Diskutera Digital Fotografering här

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Nu har även jag tagit ett större kliv in i fotovärlden. Köpte en Nikon D80 i torsdags. Köpte kitobjektivet 18-135. Kameran är så underbar att fota med ( vad fan skulle jag annars ha den till :va ).

Hoppas på bättre väder i morgon. Jag var ute hela förmiddagen och frös i gråmulet väder o fotade på så gott det gick. När jag kom hem började solen komma fram. :huvet

Nu måste jag nog läsa igenom manualen lite, har fortfarade inte hittat var jag justerar slutartiden.

Systemkamera is the shit :yoparty

Gratinerar till inköpet!
www.d70sverige.se svarar på dina frågor, eller Kungen!

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Nu har även jag tagit ett större kliv in i fotovärlden. Köpte en Nikon D80 i torsdags. Köpte kitobjektivet 18-135. Kameran är så underbar att fota med ( vad fan skulle jag annars ha den till :va ).

Hoppas på bättre väder i morgon. Jag var ute hela förmiddagen och frös i gråmulet väder o fotade på så gott det gick. När jag kom hem började solen komma fram. :huvet

Nu måste jag nog läsa igenom manualen lite, har fortfarade inte hittat var jag justerar slutartiden.

Systemkamera is the shit :yoparty

Grattis till kameran...

jag har en själv. och slutartide ändrar du på ratten.

vilken får du luska ut själv.

Dufva

Guest
Tjena! Någon som haft problem med att köra Zoombrowser med mer än 1 användare i XP? Polarn får upp ett felmeddelande: "Critical Error" "Invalid class string" när han försöker öppna programmet med en annan användare än den programmet installerades ifrån.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Tjena! Någon som haft problem med att köra Zoombrowser med mer än 1 användare i XP? Polarn får upp ett felmeddelande: "Critical Error" "Invalid class string" när han försöker öppna programmet med en annan användare än den programmet installerades ifrån.

Kan vara att programmet enbart installerats för endast den första användaren som det fungerar för. Kolla upp det. Då kan lösningen vara att installera för varje användare som ska nyttja programmet eller installera om för samtliga användare

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Happ, lite mer bilder.

Bifogat

• IMG_0807_small.JPG
    IMG_0807_small.JPG
    48.6 KB · Visningar: 50
  • IMG_0811_small.JPG
    IMG_0811_small.JPG
    48.2 KB · Visningar: 49
  • IMG_0825_small.JPG
    IMG_0825_small.JPG
    47.1 KB · Visningar: 44

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Happ, nu ska de köpas blixt. Jag såg nån på typ elgiganten som verka hyfsad. Nån Sigma 500:A eller nåt som kostade typ 3 papp, nåt att ha? Jag är inne på scandinavianphoto men hittar fan inga sigma-blixtar där, vill gärna handla därifrån. Tips? Vad bör man köpa? Ska ha typ mest för o fota inomhus m.m. Är alla vinklingsbara? Är det bra att kunna trigga blixten via ir? Det låter smart då kan man väl fästa blixten på något annat för att få ljuset från ett annat håll?

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Mer
lutande.jpg

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Happ, nu ska de köpas blixt. Jag såg nån på typ elgiganten som verka hyfsad. Nån Sigma 500:A eller nåt som kostade typ 3 papp, nåt att ha? Jag är inne på scandinavianphoto men hittar fan inga sigma-blixtar där, vill gärna handla därifrån. Tips? Vad bör man köpa? Ska ha typ mest för o fota inomhus m.m. Är alla vinklingsbara? Är det bra att kunna trigga blixten via ir? Det låter smart då kan man väl fästa blixten på något annat för att få ljuset från ett annat håll?
Jag köpte en sån här
Blixt Men den är väldigt enkel, den går att vrida upp-ner och åt sidan.
Duger åt mig, men det är min första externa blixt:va

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Tänkte begåva min lilla mamma med en digital kompaktkamera i födelsedagspresent.

Kan spendera max 2500.-
Finns det någon med örnkoll här som kan tala om vilken kamera som är bäst "value for money" ?
Fujifilm F30 (som någon föreslog) eller F31fd är bra "value for money". För att få motsvarande bildkvalitet från en IXUS måste du ha 900, och den är väl en tusing dyrare.

Min D70 är trasig, och min IXUS 750 likaså, så jag beställde en F31fd för att ha något medans D70'n är på rep. Har inte hunnit testa så mycket än, men här är ett par bilder på en liten modellhoj (på mitt dammiga glasbord.)

F31fd_0036.jpg

F31fd_0027.jpg

Inte någon dSLR, men för att vara kompaktkamera så är det inte så illa tycker jag.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Går inte dessa hand i hand? Till kameran tänkte jag på, och om blixten sitter på så får den gärna skjuta också :)
Givetvis så fungerar ju kameran som vanligt om man använder en fjärrutlösare. Bara det att man har avtryckaren separerad från kameran. Jag undrade mest om du ville fjärrstyra kameran eller om det var en trådlös styrning av slavblixt eller liknande det gällde.

Jag har en Canon RC-1 fjärrutlösare. Om funktionen kan man väl säga att den är ganska okej. Den måste vara framför kameran för att fungera (IR-ögat på kameran sitter ungefär där man annars har höger långfinger) och ibland så reagerar den inte första gången man trycker. Men den får pluspoäng för att den gå att fästa på kameraremmen och den är smidig att ha vid längre slutartider.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2850026 Givetvis så fungerar ju kameran som vanligt om man använder en fjärrutlösare. Bara det att man har avtryckaren separerad från kameran. Jag undrade mest om du ville fjärrstyra kameran eller om det var en trådlös styrning av slavblixt eller liknande det gällde.

Jag har en Canon RC-1 fjärrutlösare. Om funktionen kan man väl säga att den är ganska okej. Den måste vara framför kameran för att fungera (IR-ögat på kameran sitter ungefär där man annars har höger långfinger) och ibland så reagerar den inte första gången man trycker. Men den får pluspoäng för att den gå att fästa på kameraremmen och den är smidig att ha vid längre slutartider.
Ok, att missa kortet känns inte så aktuellt. Finns det ingen med sladd till eos'en?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha