Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Vi håller rapporteringstråden ren från diskussioner och tar dom här istället!
"Mycket allvarlig olycka" brukar betyda död och elände, utan att man ännu kunnat informera anhöriga.
Räckesolycka, tydligen.
Sällan sådan slutar väl.
Tack för det, Trafikverket.
En polismotorcykel och en personbil har krockat utanför Malmköping i Flens kommun.
Polisen har förts till sjukhus med ambulans och har flera misstänkta frakturer.
– Händelsen kommer att utredas, säger Åsa Willsund, presstalesperson vid polisen i region Öst.
Eller att motorcyklisten var svår att se. Polisens hojar är ju nästan som en bil i fronten.Ja, den här gången kommer de ju inte skylla på att motorcyklisten körde för fort, dvs att det inte var bilistens fel.
3/4
Man död i mc-olycka
En man i 80-årsåldern har omkommit sedan hans motorcykel krockat med en lastbil i Horred i Marks kommun.
Polis och ambulans larmades till platsen klockan 15.27 på tisdagseftermiddagen, men mannen konstaterades avliden redan på plats.
Händelsen rubriceras som vårdslöshet i trafik, men det finns ingen misstänkt. Lastbilschauffören ska enligt polisen inte ha behövt uppsöka vården. (TT)
Försöker förstå var du menar och landar i den här kurvan, se rött streck. Rätt uppfattat?Platsen var Helsjövägen, i höjd med Elingärde. Där finns en nasty, nasty blind kurva som nyper rejält om man kör söderut, mot Horred. Man skickas obevekligt ut mot mitten om inte kurvtagningen är förarbetad och spåret perfekt vid ingången. Om den man möter sedan dessutom inte håller sitt spår så är sagan all.
Intressant vägval. Horreds kyrka (nästan) mot Björkholm. Grusväg?För lång tid för mig. Jag körde över Björkholm istället.
Önskar att det fanns en försäkring, en sorts mc-NATO som alltid lovade att skydda en. Men nej.... Ingen är immun.Och ändå.
Ingen är immun, hör ni det?
Försöker förstå var du menar och landar i den här kurvan, se rött streck. Rätt uppfattat?
Ja, den är lurig. Jag har mött bilar där och det känns inte bra. Vägen känns "trång".
View attachment 471555
Intressant vägval. Horreds kyrka (nästan) mot Björkholm. Grusväg?
Önskar att det fanns en försäkring, en sorts mc-NATO som alltid lovade att skydda en. Men nej.... Ingen är immun.
Den ja, den är betydligt värre. Där får man god användning för sina däckssidor när man sitter och hoppas att ingen parkerat en traktor runt hörnet och eller att det ligger något skräp/grus på vägen. Det gäller iofs båda riktningarna, men håller med om att riktning söderut är värst.Men, Dalis har ringat in rätt kurvserie.
Den norra är värst, när man kommer uppifrån folkhögskolan.
Var fröken i bilen upptagen med mobilen måntro?Såhär blev min hoj kvaddad idag. Inga personskador som tur var.
Såhär blev min hoj kvaddad idag. Inga personskador som tur var.
Blivande sambo?Stor förlust, hade precis fått igång den för säsongen (kortsluten display 8000. Trevlig människa efter krocken så allt blir löst smidigt
Är vi tillbaka på ett klassiskt SH "ligga?" månne?!?Blivande sambo?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |