WestW
.
Verktyg för att ändra EXIF i XP och Vista
http://www.microsoft.com/downloads/...B5-1D88-437C-9F54-1FB0D210B5EF&displaylang=en
http://www.microsoft.com/downloads/...B5-1D88-437C-9F54-1FB0D210B5EF&displaylang=en
9000 är ett bra pris! kostar runt 13000 i vanliga fall, 70-200 2,8 is usm kostar ju runt 20000. Får du ett med is för 13000 som du säger tycker jag att du ska slå till på det med det där superpriset!
Förresten...
Är det nån fler än jag som upplever att bilderna nästan jämt blir bättre när man kör med fast glugg?
Antar att man lägger mer jobb på kompositionen.
Av nästan 500 bilder har jag inte beskurit en enda.
Förresten...
Är det nån fler än jag som upplever att bilderna nästan jämt blir bättre när man kör med fast glugg?
Antar att man lägger mer jobb på kompositionen.
Av nästan 500 bilder har jag inte beskurit en enda.
Kan någon förklara hur man får över RAW-bilderna i PC:n? Eller rättare sagt, när jag skjuter med L+RAW så kan jag hämta hem en bild001.jpeg och en bild001(1).jpeg. Vilken är RAW av dem? Ska inte RAW-filerna heta .cr2?
Det handlar om en Cannon EOS 400D.
/von Virrat
Kan någon förklara hur man får över RAW-bilderna i PC:n? Eller rättare sagt, när jag skjuter med L+RAW så kan jag hämta hem en bild001.jpeg och en bild001(1).jpeg. Vilken är RAW av dem? Ska inte RAW-filerna heta .cr2?
Det handlar om en Cannon EOS 400D.
/von Virrat
Om du kör på L+RAW så sparar den väl både i jpeg och RAW?
Men vad menar du med att föra över dem till datorn?
Verkar den inte vilja ta RAW-filerna?
Men jo, RAWfilen heter .CR2 och den kan du faktiskt hämta via utforskaren och lägga i en mapp, där du vill ha den.
Annars hämta RAWfilerna med Adobe Bridge om du kör PS.
Nope. Inte vad jag ser. Är cr2-filer gömda (i windows per default)?
Startas detta via PS CS2 eller finns det som separat mjukvara via startknappen>program>adobe>blabla?
Ska prova när jag kommer hem..
Nä, det ska dem inte vara. Hur ansluter du minneskortet till datorn? Via kameran eller en separat CF-läsare?
Den känner av när det finns bilder att tanka hem från ett nyss anslutet media. Det startar själv...eller ska göra (som default).
Hokai. Det var Felkod 40 endå.Man måste alltså överföra via EOS Utilities. Då får jag alla filerna. Man kan kanske ställa in hur kameran ska överföra i fortsättningen så att allt blir synligt via t.ex. Utforskaren, men batteriet tog slut igen.
CR2-filerna kan öppnas i Canons "Digital Phot Proffesional" men inte i Photoshop CS2. Har jag en begränsning i PS CS2, månne?![]()
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!