt räddningstjänsten är två motorcyklar och en personbil inblandade i olyckan. En av motorcyklarna ska också har kört på en rullator vilket fick en äldre kvinna att falla till marken.
Insatsledaren berättar fortsatt att en mc ligger kvar vid olycksplatsen - vid Hallindvägen i Brastad.
– Den andre har två personer avvikt olycksplatsen på, säger Lars Samuelsson.
http://www.nt.se/nyheter/finspang/man-allvarligt-skadad-efter-mc-olycka-om4792119.aspx
Man allvarligt skadad efter mc-olycka
FINSPÅNG En motorcykelolycka inträffade på tisdagseftermiddagen i Finspång.
Ambulans, räddningstjänst och polis larmades strax efter klockan 17 till olycksplatsen på Kräftkärrsvägen där en motorcyklist kört omkull.
– Det är en singelolycka, en förare som åkt iväg av någon anledning och vurpat, slagit i gatan, säger Fredrik Rylander, styrkeledare på räddningstjänsten i Finspång.
Föraren fördes med ambulans till sjukhus, med initialt okända skador.
– Han var kontaktbar på plats. Han har slagit i sig rejält, skrapat upp sig.
Olyckan orsakade också ett mindre bensinläckage från motorcykeln, som sanerats av räddningstjänsten.
Vid 21-tiden på tisdagskvällen uppgav sjukvården att mannen, som är i 60-årsåldern, fått allvarliga skador, men att hans tillstånd var stabilt. Han skulle få kvarstanna på sjukhus för observation.
Klarade sig tyvärr inte.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |