Diskutera Digital Fotografering här

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag får väl också slänga in en bild på ett djur i den här tråden då.

Det är min farbrors hund Atlas. Kortet är från i höstas 3 dagar efter att jag hade köpt kameran. Så man får väl ta bilden för vad den är. Men jag är rätt nöjd att jag lyckades fånga honom mitt i språnget utan sekvenstagning =) (det hade jag inte ens lärt mig då :tungan).

Edit: kanske skulle lägga in bilden också :huvet

0013.jpg

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jäklar vilket luftvärn ni har i Jämtland
Här kommer Skånes:gnissla
Jamenvisst serru. Ett tag mullrade det nästan så man trodde att A4 (nedlagt artilleriregemente) hade vaknat till liv igen och var ute och nöjessköt med haubitsarna mitt inne i stan.

Var det där allt Skåne kunde prestera? Eller var det bara väl valda delar av det som verkade mest skrämmande?

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jamenvisst serru. Ett tag mullrade det nästan så man trodde att A4 (nedlagt artilleriregemente) hade vaknat till liv igen och var ute och nöjessköt med haubitsarna mitt inne i stan.

Var det där allt Skåne kunde prestera? Eller var det bara väl valda delar av det som verkade mest skrämmande?

Vi hade perfekt väder och mycket fyrverkeri(ute på landet)
Men tyvärr inget som blev bra på bild:tummenner

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Tjusigt Keto!! :tummenupp

...jag fick inte ens kameran med mig.... :(

MikkE

Guest
Det är mitt företag som jag startat, kör lite fotouppdrag genom det typ, porträtt, bröllop, interiör, produkt och motorsportsbilder. Det är en bisyssla så att säga, jag jobbar ju fortfarande med "data" om dagarna. :)

Landskapsbilder är kul, jag har precis köpt ett EF 24 1,4L för sakens skull. Måste ge mig ut och testa det snart. Det har blivit mycket modell och studiobilder på sistonde, måste varva med lite annat annars blir man knäpp. :)

Ser fram emot att se brobilden! go get it! ;)

Själv väntar jag på att det ska bli en klar himmel och en tydlig måne så jag kan testa mitt 300 F2,8L med dubbla extenders på (1,4 och 2) = 840mm F8. weeee.. :D

/Karl
Jaha, I see. Bitsize är ett bra namn... Jävligt bra faktiskt!

Jag har sån fruktansvärd lust att köpa mig 16-35/f2.8L (och 300/f2.8L) men har precis köpt mig en till dator och ska kolla resa till Thailand. Sedan ska jobbet ha en utvärdering på om jag (vi som jobbar via Adecco) kommer att få vara kvar. Vågar ine chansa på att det kan bli ekonomisk krasch.

Jag ska ut och fota bron i helgen hade jag tänkt.

Haha, dubbla extenders OCH 300'at. Måste du bara ta kort på, lär se sjukt ut :yoparty

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
man får väl säga hej här också då, blev ett hårt paket till mig själv, en 400d med 18-55 + 55-200 objektiv, är på jakt efter ett prisvärt macroobjektiv, och en vidvinkel lins.. ?

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Jaha, I see. Bitsize är ett bra namn... Jävligt bra faktiskt!

Jag har sån fruktansvärd lust att köpa mig 16-35/f2.8L (och 300/f2.8L) men har precis köpt mig en till dator och ska kolla resa till Thailand. Sedan ska jobbet ha en utvärdering på om jag (vi som jobbar via Adecco) kommer att få vara kvar. Vågar ine chansa på att det kan bli ekonomisk krasch.

Jag ska ut och fota bron i helgen hade jag tänkt.

Haha, dubbla extenders OCH 300'at. Måste du bara ta kort på, lär se sjukt ut :yoparty

Tack, jag var ganska nöjd när jag kom på det. Ska väl ta och lägga in lite mer info på hemsidan när jag har tid, lite enklare prislista o så. Det står inte så mycket just nu ju :D

300:at är grymt, men det är tungt och kostar myyycket pengar. Jag tänkte försöka använda vidvinkel mer, jag märker själv att jag ofta tar bilder runt 70mm och uppåt. Vet inte varför det är så. Mitt 70-200 2,8 IS är ändå favorit när man bara går omkring. :)

300:at och dubbla extenders, hehe. Ska se vad jag kan göra, har ju inget andrahus så det är svårt att ta bilder på kameran, men nått kanske jag kan ordna. :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
man får väl säga hej här också då, blev ett hårt paket till mig själv, en 400d med 18-55 + 55-200 objektiv, är på jakt efter ett prisvärt macroobjektiv, och en vidvinkel lins.. ?
Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 hörde jag någon dräggla över som makroobjektiv. Men jag har inte testat det själv någon gång.

Hur mycket vidvinkel är det du är ute efter/vad ska du fotografera som kräver vidvinkel?

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
ska kika lite närmare på dom där två !

Esquire, jag svamlade bara, menade en fisheye lins... :D

Jag skulle nog vilja slå ett slag för en ultravidvinkel i så fall. Fisheye är så extrem så frågan är hur ofta du kommer att använda ett sådant? Sigmas 10-20 eller Canon EF-S 10-22 är kalaskuliga gluggar att leka med. En fisheye är ju ofta fast brännvidd på typ 6-8 mm och, som jag ser det, då är det inte ofta den används. Såvida du inte plåtar skateboard....

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Jag skulle nog vilja slå ett slag för en ultravidvinkel i så fall. Fisheye är så extrem så frågan är hur ofta du kommer att använda ett sådant? Sigmas 10-20 eller Canon EF-S 10-22 är kalaskuliga gluggar att leka med. En fisheye är ju ofta fast brännvidd på typ 6-8 mm och, som jag ser det, då är det inte ofta den används. Såvida du inte plåtar skateboard....

Tanken är faktist att jag ska fota lite blandat med skateboard, snowboard, bmx osv, me det kan ju vara värt att slänga ett öga på en ultravidvinkel, detta är ju min första dslr kamera, så jag är öppen för förslag :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring