Nej det är en stor glödlampa.Micke O skrev:2677247Någon form av lysrör den där växthusbelysningen?
Ricken skrev:2677387Hejsan gänget
Jag har en fråga till er...
Det är som så att jag hade tänkt köpa en videokamera frö lite pengar som jag har undan lagda, men som det verkar så är dom kamerorna jag var intresserad av inte av den standarden som jag eftersökte.
Så då funderar jag på en digital system kamera.
Kan nån peka på ett "kit" eller dyl. för runt ´7500-8000:-
Eller är det för lite pengar för att det ska vara lönt att köpa?
Jag har idag bara en vanlig 3.5Mp digital kamera.
Och jag känner att jag skulle vilja ta lite finare bilder än vad den kameran klarar av, så en system känns som rätt väg att gå.
tack för hjälpen.
Biifer skrev:
Paradoxy skrev:2677589Najs![]()
Antar att du använder Firefox? Verkar vara något fel när man använder det.. Men prova trycka på bilden i Internet Explorer istället.Ricken skrev:2677602Kan du inte lägga upp originalet oxå så en totalt okunnig en som jag får se skillnaden.
Zee skrev:2678934Hej hopp.
Är detta minnet tillräckligt snabbt för att det ska funka så snabbt det kan med en Canon 400D?
SANDISK COMPACTFLASH EXTREME III 2GB (20 MB/sek)
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072826
Hur mycket plats tar en
a) RAW-bild med en 10 Mpix-kamera?
b) Jpeg-bild, full upplösning och låg komprimering (1o Mpix) ?
Micke O skrev:2678962En 400D klarar knappast att maxa ett Extreme III, har för mig att det nästan bara är någon av digitalbakstyckestillverkarna (Phase One?) maxar ut snabba minneskort men det behövs eftersom dom RAW-filerna blir ganska stora...
Enligt DPReview så blir RAW ca 9,3MB och JPG Fine runt 3,1 (Large Fine?).
Det är väl nästan det snabbaste som finns?Zee skrev:2678934Är detta minnet tillräckligt snabbt för att det ska funka så snabbt det kan med en Canon 400D?
SANDISK COMPACTFLASH EXTREME III 2GB (20 MB/sek)
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072826
MikkE skrev:2681774Det är väl nästan det snabbaste som finns?
Jag kan smattra på med min 20D (5 bilder/s) ett tag innan det börjar sacka efter. Men vem tar 10+ bilder i en å samma tagning?
Zee skrev:2678973Tack. Man vill ju inte begränsa serietagningsförmågan pga ett slött minne. Kanske det t.o.m. räcker med ett Ultra II-kort? Iofs är det väldigt liten prisskillnad på II och III så det blir väl ett III.
Tänkcs dewd!![]()
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!