Diskussionstråden om olyckor 2022

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Såhär blev min hoj kvaddad idag. Inga personskador som tur var.
Bilden hade ju passat i tråden:

Bikes & Babes! (Moraltanter undanbedes!)​

Gött att det ändå gick bra hoppas bågen blir fixad snart, Välkommen.

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200

Man i 55-årsåldern död efter mc-olycka​

En man i 55-årsåldern har dött efter en trafikolycka utanför Lidköping där en motorcykel och en lastbil krockade.
Räddningstjänst, ambulans och polis larmades till platsen vid 12-tiden under tisdagen.
Enligt initiala uppgifter fattade motorcykeln eld i samband med olyckan. Den manliga mc-föraren dog på plats av sina skador. Anhöriga har underrättats.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Dödsolycka E45 mellan Bohus & Nödinge ca 21:30

Möjligen självmord. Körandes mot trafiken, frontar med bil. Film finns.
Vila I frid och tacka gudarna att inte fler blev allvarligt skadade eller dödade.

VARNING FÖR OTÄCK FILM!!! E45_mcolycka_3juni22

21:30 - TRAFIKOLYCKA, E45.

En trafikolycka har inträffat på E45 i höjd med stora vikenmotet. E45 är just nu avstängd i båda riktningar och ambulanshelikopter finns på plats.

En person ska enligt uppgift vara allvarligt skadad. Det är ännu oklart hur många som förts till sjukhus.

Vid 23-tiden öppnade trafiken i norrgående riktning men var fortsatt avstängd i södergående.
Källa: Blåljus Ale (Facebook)

Raderad medlem 51742

Guest

Vila I frid och tacka gudarna att inte fler blev allvarligt skadade eller dödade.

En trafikolycka har inträffat på E45 i höjd med stora vikenmotet. E45 är just nu avstängd i båda riktningar och ambulanshelikopter finns på plats.

En person ska enligt uppgift vara allvarligt skadad. Det är ännu oklart hur många som förts till sjukhus.

Vid 23-tiden öppnade trafiken i norrgående riktning men var fortsatt avstängd i södergående.
Bland det sjukaste jag sett, även om det kanske inte hör till vanligheterna att sådana olyckor fastnar på film. Helt klart något som var väldigt fel med hela situationen. Så oerhört hemskt för de i bilen som frontade och alla som ofrivilligt blev ögonvittnen.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Fy fan

edit: Vill tillägga att moraliserande över självmord är lönlöst. Mår en person så dåligt att man bara vill dö så är man inte benägen att föreställa sig andras lidande. Man vill bort. Somna in. En familjemedlem till mig tog livet av sig för ett par år sedan. Världens finaste och mest omtänksamma person. Samtidigt kände jag både sorg och ilska när det skedde. Hur kunde hon? Hon har ju anhöriga som vill ha henne. Varför sa hon inget? Vi kunde ju hjälpa. Fick mycket hjälp av en psykolog i den vevan och jag landade i att man upphör att tänka på konsekvenserna när man mår så dåligt.

Satt en gång själv och funderade över metoder för självmord och kom fram till att mc-döden kan vara behaglig. Dock var det inte krock med bil utan snarare bergvägg eller betong som verkade mest effektivt. Jag vill tillägga att jag bara funderade över metoder, inte att jag vill ta självmord.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Först tjena läget på dig! Länge sen!

Men vad trist... inget bromsljus alls så antingen "hälsa" / påverkad eller självmord.

Inget kul för någon att se resterna av det där.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
mc-döden kan vara behaglig
Utan att beröra din situation så är situationer som den i klippet ovan ofta inte ögonblickliga som de flesta kanske tror och definitivt inte alltid utan smärta. Det brukar kunna ta ett ganska bra tag innan det är över, även om skadorna gör utgången generellt blir den samma.
Det är lite som att hoppa framför tåget. Du skall ha tur för att lämna jordelivet på någon sekund. Ofta tar det en 10-20 min innan du drar sista andetaget och det är inga trevliga minutrar. Har själv suttit och hållit en i handen efter dennes hopp på en perrong. För mig var det en livstid på grund av adrenalinpåslaget och jag vill inte ens tänka hur den var för denne. Men smärtfritt och ångerfritt var det fan inte.
Måste man gå den vägen så ta en överdos och somna in.
Eller ännu hellre ta kontakt med https://www.suicidezero.se och testa om de kan hjälpa en. Man har inget att förlora på att testa att få hjälp.

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Såhär blev min hoj kvaddad idag. Inga personskador som tur var.
Damen såg ju riktigt trevlig ut och ingen ring på fingret. ;) Hoppas du fick hennes nummer! Säg till henne att allt blir genast mycket bättre om ni träffades på en drink/ öl hehe. :öl:hojsmilie

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bild på bilen som blev påkörd i E45 olyckan.
Vet inte hur det gick för de i bilen, men klarade sig utan större skador så hade de f*n tur.
Det där är inget självmord, snarare ett mordförsök.

BMWX1.jpg

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

Tragiskt att en så ung kille, ska sätta livet till.
men man blir samtidigt nyfiken, hur gick det till ?

har han kört cross på väg ?
mc som han inte har behörighet för ?
har pojken åkt & föraren har smitit ?
saknade grabben hjälm ?

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Gick just förbi en mc-olycka på Sveavägen. Ambulanspersonal tog hand om en hojåkare som låg på rygg men iallafall var vid medvetande. Kände enormt medlidande med honom! Och en igenkänningsfaktor då jag själv låg i exakt samma position för lite mer än ett år sedan.
Hojen som låg bredvid såg ut att vara en 748/916. Nu är ju inte det materiella det viktiga i det här fallet, utan att man kommer undan med livet och hälsan i behåll, men det gav mig på något sätt en extra tragisk känsla att det som borde varit en trevlig kvällstur med en gammal klenod till Ducce slutade så.
Om du läser det här så har du mina starkaste sympatier, önskar dig all välgång och att du repar dig så fort som möjligt!

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Vajerräcke?

2022-09-09 Rv27 Bredaryd-Anderstorp

Man död i MC-olycka – upptäcktes av bilist​

Uppdaterad idag 09:53Publicerad idag 09:20

En man i 50-årsåldern hittades död vid riksväg 27 mellan Bredaryd och Anderstorp på fredagskvällen. Det var en bilist som upptäckte mannen och larmade SOS.
Det var vid 20.30 på fredagskvällen som en bilist såg en motorcyklist ligga på eller i anslutning till riksväg 27. Bilisten larmade SOS som skickade ut ambulans, polis och räddningstjänst.
Väl där konstaterade de rätt snabbt att mannen var död. Hans anhöriga har underrättats.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Såg i rapporttråden om olyckan utanför Örsundsbro igår (2/10) och insåg att jag hörde helikoptern som hämtade motorcyklisten. Jag trodde först det var något i samband med Mickelsmäss, men det lät alldeles för nära för det. Nyheten var ganska färsk när brorsan hörde av sig och undrade om det var jag.
Precis som att det inte är andra som är ute i mina krokar...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såg i rapporttråden om olyckan utanför Örsundsbro igår (2/10) och insåg att jag hörde helikoptern som hämtade motorcyklisten. Jag trodde först det var något i samband med Mickelsmäss, men det lät alldeles för nära för det. Nyheten var ganska färsk när brorsan hörde av sig och undrade om det var jag.
Precis som att det inte är andra som är ute i mina krokar...
Händer mycket här i trakten nu.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006

Skulle bromsa för rödlyse, fick vattenplaning och fick då motorcykeln över sig. Nu är ju inte jag någon haverikommissionsveteran men låter inte det där lite udda?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Skulle bromsa för rödlyse, fick vattenplaning och fick då motorcykeln över sig. Nu är ju inte jag någon haverikommissionsveteran men låter inte det där lite udda?
Vattenplaning innan rödljus? Yeah right. Han har bara bromsat omkull sig helt enkelt. Det eller fastnat med foten vid rödljuset.

Raderad medlem 51742

Guest
Vattenplaning innan rödljus? Yeah right. Han har bara bromsat omkull sig helt enkelt. Det eller fastnat med foten vid rödljuset.
Förmodligen en viss felanvändning av begreppet vattenplaning. En lite för hastig inbromsning på halt underlag (t ex vatten ovanpå dålig asfalt där det kan ha skett ett diesel- eller oljespill tidigare) känns som en rimlig förklaring.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende