Diskutera Digital Fotografering här

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Ingen som e sugen på en 5D i nyskick? Har fått den i byte och saknar tyvärr kartonger och sådant men huset är i toppskick!

15 papp vill jag ha för det. Ska ha en Mk III:a tänkte jag...

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Ingen som e sugen på en 5D i nyskick? Har fått den i byte och saknar tyvärr kartonger och sådant men huset är i toppskick!

15 papp vill jag ha för det. Ska ha en Mk III:a tänkte jag...

Har du beställt en Mark III:a? för annars blir det nog svårt att få en inom rimlig tid. Jag har stått i kö sen den 24 februari. :(

Pratade med canon i fredags då hade dom 700 beställningar på MarkIII:an och hade levererat ut 100st sammanlagt.

Kolla med denna snubben, han vill säkert ha din 5D:a.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=61485

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Inte beställt någon än men jag har goda kontakter på ett ställe som jag kan "gå före i kön" på. Annars är det ingen fara, jag är inte kameralös för det, kan köra med ett backuphus under tiden eller köpa ngt annat under tiden.

MVH

Johan

Har du beställt en Mark III:a? för annars blir det nog svårt att få en inom rimlig tid. Jag har stått i kö sen den 24 februari. :(

Pratade med canon i fredags då hade dom 700 beställningar på MarkIII:an och hade levererat ut 100st sammanlagt.

Kolla med denna snubben, han vill säkert ha din 5D:a.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=61485

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
...
Tjenare! Jag tänkte inhandla en systemkamera i sommar, nämligen en EOS 400D
:)
Då priset på denna kameran ligger på runt ~7000kr+ så undrar jag om ni vet någon bra utländsk sida som kan tänkas ha denna kameran? Helst Tyskland eller inom europa!
PS. Sökte runt på pricerunner och hittade 400D'n för cirkus 6000, hittar ni kameran för mindre än så är jag jätte tacksam!

Ha det gött!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Då priset på denna kameran ligger på runt ~7000kr+ så undrar jag om ni vet någon bra utländsk sida som kan tänkas ha denna kameran? Helst Tyskland eller inom europa!
PS. Sökte runt på pricerunner och hittade 400D'n för cirkus 6000, hittar ni kameran för mindre än så är jag jätte tacksam!

Ha det gött!

Kommer själv köpa en 400D denna vecka men har kollat på Tyska sidor och det är knapp värt att handla enligt min åsikt om du nu inte hittar en butik som säljer objektiv för fina priser. Köper min på FotoVideo i Stockhom så huset hamnar på 6700:- med cashback så blir det 6000:-. Vet inte om de som säljer dem för "billigaste jag så låg på 6100:-" kör med cashback eller skickar med svensk bruksanvisning mm? Kommer inte köpa med kitobjektivet så det blir antingen Sigma 17-70/2,8-4,5 eller Sigma EX 18-50/2,8

Nu har ju Canon denna cashback fram till slutet av Juni, är lite kluven om de verkligen kommer sänka priset något mer på 400D?

MikkE

Guest
Kanonfina bilder Karl!
Behöver säkert inte ens fråga om du är nöjd med gluggen HAHA! Har själv inte fotat med ett sådant med hållt i en. Fy fan säger jag bara. Väger väl 2-2,5 kg eller så? Det, sedan en Mark III som du snart ska få.. Mmm, kul att kånka runt på den vikten HOHO =)

Kollade in din hemsida nu också, har glömt den på ett tag, sorry... Men jag är impad av kvalitén på bilderna!

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kanonfina bilder Karl!
Behöver säkert inte ens fråga om du är nöjd med gluggen HAHA! Har själv inte fotat med ett sådant med hållt i en. Fy fan säger jag bara. Väger väl 2-2,5 kg eller så? Det, sedan en Mark III som du snart ska få.. Mmm, kul att kånka runt på den vikten HOHO =)

Kollade in din hemsida nu också, har glömt den på ett tag, sorry... Men jag är impad av kvalitén på bilderna!

Tack! :)

Beeeeeeefcaaaaaake!
Jag kommer bli grymt tränad i vänster axel och arm :)
Gluggen är underbar, vad mer kan man säga. Har dock bara kört den med ett 350 hus och följande autofokusen är inte mycket att hurra för i den.
Men jag hoppas att min markIIIa kommer snart, börjar få abstinens ju.

Fortsättning följer.. nån gång, på ett internet nära dig. :)

MikkE

Guest
Hoho =)
Kan du inte ta en bild med partykameran med 300mm på 350in. Måste se helt mongolid ut? Med mitt 70-200/f4 gjorde det det iaf HAHA

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Någon duktig fotograf som har lust att hjälpa till att plåta lite för Bomber Mag nere i skåne rätt snart?

Kan du skriva också så är det ännu bättre!

Hör av er till mig via PM. BRÅDIS

MVH

Johan

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
...

Ha det gött!

Någon? :gnissla

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Har ingen wursing-kamera som alla andra verkar ha här, men väl en Fujifilm Finepix F30 (min första digikamera, vadå efter?). Den hade fått mycket bra recensioner på prisjakt.se och kostade endast 2200 kr på TBH, och hittills får jag lov att säga att den motsvarar alla förväntningar! Mycket prisvärd! :)

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hoho =)
Kan du inte ta en bild med partykameran med 300mm på 350in. Måste se helt mongolid ut? Med mitt 70-200/f4 gjorde det det iaf HAHA

Hehe.. det är inte lönt, 350n ser ut som ett linslock.. :)
(har ingen annan kamera just nu så det blir svårt)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept