PÄ flashback har de rotat fram mer om den hÀr olyckan. Profilerna pÄ mc var tydligen inte helt okÀnda, mer ökÀnda. Mc har tydligen rammat A-traktor bakifrÄn och förpassat denna av vÀgen, vilket torde indikera att mc hÄllit en rÀtt betydande hastighet.
Vet inget om behörighet för mc, skick, status och ÀgarförhÄllande gÀllande mc men skulle nog bli förvÄnad om dessa krav vore uppfyllda, iaf mer Àn delvis.
A-traktorns förare förefaller inte ha gjort nÄgot fel och har han det lÀr det inte vara lÀtt att fÄ reda pÄ. Upphinnandeolycka.
Av de pÄ mc Àr 1 död och 1 svÄrt skadad. De i A-traktorn oskadade, ej heller anklagade för nÄgot.
Jag har en rÀdsla för att brista i uppmÀrksamhet och dÄ brÀnna in i dessa farthinder. NÄgra verkar tyvÀrr skÀmmas för lgf-symbolen och bleker samt döljer denna. Farligt. HÀromdagen skrev de om att man kan fÄ böter om man kör för sakta och exemplifierar med en toka som pÄ motorvÀg genom lÄngsamkörning frÄn vÀnsterfil tvingat eller försökt tvinga sig in pÄ avfarten.
Samtidigt har vi mobila farthinder pĂ„ 1 till flera ton som flegmatiskt hasar fram pĂ„ vĂ€garna med varierande grad av samarbetsvilja, hela spektrat finns men om jag tillĂ„ter mig att generalisera uppför sig tjejerna pĂ„fallande ofta exemplariskt. DĂ€rtill nĂ„gra som i ostrypta och stumsĂ€nkta fordon studsar omkring i för höga farter, lite kors och tvĂ€rs. För mĂ„nga klarar inte av att hĂ„lla sig i sitt körfĂ€lt, vilt studsande. LĂ€tt igenkĂ€nnbara nĂ€r de stĂ„r pĂ„ sina samlingsplatserâŠ
Edit;
Blir vÀrre desto mer som framkommer.