Babar
bromskloss
Kära Bullen.
Jag är en kille/man som börjar närma mig 30års krisen och har en fråga till er.
Vad skiljer mellan Canon Eos 300D och 350D
Vilken ska man satsa på(ska ev. köpa begagnad) ?
Eller är det något annat märke/modell man ska leta efter ?
Är en första gångare på detta med digitala systemkameror.
Och jag ska inte bara ha den till att fota mina genitalier, tänkte även ta en massa bilder på alla våra roadracing åkare i världsklass som bara finns här i sverige.
Tacksam för svar.
Komplement till Jesseboy's svar.
Själv tycker jag 300D absolut inte är ett alternativ. Den är en ganska gammal kamera i dagsläget. Även 350D börjar lite smått rulla ut i kulisserna. Valet för Canon är då mellan 350D och deras senaste 400D. Canon 400D har lite mer fördelar mot 350D men på det hela ganska likvärdiga. Misstänker prislappen avgör i det läget. Man kommer som nybörjare dessutom väldigt långt med instegsmodellerna 350D och Nikons motsvarande. Börja där och byt upp dig när intresset och kunskaperna ökat.
Vad du än väljer för märke gäller en grej. Knalla in på en fotoaffär och känn hur kameran ligger i handen. Du ska kunna trivas med kameran ergonomiskt för att orka fotografera ett tag. Tekniskt sett är det i grunden inte stora skillnader mellan dem.
Canon och Nikon är giganterna på marknaden. Utbudet av delar och objektiv till dem är där med störst. Tänk på att även objektiven ska till.