Japp. Men för att glädja dig lite så lägger jag upp ett par bilder på inte allt för bra vägar:Jävligt dött i den här tråden!!!
någon som testat det nya nikkor 18-135mm /3,5-5,6 af-s g if-ed?
nya ?
Har kitgluggen till D80 som är en 18-135 och gillar den jättemkt. här även en flocka andra gluggar fast 18-135 sitter på alltid när det är vanlig plåtning som gäller även i studio kör jag denna..
ja jag fick intrycket att det var nytt då jag inte hittade varken testbilder eller recentioner på div. fotobutiker på nätet men men. Det är bra grejer alltså trevligt då behöver jag bara spara liiite till![]()
finns massor av bilder på min sida med den gluggen. www.speedpix.se
vad har du i dag?.. och vad skall du ha gluggen till.. annars är 18-200 en mkt prisvärd glugg..
det kan nog finnas några som kanske vill göra av med sina kitgluggar till D80.
Jag funderar på att sälja mig och köpa en 18-200VR i stället
Tänkte handla ett d80 kit med det objektivet för vardags och sedan komplettera med denna :http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=SGHZ720 för att få lite shysst omfång om man tex fotar bana eller liknande.
Några invändningar på telet?
tack för synpunkterna.
har länge haft svårt att bestämma om jag skall ha eos 400 eller d80:in![]()
men nu är d80:in bara 1700 dyrare när jag räknat ihop alla kostnader så det lutar åt den.
Gå till butik och kläm på båda modellerna. För min del blev det D80 pga av ergonomin och känslan. Eos 400 känns och är mkt plastigare. Den är oxå mindre.
Har 18-135 som är helt okej.
Ska dock köpa ett Sigma AF 100-300/4,0 EX APO IF HSM om ett par månader. Den har dock inte VR men objektivet är ungefär lika stort som ett pansarskott så det är stativ som gäller. Fotar mest fåglar och större djur. Måste komma nära motivet. F4 på hela zoom-omfånget är nog bra.
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemID=1557614
Precis. vi skall inte starta ngn Nikon vs Canon träd här..
Utan knalla in och kläm o känn på båda...
Kan rekommendera att du klämmer lite på den här också.Har gjort detta och kan hålla med om att eos 400 helt klart känns väl liten, ett batterigrepp skulle nog lösa saken men d80 känn rätt redan från början, den ligger riktigt gött i näven ( nävarna). gillar även upplägget på knappar och sånt på nikonen mer.
så snart så blir det väll en beställning. tänkte göra det på cyberphoto.se har bara hört gott om dom och dom verkar proffsiga.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |