Diskutera Digital Fotografering här

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Ska se vad jag kan göra till våren. Kan ju ta en dag då det är körning på Kinnekulle Ring (då jag bor i närheten...). Håller lite andra kurser i digitalfotografering med... Kanske kan ha en genomgång i studion först där man går igenom bländare/slutare/iso etc. och hur det samspelar, exponeringskompensation, bildkomposition och lite annat lull lull, sedan upp till kinnekullering, plåta där och sedan kanske gå igenom lite bilder och snacka skit på kvällen (kanske gå ut och dricka lite öl på kvällen med...).

Har egen studio fall någon vill testa att plåta i studio med studiobilder etc.

Finns det intresse?

MVH

Johan

Cyren skrev:
2598392 Kommer de en sådan kurs är JAG på! :yoparty

Har ganska nyligen köpt en begagnad 10d med ett 28-135 usm med bildstabilisator :tuttar grymt kul!

Var på Street car fest och fotade lite förra helgen, här är två bilder :) Man saknade vidvinkel när allt var så tight, en schysst blixt skulle inte heller vara fel :gnissla dyrt dyrt

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
mr_rockster skrev:
2602915 Ska se vad jag kan göra till våren. Kan ju ta en dag då det är körning på Kinnekulle Ring (då jag bor i närheten...). Håller lite andra kurser i digitalfotografering med... Kanske kan ha en genomgång i studion först där man går igenom bländare/slutare/iso etc. och hur det samspelar, exponeringskompensation, bildkomposition och lite annat lull lull, sedan upp till kinnekullering, plåta där och sedan kanske gå igenom lite bilder och snacka skit på kvällen (kanske gå ut och dricka lite öl på kvällen med...).

Finns det intresse?

MVH

Johan

Låter intressant. Problemet för min del är avståndet. Men allt går lösa om det blir nåt vettigt av det.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
mr_rockster skrev:
2602915 Ska se vad jag kan göra till våren. Kan ju ta en dag då det är körning på Kinnekulle Ring (då jag bor i närheten...). Håller lite andra kurser i digitalfotografering med... Kanske kan ha en genomgång i studion först där man går igenom bländare/slutare/iso etc. och hur det samspelar, exponeringskompensation, bildkomposition och lite annat lull lull, sedan upp till kinnekullering, plåta där och sedan kanske gå igenom lite bilder och snacka skit på kvällen (kanske gå ut och dricka lite öl på kvällen med...).

Finns det intresse?

MVH

Johan

jajamensan klart det gör..
fick mina sista grejjer i dag. nu är det bara en rygga kvar sen kör vi fullgas..
D80
Batterigrepp
SB-800 Blixt
kitglugg 18-135mm
Fast 50mm f1.8
70-200 f2.8VR
Teleconverter TC-17EII

någon som vet en goo rygga till detta?

jag kan köra hela sverige runt för att gå en goo kurs för att lära mig fota och dricka lite öl o prata skit..

ALL IN

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Kungen skrev:
2603390 jajamensan klart det gör..
fick mina sista grejjer i dag. nu är det bara en rygga kvar sen kör vi fullgas..
D80
Batterigrepp
SB-800 Blixt
kitglugg 18-135mm
Fast 50mm f1.8
70-200 f2.8VR
Teleconverter TC-17EII

jag kan köra hela sverige runt för att gå en goo kurs för att lära mig fota och dricka lite öl o prata skit..

ALL IN

Spana in LowePro's sortiment. Tyvärr heter ryggorna som rymmer en sån utrustning ofta något med "Pro" i namnet och kostar därför 1000-2000 spänn extra :( Vill man ha en väska som är kamouflerad som "civil" så kan man nog slänga ett öga på Crumpler's sortiment (lite flummiga dock). Har fått för mig att Kata ska göra bra väskor, ska kolla närmare på dom då jag växt ur min ryggsäck. Det är ju sk*tjobbigt att släpa runt på 1,5kg teleglugg i en separat väska förutom ryggsäcken :)

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Micke O skrev:
2603435 Spana in LowePro's sortiment. Tyvärr heter ryggorna som rymmer en sån utrustning ofta något med "Pro" i namnet och kostar därför 1000-2000 spänn extra :( Vill man ha en väska som är kamouflerad som "civil" så kan man nog slänga ett öga på Crumpler's sortiment (lite flummiga dock). Har fått för mig att Kata ska göra bra väskor, ska kolla närmare på dom då jag växt ur min ryggsäck. Det är ju sk*tjobbigt att släpa runt på 1,5kg teleglugg i en separat väska förutom ryggsäcken :)

Mmmmm har kollat på de fast det är ingen som har PRO väskorna hemma tar bara hem på beställning..

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Har ett D70s kit med 18-70DX inkl allt som ingår i kitet inkl kartong mm.
Inköpt i söndags..säljes för ynka 6´800:- inkl alla garantier mm (Svensksåld)
Kolla nätet...hittar du billigare...KÖP !!
Endast provad....
Lämnas tillbaks till butiken imorgon em om ingen hör av sig så skynda fynda.

Tyngre grejer redan på g hem...

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
2604149 Har ett D70s kit med 18-70DX inkl allt som ingår i kitet inkl kartong mm.
Inköpt i söndags..säljes för ynka 6´800:- inkl alla garantier mm (Svensksåld)
Kolla nätet...hittar du billigare...KÖP !!
Endast provad....
Lämnas tillbaks till butiken imorgon em om ingen hör av sig så skynda fynda.

Tyngre grejer redan på g hem...

Vad skall du nu ha ?

som du sett på D70forumet har jag fått mina grejjer nu. tjohooooo

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Kungen skrev:
D80
Batterigrepp
SB-800 Blixt
kitglugg 18-135mm
Fast 50mm f1.8
70-200 f2.8VR
Teleconverter TC-17EII

ALL IN

Här finns det grejer!

computrekker plus AW

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Kungen skrev:
2604179 Vad skall du nu ha ?

som du sett på D70forumet har jag fått mina grejjer nu. tjohooooo

D200 + MB-D200 är beställt...men min budget räcker inte till lika fina glas som du har.
Lill zoomen blir nog en Tamron 17-50/2,8 , stor zoom blir nog en "vanlig" 2 rings Nikkor 80-200/2,8...dvs ingen VR.
Blixt bär f-n emot...suger ju va dyr den e den lille lampjäkeln (SB800)

Kungen skrev:
2604238 Har funderar på den japp. verkar som om det är lowepro som gäller.
Tamroc har med en shysst väska.

synd de inte har alla väskorna hemma alltid.
skall kolla med YFO i malmö o se vad de har hemma
Den här är ju praktisk som f-n iallafall..
http://www.scandinavianphoto.se/?45912

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
2604410 D200 + MB-D200 är beställt...men min budget räcker inte till lika fina glas som du har.
Lill zoomen blir nog en Tamron 17-50/2,8 , stor zoom blir nog en "vanlig" 2 rings Nikkor 80-200/2,8...dvs ingen VR.

Du blir supernöjd med D200:an.
jag valde D80 i stället. lägger pengarna på objektiv i stället :)

skall hålla mig nu ett tag o köra på dessa grejjorna ett tag

jag kan dock rekomendera 50mm f1.8 sen är något aldeles extra. till inga pengar alls.
samt SB-800:an är grym den med. jag sitter och pluggar manualer till förbannelse nu. blir ofta overload i planeten o behöver boota om hjärnan.

jag måste klämma och känna på väskan innan jag köper den. dit med alla grejjorna och testa.
köpte en Crumpler förra helgen o stod där ca 1 timme.
blev en liten stads väska. plats till kameran med 18-135 blixen och ett fast 50.

Last edited:

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Triggerhappy skrev:
2604410 D200 + MB-D200 är beställt...men min budget räcker inte till lika fina glas som du har.

http://www.scandinavianphoto.se/?45912

SB800 är billig i jämförelse med Canons Speedlight 580 så det är bara att slanta upp och se glad ut :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag har massa väskor hemma. Lowepro rygga i nyskick bl.a. Intresserad av att köpa? Kan kolla vad den heter och vad jag ska ha men du får säkert in de i den iaf..

MVH

Johan

Kungen skrev:
D80
Batterigrepp
SB-800 Blixt
kitglugg 18-135mm
Fast 50mm f1.8
70-200 f2.8VR
Teleconverter TC-17EII

ALL IN

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
mr_rockster skrev:
2606084 Jag har massa väskor hemma. Lowepro rygga i nyskick bl.a. Intresserad av att köpa? Kan kolla vad den heter och vad jag ska ha men du får säkert in de i den iaf..

MVH

Johan

MASSOR med väskor?
ojj.. :)

javisst kolla vad det är du har liggande och se vad du vill ha för det.
klart intressant

/Torstein

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
mr_rockster skrev:

Finns det intresse?

MVH

Johan
Låter sjukt nice! Kinnekulle, studio och pilsner

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Kungen skrev:
2606252 MASSOR med väskor?
ojj.. :)

javisst kolla vad det är du har liggande och se vad du vill ha för det.
klart intressant

/Torstein
Jaaa, väskor är omöjligt... Vill ju ha en väska som är.

Lätt att bära längre sträckor
Får plats med mycket men ändå vara liten
Lätt att komma åt sakerna i

Skitsvårt.. har nog 6-7 väskor liggandes hemma för olika ändamål iaf ;)

Jag kollar upp vad modellen heter och vad jag ska ha för den så snart jag kommer hem.

MVH

Johan

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Hehe....Jag är nog likadan när det gäller väskor. Vill ha olika väskor till olika ändamål. ;)

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...