Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kungen skrev:
2615693 Hahaha då vet du vi najkån ägare har en massa brus med..
hahaha shit va trött jag är att läsa alla dessa diskutionerna.
vad har du för prytlar o fota med ?

Jag kör budget. Canon EOS 350D med ett sigma 70-300.
Funkar finfint! :D

Men är DUKTIGT sugen på ett EF 70-200/2.8L men det kostar fan 10ggr mer än jag har råd med!

Micke O skrev:
2615963 Vi har ju iaf monokromt brus :) Ser bättre ut enligt mig men lär ska vara svårare att trolla bort.

:D ....................

Last edited:

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
JKay skrev:
2618663 Tack för tipset! Men ja, det är fortfarande mkt pengar. Får se vad jultomten kommer med....;)

Fjollvitt...hahahaha!! Det ska jag nämna för en kollega vid senare hojkörning/fotning...hahaha!

Helt ärligt tycker jag att dom vita Canon L-gluggarna är snygga men det kan jag ju inte erkänna om "det andra laget" :) Vi män med hår på bröstet (några fjun iaf) kör med mattsvarta gluggar ;)

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Micke O skrev:
2618710 Helt ärligt tycker jag att dom vita Canon L-gluggarna är snygga men det kan jag ju inte erkänna om "det andra laget" :) Vi män med hår på bröstet (några fjun iaf) kör med mattsvarta gluggar ;)

Yessss Yesss gött snack..

jag har fått skit för jag köpte en svart 70-200 de sa att alla proffs kör med vita gluggar..

när jag fotoar motorcyklar har jag kompisar tjobing.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Rent allmänt skiter jag fullständigt i hur utrustningen ser ut. Huvudsaken är väl ändå att kunna producera fina och skarpa foto?

Visst är dom vita Canongluggarna fina men jag ser ingen motivering till att pynta så mkt mer för en grej när det finns likvärdiga för MKT lägre pris.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
JKay skrev:
2618794 Rent allmänt skiter jag fullständigt i hur utrustningen ser ut. Huvudsaken är väl ändå att kunna producera fina och skarpa foto?

Visst är dom vita Canongluggarna fina men jag ser ingen motivering till att pynta så mkt mer för en grej när det finns likvärdiga för MKT lägre pris.

som jag förstått det så upptar inte de vita lika mkt ljust och blir inte lika varma på sommaren. magnesium expanderas i värmen och kan leda till att glasen kanske glappar lite eller något på dety håller..

jag med skiter i vilket. tycker svart är coolt.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Testade en ny grej idag med kameran, tog en gammal 27mm 2,8 pentax lins och satte bak och fram mot huset för att få macro. Macro blev det så de räckte men det var inte lätt att ställa in skärpan :tungan

Bilden är helt obeskuren och "hålet" som är i bilden har en diameter på ca 7mm, så det är ganska mycket macro :D
viewlarge.htm

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Kungen skrev:
2618913 som jag förstått det så upptar inte de vita lika mkt ljust och blir inte lika varma på sommaren. magnesium expanderas i värmen och kan leda till att glasen kanske glappar lite eller något på dety håller..

jag med skiter i vilket. tycker svart är coolt.

Då skulle jag nog vara mera orolig för att elektroniken i det svarta kamerahuset överhettar på sommaren :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Som vilka då? Å då pratar jag inte bara bildkvalitet utan kvalitetskänsla, tätning, bra af, etc. etc.?

JKay skrev:
2618794Visst är dom vita Canongluggarna fina men jag ser ingen motivering till att pynta så mkt mer för en grej när det finns likvärdiga för MKT lägre pris.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
JKay skrev:
2617055 Jag kör budget. Canon EOS 350D med ett sigma 70-300.
Funkar finfint! :D

Men är DUKTIGT sugen på ett EF 70-200/2.8L men det kostar fan 10ggr mer än jag har råd med!

:D ....................

Oavsett vilken av canons L-objektiv du köper så kommer du garanterat att bli nöjd. Det är en otrolig skillnad i kvalitet. De är jävligt dyra och jävligt bra.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
mr_rockster skrev:
2619964 Som vilka då? Å då pratar jag inte bara bildkvalitet utan kvalitetskänsla, tätning, bra af, etc. etc.?

Ja, tex Sigmas 70-200/2,8 EX HSM +enhelvetesmassabokstäver...jag vet att det skiljer en del i kvalle m.m.
Men för en begränsad budget ser jag inte motiveringen att gå på Canons L-gluggar om man kan ta ex. Sigmas för en mindre peng men prestandamässigt är snarlik. Ngt lägre men snarlik.

Men visst är det KUL att ha fina prylar! :)

Thundercat skrev:
2619982 Oavsett vilken av canons L-objektiv du köper så kommer du garanterat att bli nöjd. Det är en otrolig skillnad i kvalitet. De är jävligt dyra och jävligt bra.

Det betvivlar jag inte! :tummenupp

Cyren skrev:
2618924 Testade en ny grej idag med kameran, tog en gammal 27mm 2,8 pentax lins och satte bak och fram mot huset för att få macro. Macro blev det så de räckte men det var inte lätt att ställa in skärpan :tungan

Bilden är helt obeskuren och "hålet" som är i bilden har en diameter på ca 7mm, så det är ganska mycket macro :D
viewlarge.htm

RACKARNS va coolt!!! :yoparty
Det blev en lite drömlik bild med! :tummenupp

Schnöggt!!

Last edited:

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
mr_rockster skrev:
2619964 Som vilka då? Å då pratar jag inte bara bildkvalitet utan kvalitetskänsla, tätning, bra af, etc. etc.?

Hur det är med tätning vet jag inte men jag tycker inte att byggkvaliteten lämnar något att önska i övrigt. AF - samma där, men jag har inte jämfört dom rakt av. HSM gluggarna fokuserar otäckt snabbt, precis som jag förmodar att USM gör. Är L-gluggarna uttalat tätade så att man ska kunna ha dom monterade på en "etta" ute i regn eller är dom förmodat täta?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hej jag heter Olof och jag är aldeles ny på det här. Jag har en Canon EOS 400D med standardobjektivet.

Såhär långt har jag kommit:

Bifogat

• IMG_0321 (Small).JPG
    IMG_0321 (Small).JPG
    22.1 KB · Visningar: 57
  • IMG_0373 (Medium).JPG
    IMG_0373 (Medium).JPG
    46.9 KB · Visningar: 69
  • IMG_0980 (Medium).JPG
    IMG_0980 (Medium).JPG
    73.1 KB · Visningar: 76
  • IMG_1435 (Large) (Medium).JPG
    IMG_1435 (Large) (Medium).JPG
    36.8 KB · Visningar: 70
  • IMG_1567 (Large) (Medium).JPG
    IMG_1567 (Large) (Medium).JPG
    42.9 KB · Visningar: 68
  • IMG_2179 (Medium).JPG
    IMG_2179 (Medium).JPG
    62.5 KB · Visningar: 62

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Micke O skrev:
2620512 Är L-gluggarna uttalat tätade så att man ska kunna ha dom monterade på en "etta" ute i regn ...

Japp :)
Jag har haft mitt 70-200 2,8 IS i regn på en "etta", nemas problemas..
Dock kan du inte dyka med dom ;)

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Micke O skrev:
2622752 Gäller det alla L-gluggar?

Det tror jag bestämt men du får ändå kolla med canon, jag vill inte säga säkert eftersom jag vet att det finns undantag så som gamla 70-200 4L (det var inte vädertätat).

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...