Diskutera Digital Fotografering här

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
CJ900RR skrev:
2495040 Hehe nä det är ju sant. Men jag är ju nöjd med min gamla Canon EOS100 (analog) fortfarande, så jag tror oxå att jag kommer att bli nöjd. Ska bli skönt med en digital systemkamera. Är så trött på att inte veta vilka bilder som blev bra innan framkallningen :näsblod

Väntar fortfarande på den bara. Postens tracking-system säger att den anländer imorgon, så då vet jag vad jag ska göra i helgen :tummenupp
Framförallt så spara man en massa pengar på att fota digitalt. Pengar som man kan lägga på att köpa nya leksaker till kameran istället. :)

Nu vet jag ju inte hur snabb och så en EOS 100 är, men när jag bytte från min gamla Pentax K1000 med 30 år på nacken till min nuvarande kamera så kände jag mig nästan lite fartblind.

Grattis, din kamera kommer att ligga på ett företagscenter hela helgen för sortering och vidare transport till ditt uthämtningsställe. :tungan

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Esquire skrev:
2496033
Grattis, din kamera kommer att ligga på ett företagscenter hela helgen för sortering och vidare transport till ditt uthämtningsställe. :tungan

Om han inte valt avisering via sms. Då är det bara hämta direkt paketet anländer till utlämningsplatsen.:)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Hörde jag Pentax? En K10D är beställd, nu ska det lekas ordentligt!

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Babar skrev:
2496058 Om han inte valt avisering via sms. Då är det bara hämta direkt paketet anländer till utlämningsplatsen.:)
Om han redan har ett kolli-id så brukar det gå bra att använda det också om man ska hämta ut grejjer.

Det jag menade var att om man beställt grejjer man ser fram emot att få hem och de ska komma på fredagen så brukar de ha en förmåga att bli liggande över helgen innan de kommit fram till uthämtningsstället.. :huvet

Paradoxy

Guest
Som den glada amatör jag är så tycker ju jag att det är skithäftigt med vatten + lång slutartid.
Går det att få till snygga sånna bilder utan stativ?

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Babar skrev:
2496004 Kör du med stativ/ben på de bilderna eller är det frihand?

Allt är taget på frihand. Men ska fixa ett enben som jag vill prova och se om det blir bättre. (ÄNNU bättre :hihi)

Paradoxy skrev:
2496628 Som den glada amatör jag är så tycker ju jag att det är skithäftigt med vatten + lång slutartid.
Går det att få till snygga sånna bilder utan stativ?

Håller med! Det är snyggt men UTAN stativ löser du inte den uppgiften ALLS. Det går bara inte.

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Esquire skrev:
2496136 Om han redan har ett kolli-id så brukar det gå bra att använda det också om man ska hämta ut grejjer.

Det jag menade var att om man beställt grejjer man ser fram emot att få hem och de ska komma på fredagen så brukar de ha en förmåga att bli liggande över helgen innan de kommit fram till uthämtningsstället.. :huvet
Jag har väntat på paket tidigare så jag vet hur det går till :tungan

Men nu ligger det i alla fall på en lastbil påväg mot den lokala mataffären, så snart borde jag ha den :tummenupp Dum som jag är glömde jag dock att beställa ett compact flash kort så jag tvingas nog att åka till Netonnet i Borås så fort jag har hämtat ut den :näsblod

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
CJ900RR skrev:
2497018 Dum som jag är glömde jag dock att beställa ett compact flash kort så jag tvingas nog att åka till Netonnet i Borås så fort jag har hämtat ut den :näsblod
Surt om du skulle blivit sittandes hela helgen med kamera men utan minneskort. :näsblod

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Esquire skrev:
2497241 Surt om du skulle blivit sittandes hela helgen med kamera men utan minneskort. :näsblod
Hehe japp! Men det löser sig. Netonnet har öppet till 20 :tummenupp

Men i alla fall, nu har den kommit!! Hahaha! Nu sticker jag til Borås, tjoooo...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Mheel skrev:
2497434 Jag har också beställt en K10D. Var beställde du?

//Mheel
cyberphoto, jag tog kitet med 16-45 zoomen och sen köpte jag 50-200 också, samt polarisationsfilter och UV-filter. Har för mig att det slutade på 15600 kr totalt. Ett jämrans polarisationsfilter 67 mm kostar 644 kr! Är man knäpp eller?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Usch vad kul det är :D sköööön kamera. Nu har jag att göra i helgen. Men vad mycket jag har glömt. Måste läsa igenom lite fotoguider hehe...

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    40.8 KB · Visningar: 60

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Torkel skrev:
2497796 cyberphoto, jag tog kitet med 16-45 zoomen och sen köpte jag 50-200 också, samt polarisationsfilter och UV-filter. Har för mig att det slutade på 15600 kr totalt. Ett jämrans polarisationsfilter 67 mm kostar 644 kr! Är man knäpp eller?

Hehe jag tog min hos scandinavianphoto , tog den med sigmas 18-50 /2.8 lins. Kommer köpa mer till den när jag är i singapore i januari. Blir troligen en 70-200/2.8. Samt lite annat godis.

//Mheel

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Bra köp! Sigman är mö bra för pengarna och en 70-200 f:2,8 kan man inte vara utan när man väl testat en.

- Johan

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
jag går i valet och kvalet mellan sigma 70-200 f2.8 och Nikkor 70-200 f2.8 VR
någon som har erfarenhet av dessa ?

nikkoren kostar typ 20 papp.
vad kostar sigman ?

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife